ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول ۱۶ فروردین

دلار را علیه  ریال

کسانی در ایران تقویت می کنند 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی، روز گذشته در دیدار با شماری از مسئولان و کارگزاران نظام، برای نخستین بار ضرورت حذف دلار در معاملات ایران را مطرح کرد. او پس از اشاره به نکاتی مانند:

یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه  اثرگذار است. تورم بالا در سالهای متعدد روی نظام توزیع درآمدها اثر می گذارد. مهم اینست که مهار تورم به رکود تولید نینجامد. اقتصادی نابسامان توزیع درآمدهای کشور را ناموزون میکند. یک عده‌ای محروم میمانند و یک عده‌ای هم از طرق مختلف جیب‌هایشان را  پر می کنند.  تغییرات پی‌درپی در سیاست های پولی و مالی سرمایه‌گذار داخلی و کارآفرین را مردد میکند. مبارزه با فساد، در رأس توصیه‌های کلیدی در مسئله اقتصاد است. بدون ملاحظه با فساد باید مبارزه کرد. این مبارزه،مبارزه دشواری است زیرا فساد یک اژدهای هفت سر است.

نظم جهانی در حال تغییر و تحول مهمی است. باید تحرک و ابتکاراتمان را در سیاست خارجی افزایش دهیم. وضع نظم جهانی در حال تغییر است و این مسئله از جاهای مختلف شنیده و تکرار میشود . این تحول جهانی خوشبختانه در جهت تضعیف جبهه‌ دشمنان جمهوری اسلامی است.  باید توجه داشت که تحولات خیلی سریع انجام میگیرد.  باید از فرصت استفاده کنیم.

مسئله‌ِی خانمها فقط پوشش نیست. زن مسئله‌ی تحصیل دارد، مسئله‌ی اشتغال دارد، مسئله‌ِی ازدواج دارد، مسئله‌ِی فعالیت سیاسی دارد، مسئله‌ی حضور در مسائل اجتماعی دارد، مسئله‌ی حضور در مدیریت های بالای دولتی دارد، اینها همه مسائل زن است.

پس از اشاره به نکات، رهبر جمهوری اسلامی آن نظر راهبردی و کلیدی را مطرح کرد که در تمام دوران گذشته از سوی دگراندیشان داخلی و جبهه جهانی طرفدار تغییر مناسبات جهانی و رسیدن به جهان چند قطبی مطرح کرده اند. یعنی گرفتن سلاح "دلار" از کف امریکا. سلاحی که با آن تحریم می کند، پولهای کشورهای ناهمسو با امریکا را ضبط می کند، دلار بدون پشتوانه طلا منتشر می کند و با همین سلاح در کشورهای مختلف کودتا می کند و ۸۰۰ تا یک هزار پایگاه نظامی در جهان برقرار کرده است. در ارتباط با دلار زدائی در اقتصاد ایران، رهبر جمهوری اسلامی گفت:

« بعضی از شرکت‌های بزرگ پر درآمد، با مواد اولیه داخلی قیمت محصول خود را با دلار تلگرامی جعلی تنظیم می‌کنند. چرا به دلار حاکمیت می‌دهید؟ چرا رقیب ریال را تقویت می‌کنید؟»

نکته ومسئله قابل توجه جدی آنست که این بخش از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در رسانه های داخلی بازتاب چندانی نیافت و آن پوششی که انتظار می رفت به آن داده نشد. رسانه هائی که دستشان در جیب اتاق بازرگانی و صاحبان "هولدینگ" هایی هستند که این اتاق را می چرخانند و در واقع اختیار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی دست آنهاست و پیاده نظامشان مرتجعین مذهبی اعم از روحانی و غیر روحانی. این پیاده نظام نقش مهمی در تشنج آفرینی در کشور دارد و شاهدیم که در همین روزها دوباره ماجرای حجاب را علم کرده است. سوژه ای که روحانیت هوشیار نمی تواند آشکارا با آن مخالفت کند زیرا بند حجاب را بسته اند به بند "شریعت"!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: