ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ فروردین ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس جمهور برزیل:

آمریکا مسئول

ادامه جنگ در اوکراین است

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 
 

 

به دنبال سفر لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل به چین، خبر گزاری رویترز نوشت، سخنان رئیس جمهور برزیل، مبنی بر اینکه ایالات متحده با تامین تسلیحات باعث درگیری در اوکراین شد، انتقاد واشنگتن را برانگیخت.

در عین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به برزیل، از تمایل رئیس جمهور این کشور، برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین قدردانی کرد.

در ادامه رویترز، یادآوری کرد که لولا داسیلوا، نظر و تمایلات میانجیگری خود را به عنوان بخشی از حل و فصل مناقشه در اوکراین، در پکن ارائه کرده است. پیشنهاد وی بر اساس سنت برزیلی، روش‌های دیپلماتیک و عدم  دخالت در امور دیگر کشورهاست. این نشریه می نویسد: در همان زمان، اظهارات لولا داسیلوا، در باره لزوم توقف ارسال تسلیحات به اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی را بر آشفته کرد. رویترز، یاد آور شد که رهبر برزیل، پس از سفر خود به چین گفت که "ایالات متحده باید از دامن زدن به درگیری ها در اوکراین، دست بردارد و صحبت درباره صلح را آغاز کند.

 در همین رابطه، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: اظهارات لولا داسیلوا، اشتباه است و پیشنهادات مبنی بر اینکه ایالات متحده و اتحادیه اروپا به نوعی علاقه به صلح ندارند یا مسئولیت مشترکی برای شروع درگیری ندارند صحت ندارد.

رویترز نوشت، تاکنون در میان رهبران غربی، ابتکار برزیل مورد حمایت امانوئل مکرون قرار گرفته است. برزیل از آغاز سال جاری، از ارسال تسلیحات این کشور به اوکراین، خودداری کرده است.

لولا پس از سفر به چین، راهی خلیج فارس شد و در مرحله اول از این سفر وارد امارات متحده شد. برزیل یکی از پنج کشور بنیانگذار سازمان "بریکس" است و لولا در سفر به چین، پیشنهاد کرد که خانم اولما رسوف رئیس جمهور سابق و چپ گرای برزیل رئیس بانک بریکس شود.

همزمان با سفر رئیس جمهور برزیل به چین و کشورهای خلیج فارس، لاوروف وزیر خارجه روسیه در آغاز سفر خود به کشورهای امریکا لاتین که امریکا آنجا را حیاط خلوت خود میداند، وارد برزیل شد و مورد استقبال رسمی و کم سابقه قرار گرفت.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-04-18/Reuters-slova-prezidenta-Brazilii-ob


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۹ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: