ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم شده اند سپر بلای غارتگران

آن "مردمی" که می گویند

اقتصاد را به آنها بدهید کیستند؟ 
 
 

 

 

هیچکس، از رهبر تا فلان امام جمعه و از رئیس جمهور تا پیشخدمت اتاق بازرگانی نمی گویند منظورشان از مردمی که باید اقتصاد را بدست آنها داد کدام مردم است؟

می خواهند اقتصاد را بدست آن ۴۰ میلیون مردمی بدهند که در طول ماه قدرت خرید یک کیلو گوشت را ندارند؟ و یا "مردم" اسم مستعار "آقا زاده ها" و صاحبان "هولدینگ"هاست. اگر منظور تعاونی های مردمی است، چرا این را نمی گویند؟

پس از طرح چندباره دادن اقتصاد بدست مردم توسط رهبر جمهوری اسلامی، ریزه خوارهائی نظیر مصباحی مقدم عضو مجمع مصلحت که خود را اقتصاد دان هم معرفی می کند راه افتاده اند که:

«ادارات اجازه نمی دهند مردم با اشتیاق سرمایه گذاری کنند. دولت باید اقتصاد را واگذار کند. باید اعتماد مردم را جلب و کاری کنند که مردم سرمایه‌ خود را به خارج از کشور نبرند و در ترکیه و کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری نکنند بلکه در خود کشور سرمایه‌گذاری کنند و این هم منوط به این است که بازگشت سرمایه و سود به گونه‌ای باشد که رغبت و انگیزه برای مردم پدید آورد و اینگونه است که جهش تولید رخ می‌دهد. دولت باید اقتصاد را واگذار کند، به مردم میدان بدهد و مشوق ایجاد کند.»

هیچ توضیحی لازم نیست تا معلوم شود آن مردمی که می خواهند اقتصاد را بیش از اکنون بدست آنها بدهند چه کسانی هستند. آنها همانهائی هستند که بقول مصباحی مقدم سرمایه های خود را به خارج از کشور می برند و دولت باید امتیازهای مورد نظر را به آنها بدهد تا  تشریف نبرند و نبرند!

این آن سیستم اقتصادی است که باید دگرگون شود و هیچ تحولی در ایران بدون تغییر این سیستم ممکن نیست. یعنی دست آنها که مردم واقعی را غارت می کنند بسته شود و حمایت از بخش خصوصی تحت نظارت دولت تقویت و سد های موجود بر سر راه تعاونی های مردمی شکسته شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: