تهران دومین سه شنبه سبز
وحشت از تظاهرات ناگهانی
و غافلگیر شدن باطوم بدست ها

 

نگاهی تناقض گوئی های دادستان تهران
زنان نمی خواهند مکشفه شوند
حق و حقوقشان را می خواهند

       پیک هفته 107  -------- 18 اسفند 1389  برابر 9 مارس 2011

تماس: infos@pyknet.net


 خبرها را در یک جمله کوتاه، حتی یک کلمه، در اماکن عمومی بنویسید!

در این ستون کودتای 22 خرداد را بازخوانی کنید

پیک نت

11 مرداد

شعارهای انحرافی، مربوط

به جنبش سبز مردم نیست


منتخب اخبار


فیلم 8 مارس در تهران


«ديكتاتور به پايان سلام كن»


تظاهرات دانشگاه بابل - 8 مارس


دومین روز تجمع و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه شاهرود


شورای  ملی - مذهبی:

 حبس رهبران جنبش بازی با مصالح و منافع ملی است


دستغیب:

دعوتنامه شرکت نشست خبرگان برایم ارسال نشده


همکاری انگلیسی ها

 با  بسیج


به قدرت پروردگار، پری دریائی با کلاه گیس در  چاسک


« سهام کارخانه های ورشکسته برای کارگران»


دنيا تشنه شناخت ولايت فقيه است


 «عضو نیروی قدس» و پرونده جدید قاچاق سلاح


 روز جهانى زن

 گرامى باد (فیلم)


شیرین عبادی: زنی که برای حقش مبارزه میکند پیشگام دموکراسی است


نمونه شعار های

 دوشنبه شب ها


جنبش سبز مشهد:

 سه شنبه راهپیمائی می کنیم


فرماندهان سپاه ميليونها دلار به بانکهای ترکيه، مالزی، اندونزی و چين منتقل کرده اند


دستغیب در اجلاس خبرگان شرکت نمی کند


قالیباف: «محسن رفسنجانی » رفت حالا  به مترو پول مي‌دهند!


شیرین عبادی: زنی که برای حقش مبارزه میکند پیشگام دموکراسی است

فرماندهان سپاه ميليونها دلار به بانکهای ترکيه، مالزی، اندونزی و چين منتقل کرده اند


قالیباف: «محسن رفسنجانی » رفت حالا  به مترو پول مي‌دهند!


دهمین روز اعتصاب ۱۴۰۰ کارگر  در پتروشیمی تبریز


اعتراض به دستگیری فخرالسادات محتشمی پور


لاریجانی:در قانون اساسی « نظارت بر رهبری» توسط خبرگان وجود ندارد

 نهادهای امنیتی و

 قاچاق مواد مخدر


پرونده‌سازی جدید علیه نویسندگان و شاعران


تنها 13درصد از زنان ايراني شاغلند

چهار محیط بان در سنندج کشته شدند ـ

می خواهند فضای کردستان را امنیتی کنند


موج اعتصابات کارگری در ایران


 متهمانی که پا به زندان و دادگاه نمی‌گذارند


احمدی نژاد سردار امام زمان است


ترک شغل 52 درصد از زنان شاغل در حوزه فناوري اطلاعات


80 درصد لباسهای  بازار پوشاک مشهد قاچاق است


تاجزاده:

 حزب پادگانی از سایه خودش هم می ترسد


تصاویر دیده نشده

آیت الله  طالقانی


ما آخرین گروهى هستیم که با زبان قانون سخن مى گوییم


بررسی بین المللی

وضع حقوق بشر

در جمهوری اسلامی

دولت سوئد قطعنامه ای را تسلیم سازمان ملل متحد کرد که در صورت تصویب، گزارشگر یا ناظری برای بررسی تعهد ج. اسلامی به میثاق‌های بین‌المللی تعیین می‌شود.این گزارشگر باید بصورت منظم وضعیت حقوق بشر در ایران را به مجمع حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش بدهد.

بخشی از هدف علی اکبر صالحی وزیر خارجه جدید ج. اسلامی به سوئیس، جلوگیری از تهیه چنین قطعنامه ای بود.


 


یادداشت سردبیری
سنگربندی دقیق هاشمی
در انتخاب ریاست خبرگان

کناره گیری هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان انتخاب رهبری و نشستن آیت الله مهدوی کنی به جای وی، از اولین ساعات روز گذشته(سه شنبه 17 اسفند)، خبر نخست بسیاری از خبرگزاری ها و رسانه های تصویری و بویژه رسانه های فارسی زبان و سایت های خبری فارسی شد.

این جابجائی، کناره گیری بود، زیرا هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که با نامزدی آقای کنی، در انتخابات ریاست خبرگان شرکت نمی کند. این که زیر فشار بود یا براساس اراده و برنامه، تفاوت چندانی در تحلیل این رویداد نمی کند:

1- باند جنتی و مصباح یزدی، روی موقعیت دیگری سرمایه گذاری کرده بودند. یعنی هم هاشمی و هم کنی نامزد این انتخابات شوند و آنها نیز جنتی یا مصباح را جلو بیاندازند. در این صورت ترکیب آراء چنین حالتی را می توانست پیدا کند:

الف- اعضای کنونی مجلس خبرگان 86 نفر است که با غیبت اعتراضی آیت الله دستغیب، در جلسه دیروز باید  85 نفر تشکیل شده باشد.

ب- درانتخابات گذشته هاشمی تقریبا همین رای روز گذشته کنی را در خبرگان آورده بود و بقیه را آیت الله جنتی. یعنی حدود 63 به 23 تا 22 رای.

پ- با رقابت کنی و هاشمی آن 63 رای بین این دو تقسیم می شد و حتی برخی از آن به سمت گلدان جنتی و مصباح متمایل می گشت. در این صورت، اکثریت را جنتی می آورد و کنی و هاشمی با هم حذف می شدند. درحالیکه هاشمی با کنار کشیدن خود، آراء مخالف قبضه مجلس خبرگان توسط مصباح و جنتی را یک کاسه نگهداشت و مهدوی کنی را جای خود نشاند.

2- سیاست زیرکانه روز گذشته هاشمی در مجلس خبرگان، دارای این حواشی نیز بود:

 

الف- او یک گام بلند دیگر به سوی مرکز قدرت برداشت و امروز در جمهوری اسلامی ستاره قدرت و اقبال در خیابان است و نه در محافل حاکمیت گرفتار بحران مشروعیت و درمحاصره یک جنبش دهها میلیونی اعتراضی که منتظر اولین فرصت است تا خیابان ها را اشغال کند.

ب- او با کنار رفتن به نفع مهدوی کنی، عملا مهدوی کنی را بعنوان یک نیروی دارای پشتوانه بازار سنتی، روحانیون سنتی و بویژه بخش قابل توجهی از کادرهای سپاهی و امنیتی و روحانی که تربیت شدگان دانشگاه او "امام صادق" اند، وارد میدانی کرد با این مشخصات: لبریز از کشاکش میان سپاهی ها و روحانیون، حجتیه و امام زمانی ها، مداحان و روحانیون، اوباش زیر پرچم ولایت و بدنه سپاه و بویژه فرماندهان بسیج و سپاه کنار گذاشته شده و معترض، ارگان های اقتصادی وابسته به سپاه و ارگان های اقتصادی وابسته به موتلفه وبازار سنتی است. بدین ترتیب؛ مهدوی کنی حالا دیگر نمی تواند در حاشیه نشسته و هرچند وقت یکبار نظری بدهد و نقی بزند و یا دنبال اعضای معترض جامعه روحانیت مبارز- امثال ناطق نوری و حسن روحانی...- بفرستد که چرا به جلسه نمی آئید. ضمن آن که وی از آن اعتبار مذهبی و سیاسی برخوردار هست که بتواند چاره ای برای کشیدن دهانه یابوی قدرتی که علی خامنه ای وارونه سوار آنست بیاندیشد. یابوئی که طنابش را امثال طائب و سردار نقدی و میرحجازی منشی بیت رهبری است و سردار ذوالقدر و آقا وحید و رئیسی معاون اول قوه قضائیه در دست دارند.

پ- ترکیب آراء شمارش شده در جلسه دیروز، بیش از همه به خود مهدوی کنی نشان داد که دسته بندی مصباح – جنتی و نمایندگان رهبری در ارگان های نظامی و سپاهی و بسیج، که بیت رهبری آنها را هدایت می کند، به وی رای ندادند و او عملا تنها با رای طیفی که درجلسه گذشته به هاشمی رای داده بودند جانشین وی شد. بنابراین، تضاد و رقابت در مجلس خبرگان ادامه می یابد، اگر چه هاشمی برخاسته و کنی جایش نشسته است.

