اعتراف وزیر اطلاعات
شکاف در صفوف اطلاعاتی ها
و نظامی ها، عاشورا آشکار شد

 

صبح امروز خبرگزاری سپاه اعلام کرد
 احمدی نژاد، همه را دور زد

و امروز خود را به کابل رساند

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

19  اسفند

1388

10 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

جنبش سبز ایران
منطقه را دگرگون کرده!

درحالیکه در ایران سه قوه قضائیه و مقننه و مجریه که بر هر سه آنها سپاه اشراف و نظارت دارد، مقابله با رنگ سبز و جنبش سبز را در صدر برنامه های خود قرار داده اند، در منطقه خاورمیانه موج بزرگ سبز برخاسته است.

رئیس جمهور مادام العمر مصر به آخر خط رسیده است. حسنی مبارک در میانه 80 سالگی و 90 سالگی در یکی از بیمارستان های آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفته است. در مصر یگانه جانشینی که مردم او را انتخاب خواهند کرد "محمد البرادعی" رئیس مصری و پیشین آژانس انرژی اتمی است. در هفته های اخیر در هیچ مراسمی بدون کراوات سبز ظاهر نشده است و طرفدارانش از هم اکنون رنگ سبز را برای انتخابات آینده انتخاب کرده اند. این رنگ می رود تا در برابر اخوان المسلمین قرار گیرد که تا دو سال پیش بسیاری از محافل سیاسی پیش بینی می کردند در صورت انتخابات در مصر، آنها برنده خواهند بود. اکنون گردش به سمت "سبز" در مصر از اخوالمسلمین پیشی گرفته است و این یعنی اسلام اصلاح طلب و مخالف خشونت و خرافات.

در افغانستان، کرزای می کوشد با سلطه بر انتخابات پارلمانی این کشور، پایگاه خود را در مجلس این کشور تثبیت کند. طالبان رقیب نظامی دولت است، درحالیکه مردم از جنگ نفرت پیدا کرده اند. در میانه این تضاد میان خواست مردم و دولتی که به ارتش ناتو متکی است و طالبانی که به ارتش پاکستان و پول عربستان سعود اتکاء دارد، دکتر عبدالله عبدالله قرار گرفته است. او با زیرکی از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کنار کشید و منتظر ماند تا چهره کرزای بیش از پیش برای مردم آشکار شود. حالا او با لیست کاندیداهای انتخابات پارلمانی در صحنه ظاهر شده است. البته او نیز با کراوات سبزی که از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون آن را از خود جدا نمی کند. از سر اتفاق نیست که جنبش طرفدار او نیز رنگ سبز را انتخاب کرده است.

عکس هائی که از روز رای گیری در انتخابات اخیر عراق منتشر شده، نشانه های انکار ناپذیری از رنگ سبز را به نمایش می گذارند. مردم پشت اتومبیل ها پرچم سبز نصب کرده اند، پوسترهای تبلیغاتی اگر کاملا به رنگ سبز نباشند، علامتی از رنگ سبز دارند. در منطقه کردستان عراق، جبهه "تغییر" که متشکل از نیروهای پیشرو است و روشنفکران از آن حمایت می کنند، رنگ سبز را درانتخابات پارلمانی انتخاب کرده است. این ائتلاف آنچنان در میان مردم کرد عراق برای خود جای باز کرده که جلال طالبانی رئیس جمهور کرد عراق، تبلیغات انتخاباتی در کردستان را طی بخشنامه ای محدود کرد، زیرا ادامه تبلیغات انتخاباتی به سود جبهه "تغییر" بود! این جبهه طرفدار عراقی فدرال و مستقل، با سمت گیری عدالت اقتصادی و دفاع از آزادی هاست.

درترکیه تحولات مهمی در جریان است. این تحولات صرفا در تلاش برای خنثی سازی نقش ارتش در امور سیاسی این کشور خلاصه نمی شود. نخست وزیر ترکیه "اردوغان" برای اصلاحات دراین کشور، یک طرح اصلاحی را به پارلمان برده است. در این طرح نیمه مذهبی حاکمیت و جامعه تقویت می شود، اما مذهب سبز. بموجب این طرح اصلاحی جنگ در کردستان ترکیه باید خاتمه یابد، حقوق مدنی و قومی و مذهبی و فرهنگی – از جمله زبان کردی- کردها به آنها باز گردانده شود و فعالیت سیاسی غیر مسلحانه احزاب کرد آزاد شود. این طرح اگر با موفقیت پیش برده شود، پارلمان آینده ترکیه فراکسیونی رسمی از کردهای این کشور خواهد داشت. احزاب چپ و از جمله حزب کمونیست ترکیه با تنگناهای کمتری فعالیت خواهند کرد. و حالا اگر به عکس های اخیر "اردوغان" در تلویزیون ها نگاه کنید، کراوات سبز را بر گردن او می بینید. همچنان که پرچم و رنگ سبز در حزب عدالت و توسعه رو به تسلط است!

بحث بر سر کراوات و پرچم نیست، بحث بر سر تحول بزرگی است که جنبش سبز مردم ایران در منطقه بوجود آورده و در واقع منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای اسلامی همجوار ایران را تکان داده است. اسلام سبز بعلامت رویش و زندگی، در برابر اسلام سیاه بعلامت طرفدارای از زندان، اعدام، ترور، قتل، استبداد، حکومت فردی و سرکوب.

رنگ سبز در لبنان نیز جانشین رنگ زرد حزب الله خواهد شد؟ هنوز تاثیر شگرفت جنبش سبز مردم ایران بر منطقه در پیش است!


بسیجی ها!
با چشم و گوش باز قضاوت کنید
محارب کیست؟
مهدی خزعلی


با لغو تحریم نرم افزارهای اینترنتی
جدال مردم با مخابرات ایران
وارد مرحله جدیدی می شود

طلا فروشی پاساژ فردیس کرج را خالی کردند
سارقین مسلح
در لباس و نقاب سیاه انتظامی

زلزله و سونامی
دو سلاح جدید ویرانی و کشتار
مترجم مهدی شهرتی – وبلاگ "همیاران"

برندگان و بازندگان انتخابات عراق
بتدریج از سایه خارج می شوند

دادستان تهران
اعتراض خیابانی جرم نیست
مگر با اغتشاش همراه باشد!

پروژه مسکن مهر
فرماندهان سپاه بساز و بفروش می شوند!


مراسم روزجهانی زن در دفتر میرحسین موسوی
زهرا رهنورد
مگر اسلام دین تبعیض است
که پاسخ اعتراض به تبعیض
علیه زنان شده: "وااسلاما"

همت دوباره

مجلس 8 و دولت 10
برای فروپاشی  

کانون خانواده
جلوه جواهری


حسین شریعتمداری
تاریخ مصرف او هم تمام شده؟

حسین شریعتمداری نیز مانند دکتر "کُردان" وزیر کشور احمدی نژاد که پس از استیضاح و سقوط از وزارت سرطان گرفت و فورا "ورپرید"، ظاهرا سرطان گرفته، اما هنور "ورنپریده"! یعنی، رحیم مشائی دیروز یک جائی گفته برادر حسین ورپریدنی است، چون سرطان پیشرفته ریه دارد. اما کیهان از قول شریعتمداری نوشت که از بیمارستان مرخص شده و در کیهان مشغول توطئه هستم! دکتر خزعلی هم در مطلب کوتاهی که در وبلاگش منتشر کرد، دعا کرد "حسین" نمیرد، تا بلکه زمان محاکمه اش برسد!

شاید تاریخ مصرف شریعتمداری نیز مانند تاریخ مصرف اسدالله لاجوردی و سعید امامی تمام شده باشد و همراه با اطلاعتش به زیر خاک فرستاده شود. شاید هم چنین نشود و همان شود که خزعلی برایش آرزو کرده. یعنی بازیافت سلامت و درانتظار محاکمه. با سرطان کُش او مشکل نهادینه نگاه امنیتی به هر پدیده اجتماعی در جمهوری اسلامی حل نخواهد شد. حتی اگر علی خامنه ای هم سرش را بگذارد زمین نیز این نگاه ویران کننده که از استبداد بر می خیزد می تواند ادامه یابد. به همین دلیل است که باید فکری برای این نگاه کرد.


فیلم را ببینید!
برگ سبز درختان را چه می کنید؟

در دیوانه خانه ها، بیماران روانی برای خودشان دولت تشکیل میدهند، پزشک خیالی می شوند، ادعای پیامبری می کنند، مامور راهنمائی و رانندگی می شوند، با دیدن گوجه فرنگی جیغ می کشند، از بادمجان می ترسند و .... آنها که مدتی در تیمارستان ها کار کرده اند، دهها نمونه از این نوع خیالات و تصورات بیماران روانی را می توانند برایتان برشمارند. اما، حتی در دیوانه خانه ها هم چنین نمونه ای دیده نشده که دیوانه ای قوطی رنگ سیاه بدست گرفته و به جنگ رنگ سبز برود. یعنی همان کاری که این روزها در تهران جریان دارد و معلوم نیست، فرمان تبدیل سبز به سیاه را شهردار تهران داده؟ دولت تصویب کرده ،  فرمان از بیت رهبری صادر شده و یا فرماندهان سپاه بسیج را با سطل رنگ سیاه به خیابان ها فرستاده اند تا جدول سبز خیابان ها را رنگ سیاه کنند. "خانه از پای بست ویران است- خواجه در فکر نقش ایوان است". رنگ سبز پرچم ایران را آبی کردید، جدول سبز خیابان ها را سیاه کردید، فوتبالیست ها را از پوشیدن شورت یا پراهن سبزممنوع کردید و.... بعد از همه اینها، حتی اگر شال امام حسین را هم مغز پسته ای کردید، فردا که بهار می شود و همه درخت ها سبز می شوند چه می کنید. به جنگ طبیعت می روید؟

مشکل "رنگ" نیست، مشکل یک جنبش ملی و سراسری است که دیگر نمی خواهد مانند گذشته حکومت شود و شما هم نمی توانید مانند گذشته حکومت کنید. سبو شکسته و باده اش ریخته است. (فیلم اینجا)


نویسنده سرمقاله این شماره راه توده "به آذین" است!
 حاکمیتی غرق در گمراهی که ، کارش به کودتا کشید

از کشتی کودتا پرت شدگان به ساحل رسیدند!

این رابطه را پیدا کنید
100 میلیارد دلار واردات کالا 50 میلیارد دلار وام معوقه!

حکومت فرماندهان سپاه

"سپاه نیوز" ارگان اصلی فرماندهان کودتائی سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است. هرکس می خواهد بداند علی خامنه ای در دیدار تشریفاتی آینده اش چه خواهد گفت، باید سری به این سایت بزند. در اینجا فرماندهان سپاه مانند اعضای هیات رهبری یک حزب مسلح و حاکم در باره تمام مسائل مملکت اظهار نظر می کنند. از دستورات اسلامی تا میزان شیر خشکی که به بچه ها باید داد!

از شماره جدید این سایت، چند نمونه اظهار نظر را انتخاب کرده ایم، که اولی از فرمانده سپاه است و بقیه از چند فرمانده دیگر.(سپاه نیوز را می توانید در بخش پیوندهای پیک نت باز کرده و مطالعه کنید)


فرمانده سپاه:
حکومت در مشت ماست، چیزی نمانده که زیاده خواهی کنیم!


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:
همه باید تابع ولایت مطلقه شوند!

مصاحبه سرتیپ نقدی رئیس بسیج
فاشیسم در آلمان و ایتالیا نیز در ابتدا همین استدلال ها را داشت

به گفته سرتیپ نائینی
کودتا و سرکوب مردم معترض از حماسه فتح المبین کمتر نبود!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


قدرت جنبش
قدرت حکومت

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی – واحد علوم و تحقیقات تهران- هستیم که با انتشار اطلاعیه ای نسبت به صدور احکام اعدام، حمله شبانه به خانه هنرمندان، افزايش فشارهای روانی بر خانواده دستگير شدگان و بازداشت های جدید دانشجوئی نه تنها اعتراض داریم بلکه آن را محکوم می کنیم. حالا که نمی گذارد صدای ما به گوش مردم برسد، شما یاری کنید که این صدا پخش شود. ضمنا یادمان باشد که مراسم سنتی چهارشنبه سوری فرصتی است برای اعتراض به این روش های حکومت. و باز یادمان نرود که قدرت حکومت در سرکوب و سلاح است و قدرت جنبش مردم در بی شماری شان. چنان که در هر کوی و محله این قدرت کمین کرده است.


یادداشت سردبیر
کودتاچی ها را

پشت روسیه

پنهان نکنیم!


آب از سرچشمه
گل آلوده است

سلام - در رابطه به خبرپیک نت در مورد تبدیل شدن مدارس دخترانه به صومعه، می خواستم به اطلاع برسانم که همین طرح برای دانشگاه های دخترانه هم در نظر است: اینجا را ببینید!

ضمنا سخنرانی علی خامنه ای در مورد جدایی پسران و دختران در دانشگاه ها را هم فراموش نکیند. چون آب از سرچشمه گل آلود است.

می گوید آقای خمینی یکبار آقای خامنه ای را فرستاد نماز جمعه که بگوید ما با جدا سازی جنسیتی دانشگاه ها مخالفیم. حالا آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته و خود ایشان طراح واقعی دانشگاه تک جنسی است. دقیقه سوم این فیلم را در همین ارتباط ببینید!


ما را هم
سبز ببینید

سلام- من یک دردی در دلم هست که خواستم برای شما بنویسم و آن این که متاسفانه 80 درصد تبلیغات جنبش سبز در داخل و خارج از کشور فقط سیاسی است و چشم به طبقه ی متوسط جامعه دارد. درحالیکه طبقه محروم و پائین که زندگی فقیرانه دارند، بیکار شده اند، بیمه ندارند، کرایه خانه ندارند، پول تحصیل بچه هایشان را ندارند و دهها درد بی درمان دیگر دارند هم سبزاند، اما این دردهایشان در شعارها و تبلیغات جنبش سبز جلوه ندارد. ناامنی اجتماعی، سفره خالی، جنایات در سطح جامعه، بیکاری وحشتناک و دیگر بدبختی های آنها هم شاخه های درخت سبز است. باور کنید هست. خدا پدر آقای موسوی را بیآمرزد که از ما هم یاد می کند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)