pyknet پيك نت

بحث داغ وزارت نفت
سرداران سپاه
این ثروت میلیاردی از کجا آمده؟



فیلترینگ هوشمند
تدارک دولتمردان کم هوشی
که نقشه اختناق ملی را دارند

      پیک هفته 49    ---------    18 ابان 1384 - 9 نوامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


صفر خان
33 سال زندان
3 سال خاموشی


نیما
پیرمرد
110 ساله شد


همایش ملی
آزادی اندیشه
در دانشکده ادبیات
دانشگاه تهران


نوامبر در کلن و برلین
فستیوال
تئاتر ایرانی

دوازدهمین فستیوال تئاتر ایرانی از تاریخ 18.11.2005 تا 27.11.2005 در شهرهای کُلن و برلین آلمان بر گزار می شود. در این فستیوال که، د، چهارده گروه،  ( چهار گروه موسیقی و رقص، و ده گروه تئاتری) شرکت دارند و به شش زبان (فارسی, آلمانی، کردی، اسپانیائی، ترکی و افغانی) برنامه اجرا می کنند. آنها از هفت کشور آسیائی و اروپائی برگزیده شده اند.
در فستیوال یاد شده، قرار است هم از "قرة العین" (بزرگترین شاعره انقلابی ایران) یاد شود، هم از هنرمندان کُرد حلبچه
بمباران شیمائی شده؛ هم "موش وُ گربه" ی عبید زاکانی  به صحنه برده می شود و هم "جادّه" (فیلم – تئاتر) فدریکو فلینی ؛ هم "ققنوس" از خاکستر برآمده را شاهد خواهید بود و هم "افغانستان" بر پا خیزنده را. هم از میترا زاهدی ایرانی نمایش خواهد داشت، و هم از فیلیپ گولیه فرانسوی و گئورک بوخنر آلمانی. سوسن فرّخ نیا، شریفه بنی هاشمی ، تائیس فرزان و بهرُخ بابائی از بازیگران این دوره از فستیوال خواهند بود. رقص بهار ایرانی، "تانگو" ی اسپانیائی و "اتَن" (رقص – جنگ) افغانی؛ در فستیوال جای گرفته اند .
قرار است در بخش تئوریک فستیوال نیز درباره تئاتر امروز جمهوری اسلامی گفتگو شود !


دیگر نیست
آغاسی
آنگونه که بود


شب شعر

سایه

در بُن

شنبه 26 هوشنگ ابتهاج در شهر "بن" آلمان شعر می خواند. این شب شعر بدعوت جمعیت ایرانیان مقیم بن (کوچ) و از ساعت 18 تا 22 نوامبر برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر درباره این شب شعر را در سایت زیر که اخبار (کوچ) را منتشر می کند می توانید بخوانید:

" www.kutschbonn.de


تئاتر شهر

خداحافظی موقت

وداع همیشگی

خواهد شد؟


موسيقی
جشنواره
بی جشنواره!


پايان تراژديك
زندگی
اسكوئی


برای اطلاع از حكم دادگاه
زهرا كاظمی
دو هفته ديگر
هم صبر كنيد!


اسكوئی برای ابد
ازروی صحنه
 پائين آمد



 
 

دولت فقیرنواز احمدی نژاد!
پشت جنجال ها پول خوابیده:
سونی می برد، یا سامسونگ؟
شورای نگهبان و احمدی نژاد پشت سونی را گرفته اند و هاشمی رفسنجانی  و شورای مصلحت از سامسونگ حمایت می کنند. بیچاره معدود بسیجی ها و ایثارگران بی خبر از همه جا!


سند از این معتبرتر برای  توجیه حمله به ایران

این عکس مربوط به مراسم 13 آبان( روز تصرف سفارت امریکا در اوائل انقلاب) در تهران است. آنها که تصویر بزرگ اسامه بن لادن را، بعنوان مظهر ضد امریکائی در کنار تصویر بزرگتر احمدی نژاد بالای سرشان بلند کرده اند، واقعا می خواهند با امریکا مبارزه و مقابله کنند، یا علیه ملت ایران این نمایش ها را راه انداخته اند؟ ظاهرا آنجا که احمدی نژاد نتوانسته سنگ تمام بگذارد، دوستانش از اسامه بن لادن مایه گذاشته اند. امریکا برای توجیه هر توطئه ای علیه ملت و کشور ایران به سندی معتبرتر از این نیازمند بود؟ آنها که این بازی ها را با لوث کردن همه شعارها و آرمان های انقلاب 57 راه انداخته اند، خیال مبارزه با امریکا را دارند و یا نقشه قتل و خونریزی در داخل کشور؟ گوش بوش را می خواهند بگیرند یا گلوی آزادیخواهان وطنی را؟ آن سردارانی که رسما در مجلس فرمایشی و زیر فشار رقابت ها برای غارت کشوراعتراف شده در جمهوری اسلامی میلیاردر شده اند می خواهند با امریکا بجنگند؟ نام این شعبده بازی های خیابانی و آن انتصابات پشت پرده، مبارزه ضد استکباری است؟ ناممکن بدانید که حتی بچه مدرسه ای ها نیز فریب این بازی ها را بخورند. گذشت آن سالهائی که چند ده هزار دانش آموز روی مین رفتند!
همه این نمایش ها و حتی بالا بردن عکس بن لادن برای تحریک حمله نظامی به ایران، با امید اعلام شرایط جنگی و افتادن به جان رقبای داخلی، خالی کردن میدان از حریف و رفتن و زانو زدن در برابر بوش نیست؟


خامنه ای فعلا در بورس شایعه است
جامعه روی موج شایعه
بسرعت باد جلو می رود
!


مذاکرات اتمی
ایران خواهان ادامه آنست
اما اروپا، دیگر نمی خواهد!

تقابل سخنگوی سابق شورای عالی امنیت با رئیس این شورا
حرف آخر را، در سیاست خارج رهبر می زند


در قلب اروپا
آنها، دراطراف آتش گرفته پاریس
 اوباش نیستند غارت شدگان اند
نويسنده :Ignacio Ramonet
برگردان فارسی: مرمرکبیر


دیدار، مذاکره و رفع کدورت‌ها، میان
رهبران دفتر تحکیم و جبهه مشارکت


سلطانی در اوین
از حقوق انسانی مدافع حقوق بشر دفاع کنید


تا تکلیف مشت زنی سیاسی روشن نشود
مسابقه کشتی 4 جانبه برگزار نمی شود
!


سئوالات از احمدی نژاد قرار است در جلسه علنی مجلس قرائت شود
طرح استیضاح احمدی نژاد
در مجلس هفتم تهیه شده


احمدی نژاد رفتنی است
اما به چه قیمتی برای کشور و ملت
؟
درخشنده اسکندری


همه چیزعادی است!
گنجی دوران محکوميت به مرگ
توام با شکنجه را می گذراند


برای مقاومت ملی، پس از اشغال ایران
سازمان دفاع غیر نظامی
به تقلید ازارتش شاه تشکیل شد


روزنامه نگاران
صفار هرندی احضار می کند
و محسنی اژه ای بازجوئی


سخنان رهبر حزب کمونیست روسیه در سالگرد انقلاب اکتبر
انقلاب سرخ
 زودتر ازانقلاب های رنگی
تکلیف روسیه را روشن خواهد کرد


فعلا باد درپرچم انتصاب است
به انتخابات مجلس خبرگان امیدی نیست
مجلس خبرگان کنونی حاصل یک مانور ساختگی جنگی در خراسان
 و به بهانه خطر حمله طالبان است و کمتر از 49 در صد واجدین شرایط رای در آن شرکت کردند. رهبر در آستانه انتخابات آن گفته بود:« این انتخابات مهم نیست!»


نظرات تند نخست وزیر انگلستان درباره رهبران جمهوری اسلامی
ایران از یک عراق مسلمان
اما دمکراتیک، وحشت دارد
!

اتحادیه اروپا در تدارک سند
اجلاس آینده شورای حکام اتمی

درآستانه اجلاس شورای حکام اتمی
رایزنی های اتمی چین، هند و روسیه


موسوی خوئینی ها
اراده ای خارج از جبهه اصلاحات
وضع کنونی را به کشور و اصلاحات تحمیل کرد


وزیر نفت پیشنهادی
بساز و بفروش است

چه کسی می خواهد پول نفت سر سفره ها ببرد؟


دیدار ماهانه دوم کابینه محمد خاتمی


سرمقاله راه توده
اصلاحات و تحولات
عملا شکل نظامی خواهد گرفت
نه لباس روحانیت دلیل وحدت روحانیون است و نه لباس نظامی


پاریس
درمحاصره شورش
گرسنگان وتحقیر شدگان


لوموند دیپلماتیک نوامبر
روی شبکه اینترنت قرار گرفت

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه نوامبر با مقالات زیر روي سايت قرار گرفت. مسئولین این نشریه وزین ضمن اعلام فیلتر شدن سایت لوموند دیپلماتیک فارسی، از خوانندگان خود خواسته اند تا مطالب این نشریه را از طریق ای میل بدست طرفداران و خوانندگان آن در ایران برسانند. آنها دراین ارتباط خواهان ياري شده اند. ضمنا شمار اندک مقالات ترجمه شده نشان می دهد که در روزهای آینده باید منتظر بقیه مقالات این شماره بود.

1- کنترل اينترنت 2- آيا یاسر عرفات را به قتل رسانده اند ؟  3- چينی ها به ژاپن راه مي يابند 4- ضعف کاربردي مسکو در جهان 5- شصت سال (منع) گسترش هسته ای 6- ايران حق دستيابي به نيروي هسته اي غير نظامي را مطالبه مي کند.


سرانجام 7 قرن سکوت و غفلت

نواندیشان دینی ایران

ازقافله تحول بازمانده اند

سین. ابراهیمی                                                 



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

دیدگاه ها


بحران سازی
منافع ملی را
تامین نمی کند
حنیف مزروعی

ترکش‌هاي صحبت‌هاي محيرالعقول جناب رئيس جمهور همچنان ادامه دارد و هر روز تاثيرات آن چه در بعد داخلي و چه در بعد خارجي کشور را در مي‌گيرد و محافظه‌کاران هر روز در اظهار نظرهاي خود سعي دارند تا اين سخنان را به نوعي توجيه کنند، اما يک نکته در ميان صحبت‌هاي محافظه‌کاران وجود دارد که چندان در حيطه منطق نمي گنجد.
نکته‌اي که در سخنان محافظه‌کاران مدافع مستتر است و همگي بر آن ابرام گذاشته‌اند اين است که سخنان رئيس جمهور «جزو اصول فکري و عقيدتي» آنهاست.
حال سئوالي که مطرح مي شود اينست که آيا اصولا «اصولگرايي» در سياست خارجي معني دارد؟ و اصول اصولگرايان در سياست خارجي چيست؟
اصولي که محافظه‌کاران از آن در زمينه سياست خارجي مدام آن را در بوق كرنا مي‌كنند برداشتن علم مخالفت با جهان غرب و نفي و به مبارزه طلبيدن آنهاست تا اينکه تلاش شود تا با ديپلماسي گفت‌وگو منافع ملي کشور حفظ شود. كه البته همان اصول آنها نيز داراي بحث و حديث فراوان است كه در فرصتي مجزا پايبندي‌شان به اين اصول را خواهم نوشت.
اما يكي از اصول اساسي در سياست خارجي هر کشور حفظ منافع ملي و راهبرد حفظ منافع ملي پيگيري سياست‌ها از طريق ديپلماسي تعامل و گفت‌وگو است.
حال اين راهبرد را با رفتار محافظه کاران در ماههاي اخير كه قدرت اجرايي کشور را به دست گرفته‌اند مقايسه کنيد و خواهيد ديد که تنها نکته‌اي که در رفتار ديپلماتيک محافظه‌کاران مشاهده نمي‌شود حفظ منافع ملي است.
از موضعگيري‌هاي آنچناني در خصوص برنامه اتمي کشور که نتيجه آن صدور اولين قطعنامه شوراي حکام عليه ايران بود تا پيشنهاد چاره‌ساز آقاي رئيس جمهور! که نتيجه آن نيز صدور دومين قطعنامه شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه ايران بود و در نهايت هم سخنان اخير جناب رئيس جمهور که نتيجه آن قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه جمهوري اسلامي ايران شد.
محافظه کاران در ماههاي اخير چه در خصوص پرونده هسته اي کشور و چه در خصوص سخنان اخير مدام دم از اين مسئله زده اند که رفتارهاي آنان برگرفته از اصول عقيدتي و فکري شان است که در آن کوتاه آمدن در برابر غرب گنجانده نشده است و رفتار آنان تامين کننده منافع ملي کشور است.
حال نکته‌اي که در اين ميان مطرح مي‌شود اين است که آيا اصولي که مدام کشور را با بحران مواجه مي‌کند آيا در نهايت منافع ملي کشور را هم تامين خواهد کرد يا اين بحران‌ها تنها موجب از دست رفتن منافع مردم و کشور خواهد شد؟
پاسخ اين سئوال بسيار ساده است، اصل اوليه حکومت‌داري در هر کشوري سعي در حفظ منافع ملي به هر روشي است و هيچ مسئله هيچ اصل و فرعي را در بر نمي‌گيرد و اين اصل غيرقابل نقض در سياست خارجي است.
حال اين چه اصول فكري و عقيدتي است كه منافع ملي كشور را به تاراج گذاشته است؟!!
دولت خاتمي با اينکه در پرونده هاي مرتبط با سياست خارجي چندان داراي قدرت عمل نبود اما در مدتي که کمابيش در پرونده هسته‌اي آن را راهبري مي کرد توانست ضمن حفظ منافع ملي کشور، تنشي در روابط بين المللي ايران بوجود نياورد و اين يک نمونه از حفظ همزمان منافع ملي و عدم تشنج آفريني در عرصه سياست خارجي بوده است


چرخش زبان
در دهان
دولتمردان جدید
وبلاگ جمهور

در ابتدای پیروزی انقلاب فضای گفتمانی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران دستخوش تغییرات چشمگیری شد. مخصوصا پس از تسخیرسفارت ایالات متحده امریکا این گفتمان شکل عملیاتی به خود گرفت.
با این حال تقریبا از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی تغییر لحن دولتمردان ایران سرعت بیشتری به خود گرفت و در مدت زمان 8 ساله ریاست جمهوری خاتمی شکل عملی و پررنگ تری یافت و در بهبود موقعیت ایران در سطح افکار عمومی جهان تاثیرات غیر قابل انکاری را داشت.
حال پس از انتخاب احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور بازگشتی صورت پذیرفته که با تهدید این و آن به نابودی با واکنش منفی بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی روبرو شد، تا جایی که فلسطینی ها نیز از سخنان اخیر احمدی نژاد استقبال نکرده و آنرا به نوعی محکوم هم نمودند.
اکنون این ادبیات - با وجود مخالفت بسیاری از مسولان رده بالای حکومت- می رود تا زبان رایج دولتمردان گردد. رسانه ی ملی و مطبوعات همسو با جریانات اصولگرا نیز از این تغییرات به دور نبوده اند. جهت گیریهای تند سیاسی گاه مزین به کلمات و جملات خارج از عرف خبری و نزاکت گفتاری می گردد و حتی اخبار فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی مربوط به کشورهائی که مناسبات سیاسی با آنها تیره است را در بر گرفته، نشانه ی بارز این تغییرات می باشد.
مثلا، شبکه ی ماهواره ای "خبر" تیتر خود را به جمله "بوش برو گم شو" و "بوش تو یک خوک هستی" اختصاص می دهد و یا از شکست یک ورزشکار امریکایی با خوشحالی خبر می دهد و از این دست مسائل، که کم هم نیستند. مشخص نیست در ذهن طراحان این موارد چه می گذرد و آیا فکر می کنند با این رویه ضربات سهمگینی به غرب وارد می کنند؟