pyknet پيك نت

قابل توجه دبيركل حزب الله ايران
هر ماه 300 نوزاد در
حرم امام رضا رها می‌شوند



اين محرم بر رهبر معظم مبارك
مسابقه مداحی ريتميك
با صدای" سگ اوُيم، عُوعُو"

هنر و انديشه


15 فيلم
كوتاه ومستند
مردم ازديدن
آنها محروم اند


آقايان
چند روز، صدای "فرهاد"
 را تحمل كردند!


پايان
 جشنواره
فيلم فجر


وداع با
آرتور ميلر


نگاهی به
موسيقی
عشاير کُرد


از كنسرت خواننده كرد
در سنندج جلوگيری شد


جشنواره فجر
بيد مجنون

به رنگ ارغوان


نخستين كنگره
ادبيات كردی
دركرمانشاه


گفتگو با جعفرپناهی
فيلمسازی
درايران بسازيد
اما اينجا

نشان ندهيد


 

اشپيگل اين عكس را
 منتشر كرد
     پرنده جاسوسی
 در آسمان ايران


كُردها
برنده بزرگ انتخابات عراق
مسعود بارزانی اعلام كرد: كركوك و ديگرشهرهای
كردنشين عراق بايد به كردستان خود مختار ملحق شوند


شمار تلفات از مرز60 نفر گذشت
حريق برق آسای مسجد ارگ
حادثه بود يا يك عمل خرابكاری؟


فاجعه سفيد
از زير برف سنگين گيلان بيرون می‌آيد
هزار مدرسه و بيش از 5 هزار خانه فرو ريخته
 و 2 هزار خانه ديگر نيز فروخواهد ريخت!

به دبيركل حزب الله كه پس از 14 سال دوباره سروكله اش در قم پیدا شده، بايد گفت: بجای وعده خراب كردن كاخ سفيد و كابينه اتمی تشكيل دادن،  يك سری با اعوان و انصار به گيلان بزن!


از يك گزارش محلی
سرما، برف، تظاهرات اعتراضی
و شادمانی خيابانی در كردستان ايران


چه كسانی آنها را شستشوی مغزی داده اند؟
سردارانی كه می‌خواهند
سرنوشت ايران را بدست گيرند


كنفرانس مطبوعاتی درتهران
سرنوشت مشترك وكلا
و ستمديدگان سياسی درايران


پاكستان محرمانه ترين
اطلاعات اتمی ايران را فروخت


دكتر معين:
سياست زدگی دردانشگاه ها
كمترازبحران هسته ای نيست


سايت خبری "معين"
طرفداران دكتر معين، منتظر تصميم شورای نگهبان نشده و سايت خبررسانی او را با آدرس زير برپا داشتند: http://moeinfans.blogspot.com


الهه كولائی:
مقابله با اصلاحات، زمينه تجاوز به ايران را فراهم كرد


نتايج يك تحقيق جديد از
افسردگی و خودكشی درايران


اعلاميه كانون مدافعان حقوق بشر
عليه حمله نظامی امريكا به ايران


مصاحبه راديوئی سردبير راه توده
جمهوری اسلامی
انتخابات رياست جمهوری
شايد آخرين فرصت باشد!


خاتمی در كرمانشاه
8 سال از مردمی كه به اسلام طالبانی رای ندادند انتقام گرفتند!
اسلام طالبانی همان
دمكراسی امريكائی است
لعاب ها را كه كنار بزنيد، بن لادن همان را می‌گويد كه بوش می‌گويد
من با نظامی كه آن را قبول دارم، اعلام جنگ نخواهم كرد
دمكراسی يعنی اختيار و توان مردم برای جا به جا كردن قدرت بدون توسل به زور

حضراتی كه خواستار تغيير قانون اساسی و تغيير نظام هستند چه تضمينی مي‌دهند كه اگر اين نظام برود يك دموكراسی به معنی غربي‌اش پياده مي‌شود؟! ما نمي‌گوييم كه بعضی جاها حقوق بشر پايمال نمي‌شود، نمي‌گوييم رفتاری كه با نويسندگان و خبرنگاران مي‌شود همه‌اش درست است، اما به صراحت مي‌گويم كه وضع ما از همه همسايگانمان بهتر است. هر كس می‌گويد نه، بنشينيم با هم در اين باره بحث كنيم.


كنفرانس مونيخ
روی خطر توليد سلاح اتمی متمركز شد


به گزينه شورای امنيت نزديك می‌شوند
اخطار وزير خارجه آلمان
به رهبران جمهوری اسلامی


تشديد تحريم اقتصادی ايران


اشپيگل چاپ آلمان نوشت
هواپيماهای جاسوسی امريكا
درآسمان ايران پرواز می‌كنند
                                       ترجمه عسگر داوودی


4 روز پس از مدفون شدن گيلان زير برف
با صدور اطلاعيه كمك رسانی
سپاه و ارتش از جبهه راهپيمائی 22 بهمن بازگشتند!


شايد سناريو شود  و سال ديگر برنده فستيوال
اختتاميه
خواندنی و ديدنی
فستيوال فيلم فجر

مراسم اختتاميه جشنواره بيست و سوم فيلم فجر، از مراسم افتتاحيه آن ديدنی تر از آب در آمد.
1- مهمانان و هيات داوران جشنواره پشت درهای بسته تالار وحدت، كه همان رودكی غير خودی شده در جمهوری اسلامی باشد ماندند!

2- پيش از شروع برنامه نيروی انتظامی و ميهمانان دست به گريبان شدند، كه البته زور انتظامی (نه عزت الله انتظامی، بلكه باتوم بدست های انتظامی) چربيد!

3- در جريان دست به گريبان شدن نيروی انتظامی و ميهمانان، "داريوش مهرجويی” هم چند باتوم نوش جان كرد! بالاخره گريبان دريده و موی آشفته و بغض بر لب توانست داخل تالار شود، چنان كه گوئی از شاخ گاو گريخته! اين صحنه خودش يك سكانس ديدنی سينمائی بود.

4- برنامه با چهل و پنج دقيقه تاخير شروع شد. در اين 45 دقيقه يك تئاتر زنده جلوی در ورودی تالار اجرا شده بود.

5- در داخل سالن و درجريان اجرای مراسم، نزديك بود، بقول شادروان "خسروشاهانی” بين بالا رودی ها و پائين رودی ها جنگ درگير شود، كه طرفين به دفع شر نيروی انتظامی و نديدن آنها در سالن كوتاه آمدند. دعوا نزديك بود بين تماشاگران طبقه بالا با تماشاگران طبقه پائين در بگيرد. طراحی صحنه چنان ناشيانه بود كه تنها تماشاگران طبقه هم كف می‌توانستند تصاوير پرده پروژكشن را ببينند و اين مسئله پس از پخش كليپ اول باعث اعتراض تماشاگران طبقات بالا شد. طبقه بالائی ها معتقد بودند بايد پرده كمی بالاتر آورده شود. مجری مراسم به سبك محمد خاتمی كه می‌گويد مردمسالاری حالا حالا ها وقت می‌خواهد و بايد صبور باشيد، چندين بار گفت "تحمل كنيد" و بالاخره هم گفت چاره ای نيست و همين است كه هست! بيشتر از اين زورم نمی رسد. كليپ بعدی هم مثل دوره دوم رياست جمهوری محمد خاتمی با همان ريتم و نقص كليپ اول پخش شد!

6- اعتراض ها كه ادامه يافت، مجری مراسم، باز به سبك محمد خاتمی كه 8 سال گفت خواهم گفت، وعده داد: برای كسانی كه تصاوير را در طبقه بالا نديده اند, بعدا تعريف خواهيم كرد!
7- "رضا اعظميان" كارگردان فيلم"مرزی برای زندگی”، به سبك چريك های فدائی خلق كه پس از انقلاب 57 هم هنوز پشت به دوربين در تلويزيون ظاهر می‌شدند و يا ماسك می‌زدند و شبيه آنها كه درعراق بالای سر گروگان هائی كه بايد سرشان بريده شود ظاهر می‌شودند، با ماسك رفت روی صحنه تا جايزه بگيرد. وقتی مردم را تعجب زده ديد گفت: چيزی نيست! نترسيد! فكم را جراحی كرده ام.

8- "پرويز پرستويی” برای گرفتن جايزه "مجيد مجيدی” رفت روی صحنه، چون پارسال مارمولك برنده شده بود و جايزه هم به پرستوئی داده شده بود. مجيدی كه برنده "سيمرغ" فستيوال شده بود، خودش نيآمده بود به مراسم اختتاميه. تماشاگران تا توانستند پرستوئی را تشويق كردند. او هنوز نان "مارمولك" را می‌خورد. البته چوبش را هم خورده است!
9-  ناگفته نماند كه خود هيات داوران هم در فاصله پخش كليپ ها می‌رفتند پشت صحنه و بازی ايران- بحرين را در تلويزيون می‌ديدند.

10- اختتاميه با درگيری مردم و نيروی انتظامی در مقابل در ورودی شروع شده بود و خيلی ها فكر می‌كردند پس از مراسم هم بقيه ماجرا در خيابان ادامه پيدا خواهد كرد، اما چنين نشد. بجای شيشه شكسته پنجره كيوسك نگهبانی تالار چند تخته كوبيده بودند. درست مثل خانه های پراكنده در فيلم های تگزاسی كه پس از درگيری سرخپوستان بومی با سربازان حكومتی تخته كاری می‌شوند!

به اين ترتيب، جشنواره فيلم فجر پايان يافت و البته نشريات وابسته به انصارحزب الله و لباس شخصی های دوكوهه و سه كوهه نيز هرچه در دهانشان داشتند، از فردای اين اختتاميه دادند به دست قلم و تماشاگران را مشتی بی‌حجاب، رقاصه و آن كاره خطاب كردند. آنچه را مقابل در ورودی مراسم اختتاميه نتوانسته بودند بگويند، در مطبوعاتشان نوشتند.



استبداد و خودكامگی
اين دفتر را بايد بست
اما نتايج آن را نبايد فراموش كرد
                                                          محمد برقعی


اطلاعيه ترور
سپاه، همان بيانيه ای را داد كه امريكا می خواهد!


11 سپتامبر
حادثه ناتمام قرن 21
روزنامه يونگه ولت- ترجمه "عسگرداوودی”


"اتحاد دمكراسی خواهان ايران"
از رفراندوم ملی در ايران حمايت كرد



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


27 بهمن  1383 - 15 فوریه 2005



لبنان
پس از
 "رفيق حريری"

ترور "رفيق حريری” نخست وزير سابق و بزرگترين ثروتمند لبنان، بيروت را در صدر اخبار جهان قرار داد. حريری را معمار لبنان جديد می‌شناختند و همه گمانه زنی ها بر اين محور قرار داشت كه با انتخابات دو ماه ديگر لبنان، او بار ديگر زمام امور اين كشور را بدست خواهد گرفت. مسلمانی وهابی كه از حمايت عربستان سعودی نيز برخوردار بود. هيچ گروه تروريستی انفجاری كه منجر به كشته شدن حريری و همراهان او شد را قبول نكرده است و به همين دليل بايد ديد او چه سياست هائی داشت، چه برنامه ای برای انتخابات آينده لبنان و در صورت پيروزی در آن داشت. حريری از سياستی مستقل در لبنان حمايت می‌كرد و به همين دليل او را متحد فرانسه می‌دانستند. با حضور ارتش سوريه در لبنان مخالف بود و گروه های شبه نظامی شيعه نظير حماس و حزب الله نيز با او خوب نبودند. و از ثروتمند ترين شخصيت های عرب جهان بود و بسياری از اتوبان ها، ساختمان های مدرن و جديد لبنان متعلق به وی بود و يا با پول او ساخته شده بود. به همين دليل او را معمار لبنان جديد می‌شناختند. بمب گذاری بر سر راه او، (يك اتومبيل حامل بمب) در همان منطقه ای صورت گرفت كه رفيق حريری بانی ساختن بزرگترين ساختمان های آن بود.شدت اين انفجار به حدی بود كه حفره عميقی را در محل ايجاد كرده است. حريری در حال بازگشت از پارلمان لبنان بود كه حادثه روی داد. بر اساس قانون اساسی لبنان، رييس جمهوری از ميان مسيحيان، نخست وزير از ميان مسلمانان سنی و رييس پارلمان از ميان شيعيان برگزيده می‌شوند.
آنچه بلافاصله پس از اين ترور نگرانی همگان را برانگيخت، شعله ور شدن دوباره حريق جنگ داخلی در لبنان است. رويدادی كه اينبار و متاثر از اوضاع جديد جهان و منطقه نمی تواند به نفع حزب الله لبنان تمام شود. همچنان كه به سود شيعيان لبنان نيست، حتی اگر عاملين و سازماندهندگان ترور همان هائی نباشند كه مرگ ناگهانی عرفات را سازمان دادند و يا به جنگ افروزی در نجف بعد از صدام حسين متهم بودند!


تظاهرات وسيع
در مسكو
عليه دولت پوتين

دهها هزار تن از مردم روسيه در شهرهای مختلف اين كشور خواستار بركناری دولت اين كشور شدند. آنها نسبت به رفرم های اقتصادی كه موجب قطع قوانين سوسيال در اين كشور می‌شود دست به اعتراض زدند.
حزب كمونيست‌ روسيه مركز تجمع اعضا و هواداران اين حزب را كه همراه مردم دست به اعتراض زده بودند در اطراف مجسمه‌ "لنين" متمركز كرد. به موجب رفرم های اقتصادی كه در همسوئی با خواست ها و دستورات صندوق بين المللی پول و بانك جهانی در روسيه انجام ميشود حمل و نقل عمومی كه چندين دهه در اتحاد شوروی برای بسياری از مردم و بعنوان كمك های دولتی رايگان بوده و همچنين پرداخت يارانه بسياری از داروها قرار است حذف شود. حزب كمونيست روسيه خواهان تغيير دولت روسيه است.