گزارش دریافتی از اختلافات در راس حاکمیت نظامی
کشاکش های پشت پرده
اشغال چاه نفت فکه عراق

 

مصاحبه خبری علی لاریجانی در مصر
اشغال نظامی "فکه" عراق

مسئله بزرگی نبود و حل شد

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

اول دیماه

1388

22 دسامبر

2009

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد

2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

تفسیر یک کانال تلویزیون آلمان که نظرات نزدیک به دولت را منتشر می کند
تظاهرات قم نشان داد
جنبش ایران قابل کنترل نیست

آنچه که دیروز در شهر قم به نمایش در آمد، تنها ستایش از آیت الله منتظری و بدرقه او نبود، بلکه نمایش بزرگی بود که همه تصورات کودتاچی ها را درباره کنترل و سرکوب جنبش مردم باطل کرد. ادامه حیات تاریخی آیت الله منتظری، دیروز در قم قطعیت یافت. تردید نیست که حاکمیت هرگز تصور نمی کرد، چنین سیل جمعیتی برای آیت الله منتظری در خیابان های شهر قم به حرکت در آید. نه حاکمیت و نه مراجع مذهبی، هیچکدام چنین تصور از نفوذی آیت الله منتظری در میان مردم را نداشتند. دهها فیلم از بدرقه دیروز، که با فریاد اعتراضی مردم علیه حاکمیت بود، در تلویزیون های جهان به نمایش در آمده و روی شبکه یوتیوب نیز مشاهده شده است. تنها آنها که سر خود را زیر برف کرده و خود را به نادانی می زند و با سانسور اخبار و فیلم ها و قلب واقعیات در سیمای جمهوری اسلامی تصور می کند می توانند مردم را نیز در نادانی خود شریک کند، هنوز نمی دانند و نمی خواهند بدانند در ایران چه اتفاقی روی داده است.

ما – پیک نت- نیازی نمی بینیم که فیلم و یا عکسی از مراسم دیروز که در تمام سایت ها و شبکه های خبری منتشر شده را منتشر کنیم. مگر عکس های اختصاصی که در سایت های دیگر منتشر نشده اند و دراختیار پیک نت قرار داده شده است. شمارمردمی که دیروز در قم راهپیمائی کردند فراتر از 500 هزار و حتی تا یک میلیون نیز برآورد شده است. و این تازه، علیرغم همه محدودیت ها جاده ای برای جلوگیری از رسیدن مردم از تهران و شهرستانهای دیگر به قم بود. ضمن آن که باید توجه داشت شهر قم از شهرهای درجه اول ایران از نظر جمعیت نیست. به حرکت در آمدن چنین جمعیتی، در شهری که جمعیت آن بسیار کمتر از شهرهائی نظیر مشهد و اصفهان و تبریز و... است، یک انفجار اجتماعی بود. با آنکه گفته شده از شهرهای مختلف مردم خود را به قم رسانده بودند، اما 70 تا 80 در صد راهپیمایان ساکنان قم بوده اند. شهری که تصور می شد، کمتر از هر شهر دیگری نسبت به کودتای 22 خرداد حساس است!

بنابراین، آنچه که ما به آن می پردازیم، تفسیر راهپیمائی دیروز شهر قم، چه در داخل کشور و چه در مجامع بین المللی است.

در راس تفسیرهای مهم خارجی، تفسیری است که شب گذشته از ایستگاه تلویزیونی"ARD" آلمان که معمولا نظرات رسمی دولت این کشور را منتشر می کند در مهم ترین بخش تفسیری آن پخش شد. آنچه از این کانال تلویزیونی و بویژه برنامه تفسیر خبر آن منتشر می شود معمولا نظر رسمی دولت آلمان است و به همین دلیل با اهمیت است.

 باید توجه داشت که دولت آلمان هم دارای مناسبات گسترده اقتصادی با جمهوری اسلامی است و هم اصولا سیاست همیشه در آلمان با احتیاط و سنجش بسیار توام است.

در این برنامه، شب گذشته و در تفسیر آنچه که خبرنگار این شبکه از تظاهرات قم، مستقیما از ایران مخابره کرد گفته شد:«درگذشت آیت الله منتظری و 6 ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، راه افتادن سیل جمعیت در شهر مذهبی قم نشان داد که سرکوب جنبش اعتراضی مردم ایران قابل کنترل نیست.»

حتی خارجی ها نیز متوجه عمق آنچه در ایران جریان دارد شده و در محاسبات اقتصادی و سیاسی خود آن را گنجانده و خواهند گنجاند، اما هنوز حاکمیت متوجه ماجرا نشده است!

تردید نیست که این نظر دولت آلمان، در سطح اتحادیه اروپا با تفسیرها و دلائل مستندتری مطرح شده و نظر واحد این اتحادیه نیز تبدیل خواهد شد. همچنان که در مذاکرات با امریکا نیز همینگونه خواهد شد.

پیرامون راهپیمائی دیروز در شهر قم، حاشیه هائی، همراه با عکس، بصورت اختصاصی به پیک نت رسیده است که در همین شماره پیک نت آن را نیز می خوانید.

همچنین، نخستین تفسیرها از تاثیر و بازتاب تظاهرات قم روی مراجع و کانون های مذهبی را نیز در همین شماره مطالعه می کنید.

رای مردم قم کجاست؟

درگذشت آیت الله منتظری نورافکنی شد برای روشن شدن میزان نفوذ و پایگاه حاکمیت در شهر قم. آنچه در باره رای مردم قم به میرحسین موسوی گفته می شد، دیروز سند کتبی اش در میان مردم پخش شد. این سند مدتی پیش بیرون آمده بود و در برخی محافل دست به دست می شد، اما دیروز تکثیر شده و در میان مردم پخش می شد.

قم چنین جمعیتی را در خیابان ندیده بود


گزارش دریافتی از قم
نمی دانم خبرگزاری ها چه گفتند
من آنچه را دیدم می نویسم

 

گزارش 6 صحنه از تظاهرات قم
و شرح عکس های آن

ستاد رهبری لباس شخصی ها برفراز بام یک ساختمان بلند

دو عکس بالا مربوط به لباس شخصی ها در حاشیه تظاهرات عظیم دیروز
 مردم بدرقه کننده آیت الله منتظری است. قطره ای در میان دریا.

کروبی و موسوی همراه مردم و در محافظت آنها در مراسم دیروز


تظاهرات سوگواری
در دانشگاه فردوسی مشهد

نتایج تظاهرات قم
بزودی از بیت مراجع بیرون می آید


آیت الله منتظری
در جنبش سبزمردم ایران زنده است

سالهای اول جمهوری اسلامی. دیدار میرحسین موسوی نخست وزیر با آیت الله منتظری. آیت الله طاهری، آیت الله خاتمی پدر محمد خاتمی، آیت الله منتظری و آیت الله مشکینی. پیوند موسوی با یاران آیت الله خمینی هرگز قطع نشد


پرشورترین اطلاعیه و تسلیت

به قلم محمد خاتمی نوشته شد

موسوی و کروبی، بمناسبت درگذشت آیت الله منتظری امروز (دوشنبه) را عزای عمومی اعلام کردند. بسیاری از مراجع مذهبی نیز مردم را به مراسم بدرقه ابدی آیت الله منتظری فراخواندند. از شب گذشته شماری از فعالان سیاسی، دولتمردان دهه اول جمهوری اسلامی، روحانیون، نمایندگان ادوار مجلس و بخشی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس هشتم راهی قم شدند تا در مراسم این بدرقه شرکت کنند. پرشور ترین اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری از جانب محمد خاتمی منتشر شد که در آن آیت الله منتظری را "عالم زاهد و مجتهد والاقدر، مجاهد نستوه، فقیه جامع معقول و منقول" نامید. در این اطلاعیه خاتمی نوشت:

 حضرت آیت‌الله‌العظمی منتظری، عالم و متفكر و فقیه بزرگواری رخ در نقاب خاك كشید كه در عرصه علم و عمل همه عمر پربركت خود را در مسیری كه رضایت خداوند را در آن می‌دانست مصروف كرد و برای خدا و خدمت به بندگان او و دفاع از میهن و مردم، رنج‌ها، دربدری‌ها و زندان‌ها و شكنجه‌ها را با سینه‌ای گشاده تحمل كرد و عزیزترین سرمایه‌اش یعنی فرزند عزیز و مجاهدش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری را نیز تقدیم انقلاب و راه خدا كرد. آن بزرگ از ارادتمندان حضرت امام و از سردمداران و پایه‌های انقلاب بزرگی بود كه به رهبری ممتاز حضرت امام بالمال به پیروزی رسید..."


پيام تسليت شيرين عبادی بمناسبت خاموشی آیت الله منتظری
کوتاهی ما در حمایت از تو را تاریخ ایران جبران خواهد کرد

سرمقاله راه توده- بازی "کیش و مات" میان جنبش و اپوزیسیون
جمهوری نظامی در برابر جمهوری اسلامی

پاسخ مهدی کروبی به صادق لاریجانی، اما خطاب به مردم
رئیس قوه قضائیه
راه را برای ترور می گشاید
!

ای کاش رئیس قوه قضائیه تحقیق می کرد که در زندان های جمهوری اسلامی بازجوها از چه ادبیاتی در بازجویی های خود استفاده می کنند؛ ادبیاتی که تازه آزادشدگان از زندان، بازگو می کنند و من اما شرح مفصل آن را برای فرصتی دیگر می گذارم. ای کاش سکان دستگاه قضایی در دستان همان کسانی بود که هم اکنون از پشت صحنه هدایت دستگاه قضا را برعهده دارند؛ چه آنکه آنها اگر خودشان به جای هدایت پنهانی، بر صندلی ریاست قوه قضا تکیه زده بودند، با سابقه ای که در امور قضایی دارند هیچگاه چنین سخنانی بر زبان نمی آوردند که آقای لاریجانی بر زبان می آورد. تصویر سازی ناشیانه آقای صادق لاریجانی را ببینید که کروبی و موسوی و هاشمی و خاتمی و محمدعلی دستغیب و بیت حضرت امام و برخی مراجع تقلید را در جایگاه رجوی و خیابانی می نشاند و احمدی نژاد و مشایی و فاطمه رجبی و حسین شریعتمداری و رحیمیان و رسایی و جمعی سردار سپاه در مجلس را در جایگاه حضرت امام و یاران شهیدش همچون بهشتی و مطهری و محمد منتظری و رجایی و باهنر و بسیاری دیگر از نمایندگان و وزرا و شهدای محراب.


هندوستان در انتظار رعد و برق قومی- مذهبی
ابرهای تیره
برفراز سرزمین معابد
یونگه ولت24.11.2009
گرهارد کلاوس- برگردان رضا نافعی(و. آینده ما)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


بحث های
 خیابانی

آقایان فهمیده اند هر اتفاقی می افتد باید آماده باشند و نیرو به خیابان بیآورند.  در بحث های میان خودشان می گویند ما اگر بگوئیم 16 آذر است و چندتا دانشجو می آیند و داد و بیدادی می کنند و تمام می شود، آنوقت گول خورده ایم و یکباره در عرض چند ساعت یك میلیون آدم در خیابان جمع می شود. این ماجرای حضور یك عده لباس شخصی در مراسم آقای منتظری هم ناشی از همین فكر بود. علتش هم اینست كه ما دیگر تظاهركننده حرفه ای نداریم، بلکه هر آدمی كه در خیابان رد می شود یك تظاهركننده بالقوه است. كافیست پلیسی و نیروی انتظامی  نباشد. در روزهائی مثل 13 آبان حتی در كوچه پس گوچه ها هم نیرو گذاشته بودند. مثلا دیشب هم در میدان محسنی. تا مردم برای آقای منتظری بیرون آمدند، علیه دیکتاتور شعار دادند و ماشین هایی كه رد می شدند و همه آدم هایی كه آنجا بودند و یا داشتند با عجله می رفتند به خانه و یا به هرجای دیگری، چند دقیقه ای معطل شده و چند بار شعارها را تکرار می کردند و بعد می رفتند. بحث های خیابانی میان نیروی انتظامی و مردم هم خیلی جالب شده است. همین دیشب در میدان محسنی چند نفر انتظامی گیر داده بودند به چند جوان و می گفتند شماها داشتید شعار علیه آقا می دادید. جوان ها هم می گفتند: خیر ما علیه آقا شعار نداده ایم. ما علیه دیکتاتور شعار داده ایم. شما می گوئید آقا دیکتاتور است؟ بعد، شروع شد در باره "ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم". نیروی انتظامی می پرسید که چرا این شعار را میدهید و منظورتان کیست؟ جوان ها می گفتند منظورمان یزید است. انتظامی ها می گفتند خیر، شماها علیه آقا شعار می دهید. بچه ها دوباره می پرسیدند: شما می گوئید آقا یزید است؟ و انتظامی ها خودشان هم خنده شان می گرفت. خلاصه اوضاعی است. تظاهرات حرفه مردم شده و حالا بحث های خیابانی هم به آن اضافه شده است.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)

بازی شیطانی را
همه بخوانید!

با عرض درود و سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز پیك نت- از حدود یکسال قبل كه كتاب بازی شیطانی را خوانده ام، این كتاب در دقت و بینش سیاسی من سهم بزرگی داشته است.

با توجه به همسویی سیاست نظامی دولت كودتا با اهداف صهیونیسم بین الملل (اكنون برای این ادعا آنقدر شواهد تاریخی و خبری یافت شده كه مخالفین این ادعا باید برای رد همسویی منافع  مشترک دولت نظامی كودتائی ایران با كلان سرمایه داری در حال بحران مدرك ارائه دهند نه اینكه برای اثبات این ادعا مدرك مطالبه نمایند!) فكر می كنم كه مطالعه این كتاب برای همه، خالی ازفایده نباشد. به عقیده من لازم است در اهمیت این كتاب دوباره تاكید و مطلبی چاپ كنید و همچنین اگر به تیتر آن (پایین ستون سمت راست) بنیاد گرایی در ایران و وهابیت در عربستان و اخوان المسلمین در مصر و طالبان در پاكستان و افغانستان هم اشاره كنید و فقط حماس تاكید نشده باشد،‌ نظر بیشتری به آن معطوف می شود .به امید چاپ پیك نت بصورت روزنامه در ایران كه با خریدن روزانه آن هربار كه به سایت پیك نت مراجعه میكنیم با دیدن پرداخت آبونمان و ناتوانی از پرداخت آن خجالت نكشیم. پیروز و سربلند باشید.