ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای استخراج "لیتیوم""

چین ۱۰ میلیارد دلار

در افغانستان سرمایه گذاری می کند

 
 
 

 

 

طالبان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مسئولان و نمایندگان شرکت چینی "گوچین" به وزارتخانه معادن دولت طالبان در کابل اطلاع دادند که حاضر سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ذخایر لیتیوم افغانستان هستند.

اگر این سرمایه گذاری تحقق یابد، ۱۲۰ هزار شغل مستقیم و یک میلیون شغل غیرمستقیم در افغانستان ایجاد می شود. شرکت "گوچین" طی هفت ماه گذرگاه سالنگ را در افغانستان تعمیر کرد و قرار است یک تونل مشابه را در همین محل حفر کند.

شرکت گوچین تاکید کرده که استخراج و پردازش ذخایر لیتیوم در خود افغانستان انجام می‌شود و برای صدور فرآوری آن جاده "کومار" و "لغمان" آسفالت و یک نیروگاه برق آبی ساخته می‌شود.

ارزش ذخائر لیتیوم افغانستان بیش از یک تریلیون دلار تخمین زده شده است.

لیتیوم یکی از اجزاء مهم در باتری‌های قابل شارژ است. در تلفن‌های همراه، رایانه‌های دستی و خودروهای برقی استفاده می شود. در حال حاضر، آلیاژی از لیتیوم و آلومینیوم در صنایع هواپیماسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سبک، قابل انعطاف، محکم و مقاوم است.

لیتیوم نیروی کششی زیادی دارد و به دلیل وزن کم آن گزینه بسیار مناسبی برای باتری‌های کم وزن و پرانرژی است. از ترکیب لیتیوم و سرب آلیاژی تولید می‌ شود که در ساختن بلبرینگ چرخ‌های قطار استفاده می‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: