ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین: اقدام ما واکنش به حملات اوکراین بود

روسیه مایل نبود

اوکراین را در تاریکی غرق کند 
 
 

 

 

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس با  پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و در چارچوب خطرات جنگی و همچنین مسائل اقتصادی مذاکره کردند. این دیدار به این دلیل اهمیت دارد که ناتو خود را به مرزهای بلاروس نزدیک می کند و این خطر وجود دارد که جنگ اوکراین منجر به دخالت مستقیم ناتو در اوکراین و کشانده شدن این جنگ به خاک بلاروس بیانجامد.

در این دیدار پوتین گفت: اوکراین متوجه شده که مسکو را نمی تواند در میدان جنگ شکست بدهد. آنها این را در ابتداء نمی دانستند و به همین دلیل حاضر نشدند مذاکره کنند و زیر قرارداد استانبول نیز زدند و حالا در وضعیت دشواری قرار گرفته اند.

پیش از مذاکرات استانبول، روسیه و اوکراین در مذاکره مینسک به تفاهمی رسیده بودند که با اجرای آن جنگ و ویرانی نصیب اوکراین نمی شد و به همین دلیل پوتین در دیدار با لوکاشنکو گفت: در صورت نیاز به مذاکرات جدید، لوکاشنکو می تواند نقش میانجی را داشته باشد.

رئیس جمهور بلاروس ضمن حمایت از مواضع روسیه گفت:

عدم حضور روسیه در هر کنفرانسی از جمله کنفرانسی که در سوئیس تشکیل داده اند به معنای بی نتیجه بودن آن کنفرانس است.

پوتین درباره استفاده از سلاح هسته ای گفت: روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای پیشقدم نخواهد شد.

درباره بمباران مراکز انرژی اوکراین و در تاریکی فرو رفتن تقریباً تمامی اوکراین نیز پوتین گفت:

 ما نمی‌خواستیم موسسات اجتماعی، بیمارستان‌ها و غیره را از داشتن برق محروم کنیم، اما پس از حملات اخیر اوکراین به تاسیسات انرژی ما، مجبور به پاسخ متقابل شدیم.

حمله به تاسیسات انرژی اوکراین بخشی از فرآیند غیرنظامی سازی اوکراین است، زیرا مستقیماً روی  صنعت دفاعی این کشور تاثیر می‌گذارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ آوریل  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: