ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۱ فروردین

تقویت محور مقاومت

پاسخ ایران به اسرائیل است! 
 
 

 

 

قریب یک هفته بحث و تهدید به تلافی، اکنون آشکار شده که جمهوری اسلامی قصد اقدامی تلافی جویانه در برابر اقدام اسرائیل برای به موشک بستن کنسولگری ایران در دمشق و کشتن شماری از فرماندهان سپاه را ندارد. درعین حال که، ادامه مقابله نیابتی با اسرائیل را تشدید خواهد کرد.

در همین ارتباط، عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ابتدا به مسقط پایتخت عمان سفر کرد که گفته می شود در آنجا ارتباط هائی با امریکائی ها (مستقیم و غیر مستقیم) گرفته و آنها را درجریان نظرات ایران قرار داده است. ظاهرا پیام ایران به امریکائی ها این بوده که اسرائیل را برای آتش بس در غزه زیر فشار بگذارند تا هم ایران نیازی به اقدامی تلافی جویانه نداشته باشد و هم آرامش به دریای سرخ بازگشته و جنگ خاتمه یابد.

عبداللهیان پس از مذاکراتی که در کشور عمان داشته، مستقیما راهی دمشق شد و با بشار اسد رئیس جمهور آن کشور دیدار و مذاکره کرد که خواه نا خواه او را درجریان نظرات ایران و مذاکرات و پیام های مبادله شده با امریکائی ها از طریق عمان گذاشته  است.

عبداللهیان پس از دیدار با بشار اسد، در یک مصاحبه خبری و سرپائی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. یک جمله در این مصاحبه که عمدتا درباره بازگشائی فوری کنسولگری ایران دردمشق با همت دولت سوریه بود، این جمله بود:

«پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان این موضوع روشن خواهد شد، البته ما به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم و در باره جنگ غزه مشورت‌های سطح بالا و مستمر بین ایران و مسکو جریان دارد.»

نظر صریح تر و دقیق تر را بشار اسد رئیس جمهور سوریه، پس از دیدار با عبداللهیان و آگاهی از نظر رهبر جمهوری اسلامی مطرح و کلیدی ترین جمله را اینگونه بیان کرد:

«مجازات اسرائیل این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: