ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تصمیم نهادهای بالادستی

درباره حجاب چیز دیگری است

 
 
 

 

 

مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس نامه ای خطاب به "صدیقی" رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نوشته که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده است. او دراین نامه اشاره می کند که تصمیم درباره جنجال نکردن بر سر حجاب از سوی نظام گرفته شده اما امثال "آقا تهرانی" رهبر جبهه پایداری و نماینده مجلس این سوژه را حاضر نیستند رها کنند.

توانگر نوشته است:

در روزهای گذشته اظهاراتی منتسب به حضرتعالی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که «مجلس، جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است. شما مردم باید وکلای خود در مجلس را بازخواست کنید».

توجه داشته باشید که مسئله عفاف و حجاب سال گذشته در جلسات متعدد در نهادهای بالادستی مورد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت. هرگونه اقدام خارج از جمع‌بندی‌های انجام شده می تواند  امکان بروز اشتباه و رفتارهای خارج از ضابطه را بیشتر کند و بار دیگر سبب بروز مسائل امنیتی و هزینه‌ساز برای کشور شود. انتظار بدیهی و طبیعی از حضرتعالی و مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اینست که به جای بیان اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین‌الملل و حرکت بر خلاف تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، به دنبال بررسی شیوه‌های جدید برای اجرای قوانین موجود در زمینه عفاف و حجاب باشید.

برخی اظهارات درباره عفاف و حجاب در روزهای اخیر به نحوی است که شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن آن را پررنگ‌تر کرده است. به جز حضرتعالی، جناب "آقای آقاتهرانی" نیز اخیرا مدعی شده اند که رئیس مجلس جلوی طرح این کمیسیون درباره عفاف و حجاب را گرفته است! گویی آقایان از سیاره دیگری آمده‌اند و در جریان امور کشور و سیاستگذاری و تصمیم‌های نهادی بالادستی و عدم نیاز به قانون جدید در این زمینه نیستند. آقاتهرانی که در مجالس هشتم، نهم و یازدهم در کسوت قانون‌گذار حاضر بوده و هست چرا یکباره در سال پایانی مجلس زبان به بیان لزوم قانون‌گذاری در این زمینه گشوده‌است؟ اجازه ندهید برخی برای لیست‌های انتخاباتی خود از عفاف و حجاب هزینه کنند.

رهبری درباره عفاف و حجاب  «ضعیف الحجاب‌ها» را مخالف دین و انقلاب ندانسته‌اند و حتی گفته بودند که به برخی از آن‌ها غبطه می‌خورند. ایشان در پیام نوروزی و سخنرانی راهبردی اول فروردین هیچ اشاره ای به موضوع عفاف و حجاب نکرده‌اند، اما برخی این موضوع را تاجایگاه مسئله اصلی و اول کشور بالا برده‌اند. این امر ایجاد سوال و ابهام نمی‌کند؟

اکثریت مردم ایران با هنجارشکنی و برهنگی در خیابان‌ها مخالف‌اند و صف هنجارشکنان را از ضعیف‌الحجاب‌ها جدا می‌دانند. معتقدم که در این مسیر نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی برای این مسئله رفت. شیوه‌هایی همچون گشت ارشاد که قبلا باعث بروز مسائل امنیتی و سیاسی برای کشور و مردم شد، جواب این مسئله نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: