ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در یک سخنرانی مفصل

مانور بموقع قالیباف

علیه دولت و جبهه پایداری

 
 
 
 
 

 

قالیباف ، که از نقشه جبهه پایداری در تدارک کشیدن صندلی ریاست مجلس از زیر پایش اگاه است روز گذشته در یک سخنرانی مفصل، طرف مردم را گرفت، علیه دولت که جبهه پایداری پشت آنست، سخن گفت و سوابق خود را هم در لابلای سخنرانی اش مطرح کرد. از جمله این که رئیس پلیس بوده، فرمانده نیروی هوائی بوده و سپس شهردار تهران بوده است.

او در سخنرانی خود تقریبا همان سخنان حسن روحانی در باره اقتصادی خصولتی تکرار کرد و گفت:

امروز ۸۰ درصد اقتصاد ما دولتی است. ای کاش واقعا دولتی بود، اما بخش قابل‌توجهی از اقتصاد ما خصولتی است که بسیار مشکلات ما را افزایش می‌دهد. در حکمرانی اگر روشی برای اجرا پیشنهاد می‌شود که مبتنی بر مردم نیست، نباید آن پیشنهاد را پذیرفت. زمانی که از مردم صحبت می کنیم باید همه مردم به معنای همه اقشار از نخبگان تا پایین ترین سطح دیده شده و بدانیم هر کسی در جای خود نقش کلیدی دارد.

 آیا امروز بعد از ۴۴ سال نباید یک نظریه غالب که مبنای همه تصمیم گیری هایمان در دولت در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه ها باشد، داشته باشیم تا دچار مشکلات و آسیب های فعلی نشویم؟

متاسفانه امروز بخش های دولتی برای خود کار می‌کنند و دانشگاه ها نیز برای خود کار می کنند، درحالیکه حکمرانی صحیح حاصل تشخیص علمی و تصمیم صحیح است.

تشخیص علمی مهم است. وقتی از مدیریت اسلامی و غیراسلامی صحبت می کنیم یعنی مدیریت اسلامی باید به صورت دقیق تدوین شود که بر اساس آن شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری شکل بگیرد.

آگاهی بخشی به مردم بزرگ ترین سرمایه اجتماعی است و این سرمایه اعتماد است. نباید زمانی برسد که دولت به مردم و مردم به دولت اعتماد نداشته باشند.

به گونه ای عمل کرده ایم که با صراحت می گویم نتیجه آن این شده که در برخی جاها توان حل مسائل را از دست داده و مشکل را از نقطه ای به نقطه دیگر می بریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: