ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سالروز اتحاد مردم بلاروس و روسیه

 

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه آزاده اسفندیاری

 
 
 

 

 دوم ماه آوریل، به مناسبت روز اتحاد مردم بلاروس و روسیه، پیام تبریکی از طرف گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه، منتشر شد. دراین پیام آمده است:

بلاروس، کشور زیبایی است، اما برای «تایتان هایی» ( قهرمان های افسانه‌ای یونان) که در آن سرزمین متولد شده‌ اند بسیار کوچک است.

شخصیت هایی مانند "آندری گرومیکو"، که تقریباً ۳۰ سال رهبری دیپلماسی اتحاد شوروی را بر عهده داشت و یکی از بنیانگذاران سازمان ملل بود، "الکساندر چیژفسکی" بیوفیزیکدان، "سوفیا کووالفسکایای" اولین ریاضیدان زن جهان، "پاول سوخوی خالق بهترین هواپیمای جنگی جهان. همچنین ازمعاصران ما، "ژورس آلفروف" برنده جایزه نوبل در فیزیک و عضو فراکسیون حزب کمونیست روسیه، در دومای دولتی، "میخائیل سینکویچ"، که به طور حیرت انگیزی از اردوگاه کار اجباری نازی ها در «اوزاریچی»، نقشه برداری نظامی کرد و برنده جایزه سووروف شد؛ "ولادیمیر کوشلف" کاوشگر معروف قطب، که جزیره «رانگل» را برای روسیه حفظ کرد و اکنون رئیس اولین ایستگاه قطبی در حال حرکت در دوران مدرن و عضو حزب کمونیست است ....

بلاروس بسیاری از پسران و دختران سر فراز را به جهان ارائه داد که می‌ توان همه آنها را به این فهرست افزود. البته باید از "فلیکس دزرژینسکی"، مردی با قلب گرم و مغزی سرد که هم از تبعید و زندان و هم از کار سخت دوران تزار جان سالم به در برد و به عنوان رئیس «چکا» ( اولین تشکیلات امنیتی اتحاد شوروی) را پایه گذاری کرد نیز یاد کنم.

لیبرال های مست و سر خوش از نابودی اتحاد شوروی، بنای یاد بود دزرژینسکی را تخریب کردند و مجموعه معماری میدان بنا را مخدوش کردند. اما یاد و خاطره هموطن بزرگ او، «ستوبولسکی»، در بلاروس، با دقت و مسئولیت نگهداری می شود و به نام او هزاران خیابان، شهرک، لوکوموتیو، کشتی و مواردی دیگر، در روسیه حفظ می شود. وی، ترانه ها و ملودی های صمیمانه بلاروسی را به روسیه آورد که به سرعت درکل کشور طنین انداخت و با آهنگ های شگفت انگیز «پاخموتووا» و «دوبرونراوف» ( خوانندگان آن زمان)، در هم آمیختند. ضبط آن نوا ها، در میلیون‌ها نسخه، در سرتاسر روسیه و بلاروس، توزیع و دست به دست گشتند و بدون ترجمه برای همه قابل درک شدند.

کارخانه‌های ماشین‌های سنگین و تراکتور سازی بلاروس، همچنان در روسیه کار برد دارند. پاک سازی خیابان‌های شهری یا یک مزارع روستایی بدون تراکتورهای بلاروس، غیرممکن است. علامت قرمز و سبز فروشگاه های محصولات بلاروس، در سراسر روسیه، شناخته شده است .

شما می توانید در باره بسیاری از مارک ها و کالاهای بلاروس گفتگو کنید، اما نکته اصلی این است که در دهه نود «قرن پرشور» و پر آشوب، صنعت و کشاورزی بلاروس حفظ شد و اجازه به چوب حراج زدن و به غارت رفتن آن ها داده نشد. علم و آموزش، فرهنگ و فناوری حفظ گردید. همچنین زبان بلاروسی، رسا و بطور کامل حفظ شده است.

همه این موارد ناشی از خرد سنتی صبورانه مردم بلاروس و همچنین شایستگی بی قید و شرط الکساندر  لوکاشنکو رهبر بلاروس است که در سخت ترین سال‌های بعد از اتحاد شوروی ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

 

https://www.rline.tv/news/2023-04-02-gennadiy-zyuganov-ko-dnyu-edineniya-narodov-belarusi-i-rossii/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: