فارین پالیسی:

محمود احمدی نژاد

رئیس جمهوری برکنار شده


 


سرانجام قتل در ایستگاه متروی کرج

حاج آقا "قاتل" است

 مهم نیست، تبرئه است!

       پیک هفته 94  --------- 27 تير 1386 17  ژوئیه 2007

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

فرمانده سپاه اعلام کرد:
آمادگی يگان های رزمی سپاه
برای مقابله با تهديدهای خارجی

دفاع  رهبر از احمدی نژاد
با اين دفاع
بوهای خوبی به مشام نمی رسد!

علی مزروعی

سئوال روز:
آنها که می خرند کيستند؟

چوب حراج بر شرکت ها

 

هنوز معلوم نيست اين صنايع و شرکت ها به چه کسانی و چه شرکت های نوتاسيسی فروخته و يا واگذار می شوند و هويت، نام و مشخصات خريداران اين شرکت ها چيست؟ اين پنهانکاری امنيتی عملا آن حدس و گمان هائی را تقويت کرده که بموجب آن، شماری از فرماندهان سپاه و بسيج با سرمايه ای که معلوم نيست از کجا جمع کرده اند و يا از کجا به حساب آنها منتقل شده شرکت های جديد برای خريد اين صنايع را تاسيس کرده اند. بخشی از وحشت اخير موتلفه اسلامی و سرمايه داران بزرگ تجاری و صاحبان بنيادهائی که در سه دهه گذشته حاکم اقتصاد کشور بوده اند و اکنون منتقد ملايم دولت شده اند، از پيدا شدن سر و کله اين سرمايه داران جديد است که بجای تسبيح، تفنگ دراختيار دارند!!


سئوال ملی
 
120 ميليارد ارز خارجی را
 دولت احمدی نژاد

 کجا مصرف کرده؟


مصاحبه مهم رئيس

   جديد اتاق بازرگانی  

بنزين

  باک موتور رابطه با امريکا
ر را بخش خصوصی پر می کند


  مصاحبه معاون وزارت خارجه
ديپلماسی طلبکارانه


حالت فوق العاده درکشور برقرار شده

اداره کشور شباهت پيدا کرده به زمان حاکميت مشترک شاه و حضرت اشرف"قوام السلطنه" نخست وزير تام الاختيار


 

جنگ با عراق را تمام کنید!

 

شرح دیدار دکتر یزدی با آیت الله خمینی

نه صدام معاویه است

نه علی خامنه ای امام حسن

سیل فیلم و گزارش- چه از گذشته و چه از حال- درباره ایران به سوی "یوتوپ" در گوگل روان است. شاید بیشتر از هر کشور دیگر جهان. اگر هم بیشتر نشده باشد، با روندی که طی می شود، چنین خواهد شد. یکی از آخرین فیلم هائی که روی این شبکه قرار گرفته، فیلمی است از یکی از آخرین پرسش و پاسخ های دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران که در آن از دوران جنگ با عراق و دیداری که با آیت الله خمینی در همین زمینه داشته است می گوید.

فیلم و اظهار نظری تاریخی است. نه تنها از آن نظر که – به قول دکتر یزدی- در چه مقاطعی می شد به جنگ با عراق خاتمه بخشید، چرا که اگر چنین بود صرفا ذکر تاریخ بود. اهمیت این اظهار نظر و این فیلم در آن بخش است که از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی یک خط پرقدرت در حاکمیت ایران بدنبال فتح عراق بوده است و یا لااقل شهرهای مذهبی (اماکن و مقبره امامان شیعه) را می خواسته فتح کند. از این نگاه است، که آنچه دکتر یزدی می گوید، با حوادث امروز پیوند دارد. گرچه خود وی نیز به فتح بصره می اندیشیده است! شعار "جنگ، جنگ تا رفع فتنه از عالم" و مخالفت ضمنی آیت الله خمینی با دیدار علی خامنه ای و صدام حسین بعنوان دو رئیس جمهور از دو کشور درحال جنگ و پاسخی که یزدی به آیت الله خمینی در این زمینه می دهد نیز شنیدنی و دانستنی است: نه صدام معاویه است و نه علی خامنه ای امام حسن! فیلم را ببینید!


تسلیم سازمان ملل شد

دادنامه شیرین عبادی

خطاب به کمیسرعالی حقوق بشر

زنان مدافع برابری حقوق زن و مرد را در ایران، گروه گروه به کام محاکمه، زندان و شلاق می کشند. آنچه می گذرد، نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه نقض حقوق اخلاقی و انسانی است.


اوباشی که 8 میلیون تلفن همراه

قاچاقی وارد ایران کردند کیستند؟


زير دريائی انتحاری
انتشار خبر خريد، جلوتر از رسيدن آن به ايران

محمد جعفری، معاون لاريجانی
مصاحبه نيوزويک با آنکه از مهلکه اربيل گريخت!

آيا اطلاعات محرمانه ای و تازه ای به ايران رسيده؟
بازتاب غير منتظره اخبار
حمله، در برخی رسانه های ايران


گزارش گاردين و بازتاب آن در"بازتاب"
3 انتخاب امريکا
در کاخ سفيد تحت بررسی است


50 سرتيپ سپاه برای رفتن به مجلس آينده استعفا دادند
مجلس هشتم، مجلس شورای سرداران!


شهر، شهر فرنگ است، از همه رنگ است!

اين عکس را خبرگزاری فارس از نمايشگاه حجاب و لباس زنانه مورد تائيد حکومت و دولت منتشر کرده است. آن نديد بديدی را هم که درعکس می بينيد، بايد يکی از خبرنگاران خودی – احتمالا خبرنگار فارس- باشد.
آن عکس ديگر را هم خبرگزاری ايسنا از شاهکار نيروی انتظامی برای مقابله با اراذل و اوباش منتشر کرده است. آن دو نفر اوباش اند که به سبک انقلاب فرهنگی چين کلاه بوقی سرشان گذاشته و در محلات گرداندند. البته نيروی انتظامی زرنگی کرده و با آن شعاری که می خوانيد، ماجرا را پاس داده به قوه قضائيه. يعنی انداخته گردن قوه قضائيه، درحاليکه قوه قضائيه موافق مشروط اين ماجرا بوده است. مضحکه خنده داری زير سقف و در هوای آزاد به پا شده است. نيست؟


دولت تصويب کرد
تقاضانامه پذيرش ايران
در سازمان تجارت جهانی

عبدالله رمضان زاده:
از مملکت نمی رويم، می مانيم
تا گريبان مملکت فروش ها را بگيريم

عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت خاتمی و قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت نيز از جمله سخنرانان نشست«دانشگاه و چشم‌انداز آينده» در حمايت از دانشجويان دستگير شده بود.(گزارش اين نشست در شماره ديروز منتشر شد، که همچنان در صفحه اول امروز نيز قابل دسترسی است)

رمضان زاده در ارتباط با دستگيری های اخير گفت: اول خواستند زنان را بترسانند اما نتوانستند، بعد گفتند اراذل و اوباش را می‌گيريم كه فايده‌ای نداشت، پشت همه اين برخوردها چيزی نيست به جز ترساندن ما، که اگر نترسيم استبداد عقب می‌رود.

شاه در سال 1354  گفت «هركس روش من را نمی‌پسندد از اين مملكت برود»، اما امروز ما از ايران نمی‌رويم؛ بلكه می‌مانيم و جلوی هركسی كه خواست مملكت را بفروشد، می‌ايستيم .وقتی كه تا اين اندازه نا كارآمدند هستند كه قراردادهايی می‌بندند بدتر از معاهده تركمن چای مثل قرارداد فروش گاز به هند، بايد هم يك عده‌ای را بگيرند و وجه المصالحه كنند.


دادستان کل کشور:
اگر پای زن منتقدان سنگسار در ميان بود
باز هم با سنگسار مخالفت می کردند؟

شورش مسافران، در فرودگاه مهرآباد

سرمقاله راه توده: به رغم ظاهری که به نمايش می گذارند
ج. اسلامی، بی ثبات ترين دوران خود را طی می کند


مصاحبه مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا
حمله به ايران منتفی است اگر دنبال سلاح اتمی نباشند


مراسم حمايت از دانشجويان زندانی
آخرين نشانه های
غيبت "عقلانيت" در حاکميت

بهاره هدایت که زندانی است و نشست حمایت از دانشجویان زندانی

شکوری راد: حاکمان کنونی همان هائی هستند که 18 تير را آفريدند. موسوی خوئيني: سکوت نکنيد، زيرا اين شتر(يورش به احزاب) درخانه شما هم زانو خواهد زد.عبدي: حکومت با يورش های اخير ضعف خود را به نمايش گذاشت.
حجاريان: دانشجويان وجه المصالحه يک معامله و سازش خارجی شده اند. تاج زاده: زحمت بی حاصل نکشند، کسی اعترافات در زندان را قبول ندارد!



يانيه ارتش امريکا:
کشف موشک اندازهای ايرانی در عراق

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، که ارتش آمريكا در عراق با انتشار بيانيه‌ای اعلام كرد،12 موشك ساخت ايران چهارشنبه گذشته به پايگاه های آنها در خاک عراق اصابت كرده است. به كمك ماهواره مشخص شد كه مراكز شليك اين موشك‌ها از منطقه "البسمايه" در جنوب شرق بغداد است و واحد رزمی امريکا طی عملياتی 34 موشك‌ انداز كاليبر 107ميليمتری ساخت ايران را در اين پايگاه  كشف شد.


تيشه ای که احمدی نژاد
بر سازمان برنامه وارد آورد

آمار 3 ماهه مرگ، تولد
ازدواج و طلاق درايران

شورش مسافران در ترمينال شماره 4

مجيد دوستعلی
از قتل های محفلی کرمان تا دبيری هيات دولت احمدی نژاد


اعتراف احمدی نژاد را صندوق بين الملل کامل کرد
بمب تورم و گرانی بر سر مردم فرود آمده

ارتباط زنجيره ای  
گرانی گوشت، کمبود جو و علوفه گرانی حمل و نقل و سرانجام
بحران بنزين

70 درصد گرانی گوشت به علت كمبود علوفه و افزايش قيمت آن و 30 درصد به علت افزايش قيمت بنزين است كه باعث افزايش هزينه حمل و نقل علوفه، دارو، مكمل‌های غذايی و .... شده است.


ارزيابی های جديد فرمانده کل سپاه پاسداران
امريکا از سال 2008 نيروهايش را از عراق می برد

مصاحبه های شريعتمداری در تهران- منوچهر متکی در بحرين
اختلاف ميان فرماندهان و دولتی ها

دبيرهيات دولت
يک سردار ديگر جنگ عراق به کابينه احمدی نژاد اضافه شد


بيانيه جنبش مسلمانان مبارز
خطاهای رژيم شاه را در دانشگاه ها تکرار نکنيد


واشنگتن پست:
عکس‌های هوائی از انتقال‌های اتمی در کوه‌های نطنز
ايران خود را آماده حمله نظامی – اتمی می كند

ديدار اقتصاد دانان منتقد با احمدی نژاد و بخش اقتصادی کابينه او
بخش خصوصی در دولت نهم
دو برابر و بخش دولتی ممنوع شده

حاصل جنجال ‌آفرينی شريعتمداری و بی ‌تجربگی سخنگوی وزارت خارجه
بحرين را پس نگرفته گويا "احواز" را بايد بدهيم!

مالکيت بر بحرين نظر شخصی من است!
انتشار توبه نامه شريعتمداری بصورت آگهی در شرق الاوسط

سرقت از اين گران تر؟
10 سال زندگی ما را بردند
و. آلوچه


حساب بانکی

AKHP

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

 

 

    

 

 
 
 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


مخاطب

اعترافات

کیست؟

و. ایمایان

روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ساعت نه و چهل و پنج دقیقه‌ی شب از شبکه‌ی یک، قرار است فیلم اعتراف رامین جهانبگلو و هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش پخش شود. این فیلم که نامش«به اسم دموکراسی» است و از یکی از عبارات ِگفتاری اسفندیاری گرفته شده در حقیقت در ادامه‌ی سلسله برنامه‌های اعتراف گیری است که نسب به برنامه‌ی هویّت حاج سعید و برادر حسین می رساند، بلکه به پیش از آن به برنامه‌های دیگری که در دهه‌ی شصت پخش می شد و هم اکنون تشت رسوایی ِساختگی بودن بسیاری از آنان از بام افتاده است.

نوشتن کامل در این باره را به پس از دیدن هردو برنامه و روز جمعه موکول می کنم ولی اینجا آوردن یکی دو مقدّمه بد نیست.

اوّل اینکه چه در برنامه‌ی هویّت و چه در دیگر برنامه‌ها و حتّی همین  برنامه گرچه چند جمله از افراد مختلف بیشتر پخش نشده است لحن جدّی و نادمانه‌ی افراد قابل تأمّل است. مثل موجودات دست آموزی از وجود توطئه و دست‌های ناپیدا می گویند و اینکه تا چه اندازه با آزادی و اختیار این حرفها را می‌زنند و...الخ . مرحوم بازرگان که مدّتها در زندان ِرژیم گذشته بود، پس از انقلاب و اعتراف گیری‌های دهه‌ی شصت به در یکی از سخنرانی هایش در مجلس گفت: اگر به زندان رفت و نوار اعترافات او پخش شد، ملاکشان حرفهای بیرون از زندان ِوی باشد و پیشاپیش بی اعتباری ِآن حرفها را اعلام می کند. وقتی کسی مانند بازرگان چنین بگوید، همچو منی نباید ساده انگارانه به ملامت ِآنانکه جلو دوربین چنین حرفهایی را می زنند بپردازد.

اینکه آقایان چرا کاری را که بارها آزموده‌اند و نتیجه‌اش را دیده‌اند بازهم امتحان می کنند، واقعاً نمی‌دانم. اگر هدف آنها عوام النّاس است که نه جهانبگلو را می شناسند نه اسفندیاری را و اگر قشر فرهیخته است که از این بازی ها بسیار دیده‌اند و اگر جوانان ِطرفدار ِسینه چاکی است که مشت گره می‌کنند و رگ گردن بر می‌آورند که نیازی به این روضه‌ها ندارند که حقیقت را در آستین خویش می‌بینند و بدون اعتراف هم حکم به محکومیّت امثال اینها داده‌اند.

سعید اسلامی بودن به اسم و رسم و شکل و قیافه نیست؛ به کردار و گفتار است. تا وقتی همان کنش‌ها و برنامه‌ها در ساختار حکومتی دیده می شود چگونه می شود از مرگ پدیده‌ای به نام سعید اسلامی سخن گفت؟  روح ِحاج سعید حاضر و ناظر است و هر از گاهی با برنامه‌هایی مانند«به اسم دموکراسی» به ریش مخالفان ِخود می خندد.


سخنان اخير
رحيم صفوی را
جدی تر بگيريد!
پ. س

من از جمله خوانندگان پيک نت در داخل کشور هستم، که امکان عبور از فيلتر و بازکردن آن را دارند. مطلب اخير شما با عنوان "ارزيابی های جديد فرمانده سپاه پاسداران" را در پيك نت خواندم و ضمن تائيد توجه شما به اين نوع سخنرانی ها و شناخت نظرات و ديدگاه های کسانی که در اتاق چند گوشه راهبری و تصميم گيری کلان می نشينند، اين نکته را می خواهم تاکيد کنم:
به نظر می رسد تحليل آقای رحيم صفوی، تنها ديدگاه خود وی نيست، بلکه چکيده يك مانيفست حكومتی است. اين مانيفست نه تنها جنگ طلبانه، بلکه توسعه طلبانه نيز هست. حيف که متن كامل اين سخنرانی را منتشر نکرده ايد و از آن حيف تر که ترديد دارم همه خوانندگان سايت شما با دقت و موشکافی لازم همان بخشی را که منتشر کرديد هم خوانده باشند. آسان پسندی و گريز از تعمق، بويژه آنجا که با پيشداوری و يا بی اعتنائی همراه می شود، کوربينی سياسی را به همراه می آورد. من می ترسم که بسياری از خوانندگان سايت های فارسی و سياسی و حتی خوانندگان روزنامه های کشور و يا بينندگان و شنوندگان صدا و سيما به اين نوع سخنرانی ها که اتفاقا پخش و چاپ و منتشر هم می شود بی توجهی نشان بدهند و آنها را سر سری بگيرند.
توصيه می کنم، در صورت امكان متن كامل آن سخنرانی را منتشر کنيد و همه را به اين امر  توجه ويژه بدهيد، که آنچه رحيم صفوی می گويد، بويژه در باره محدوده خاورميانه انسان را به ياد خاورميانه بزرگ امريكا می اندازد، با همان جاه طلبی ها و توسعه طلبی ها. منتهی با شعار فتوحات اسلامی، اما با نگاهی عميق تر به جيب گشاد نفت فروش های حاکم بر کشورهای نفت خيز منطقه و يا بازار خوش رنگ و لعاب کشورهای عربی.


بحران
 در 6 قلم
سيامک زند

1- اين روزها کار به جايی رسيده که طاقت مردم به دقيقه رسيده است . دهان ها گشوده شده است. در همين دهان گشودن ها معلوم می شود، مثلا عمه فلانی در دهه 60 زندان بوده و چه شکنجه هايی شده است. يا متوجه می شويد دختر دايی دوستتان اعدام شده است. و بالاخره اينکه زخم های کهنه سر باز کرده است و مردم ديگر علنا حرف هايشان را می زنند، حتی حرف ها و درددل های قديمی را. جايی نيست که ديگر مخالفتی بيان نشود و يا محفلی نيست که در آن بحث سياسی نشود. مردم خوب اوضاع را زير نظر دارند. شايد نتوانم بگويم که مردم حاضرند برای بدرقه رژيم هزينه بدهند، ولی به جرات می توانم بگويم که مردم برای دفاع از رژيم حاضر به دادن کوچکترين هزينه نيستند . فضای پليسی به خوبی در سطح جامعه قابل لمس است . که البته آقايان چند روز پيش اعلام کردند چون در کشورهای ديگر پليس زياد به چشم نمی آيد ما هم می خواهيم پليس های نا محسوس را وارد ميدان کنيم. ولی نمی گويند که در ممالک ديگر جوانی به خودی خود جرم نيست.
2- در ايران جوانی که پا را از خانه بيرون می گذارد مطمئن است که طبق قوانين اسلامی چندين جرم دارد. دايره قرمز انقدر تنگ شده که چند جای يک جوان به صورت طبيعی از اين دايره بيرون می زند. آنقدر آش شور شده که جديدا جلسات پرسش و پاسخ زيادی از سوی بسيج دانشجويی گذاشته می شود تا خيلی از رفتارها توجيه شود.
3- پديده ديگری که جامعه را در برگرفته افسردگی همراه با خشم است. همان چند تفريح بسيار کوچکی را هم که جوانان داشتند از آنها گرفته اند و راه خانه نشينی را به آنها تحميل کرده اند. در حال حاضر 2 راه حل در برابر جوان هاست. يکی اعتياد و ديگری اينکه جوان سياسی شود. البته اين اوضاع در شهرستانها بسيار وخيم است . از گرانی نگويم سنگين تر هستم. در ادارات کارمندان و حتی مراجعين فقط می کوشند به هر ترتيبی شده جزو خودی ها محسوب شوند. البته اين تلاش وقفه ای در ابراز مخالفت هايشان نمی اندازد . حکومت با چنين فضايی که درست کرده است خودش را يک ابر قدرت نشان می دهد و اينطور تبليغ می کند که هيچ ضربه ای به آن نمی تواند وارد شود.

4- شمار دست فروش روز به روز زيادتر می شود، البته اگر گردو فروشان و لنگ فروشان را حساب نکنيم! شمار گداها نيز به همين نسبت زياد شده است. نخنديد، ديروز کسی بنزين گدايی می کرد و از من 1 ليتر بنزين می خواست. دزدها هم زيادتر شده اند و باک زن ها، شب ها بنزين اتومبيل ها را می دزدند و خيلی زودهم آن را به پول تبديل می کنند.
جوان هائی که در سال انتخابات رياست جمهوری دوره نهم مغرورانه می گفتند ما رای نمی دهيم، حالا دارند لحظه شماری می کنند که انتخابات شود. اينطور که از حرف های مردم مشخص است آنها ديگر بدنبال تحول نيستند بلکه فقط می خواهند احمدی نژاد نباشد و می خواهند به رهبر که از ايشان حمايت می کند دهن کجی کنند.
5- مسئله ديگر خرافات مذهبی است که يک عده را به باتلاق فرو برده است و هيچ جور هم رها نمی کند . از کسانی که در هشتگرد برای خود کعبه درست کرده اند و با لباس احرام می روند زيارت گرفته تا آن که برای خودش راه افتاده است در خيابان ها و با پخش اعلاميه می گويد من امام زمان هستم و 3 سال است که ظهور کرده ام .
6- بحران بعدی خروج مردم از ايران است. اگر در قديم از فرار مغز ها صحبت می کرديم حالا بايد از فرار مردم صحبت کنيم . خيلی ها حتی به کشورهای عربی رفته اند.
آنکس که فکر می کند ايران در باتلاق بحران فرو نرفته، کولر خانه اش را خاموش کند و سرش را از پنجره بيتش بيرون بيآورد.


دروغ
در ايران
نهادينه شده

عباس عبدی

با يک دلار
راه اندازی
 تلويزيون "هما"
را ممکن سازيد

سلام
آقای خوئينی
ياد باد آن روزگاران

ابطحی