پ- با توجه به اعتبار مذهبی و سابقه سیاسی آیت الله کنی، اگر قبل از او، خامنه ای فوت کند، از درون مجلس خبرگان کنونی، آقا مجتبی فرزند آقای خامنه ای بیرون نخواهد آمد و بیشتر باید روی شورای رهبری اندیشه  کرد. بویژه که کنی از جمله روحانیونی است که پیوسته نگرانی خود را از تکرار مشروطه بیان کرده و امروز برهمگان آشکار است که نطفه های تکرار مشروطه در میان فرماندهان سپاه و بیت رهبری بسته شده است. یعنی به حوزه برگرداندن روحانیون و سپردن قدرت به سپاهی ها و شاید آلت دستی بنام مجتبی خامنه ای! فردی که آلوده به همه توطئه های درون بیت رهبری است و آقای خامنه ای تصور می کند او بدلیل آشنا بودن با فوت و فن های پدر می تواند جانشین او شود. اما او فراموش می کند که همین فوت و فن ها جمهوری اسلامی را گرفتار بزرگترین بحران داخلی و محاصر منطقه ای و بین المللی کرده است. بنابراین روحانیونی که حالا مهدوی کنی نیز متکی به حمایت آنها بر راس مجلس خبرگان قرار گرفته، ساده لوح باید باشند که بنشینند تا فرماندهان سپاه سر آنها را لب باغچه قدرت از تن جدا کنند و مشروطه را تکرار!

ت- از این پس چانه زنی مهدوی کنی با احمد جنتی و شیخ محمد یزدی بر سر تائید صلاحیت ها، در انتخابات آینده مجلس خبرگان، چانه زنی متفاوتی در قیاس با موقعیت هاشمی رفسنجانی است. درعین حال که حالا هم کنی و هم هاشمی فعال تر، درکنار هم درحاکمیت حرکت خواهند کرد و ای بسا، مهدوی کنی حمایتی عملی تر را در دفاع از بخشی از نظرات هاشمی رفسنجانی در باره راه حل برون رفت از بحران کنونی و نوع برخورد با اصلاح طلبان و زندانیان و نقش سپاه در امور کشورداری و ... ایفاء کند.

اگر حاکمیت در شرایطی متفاوت با شرایط دو سال اخیر بود، اگر با یک فراخوان چند خطی – حتی از خارج از کشور- حکومت مجبور نبود به خیابان ها لشگر کشی کند و دهانه های ورود رودهای کوچک منتهی به رودخانه بزرگ خیابان انقلاب را بگیرد، اگر مردم در کشورهای عربی خاورمیانه و شاخ افریقا – حتی در بغداد- مشت به دیوار حکومت های مطلقه نمی کوبیدند و دهها اگر دیگر، آنوقت تغییر و جابجائی رئیس مجلس خبرگان، به اندازه جابجائی پاسبان گشت شبانه با پاسبان گشت نوبت دوم شب هم اهمیت نداشت و نکات مورد اشاره در بالا، چنان از دل آن در نمی آمد، که نتیجه آن تائید چند باره زیرکی سیاسی و موقعیت شناسی حکومتی هاشمی رفسنجانی باشد!


مانور تازه حکومت
حضور چند لحظه ای موسوی
در حیاط خانه خیابان پاستور!

هاشمی از چه تصمیمی خبر داشت؟
تفسیر روزنامه لوموند
از انتخابات دیروز مجلس خبرگان

بمناست روز جهانی زن ـ رضانافعی
زنان ایران
حضوری، فراتر از برابری

ادعانامه رئیس سازمان اطلاعات سپاه
خمینی و موسوی
روی یک صندلی
اتهام

آن که مقابل توپ ایستاده، شلیک کننده نیست، بلکه آزادیخواهی است که به توپ بسته شده تا با شلیک توپ تکه پاره شود! سرگذشت غم انگیز آزادیخواهی در ایران


فیلم را ببینید!
 
شورش مصباح یزدی
 علیه آقای خمینی
 
آقای خمینی: مردم ولی نعمت ما هستند
 مصباح یزدی: مردم چه کاره اند؟ حقی ندارند!

اگر مردم ایران انقلاب نکرده بودند، آقای مصباح یزدی، که کوچکترین سهم و حضوری هم در آن انقلاب نداشت، هنوز برای گرفتن سهم امام و گذران زندگی اش، باید مقابل سوهان پزی های اطراف حرم حضرت معصومه گردن کج می کرد و یا اگر خیلی شانس می آورد، خانم فرخ رو پارسا وزیر آموزش و پرورش وقت، عنایت کرده و اجازه میداد او را برای تدریس قرآن و شرعیات در مدارس استخدام کنند. حتی بعید است که می توانست مانند آیت الله مفتح مدرس دانشکده الهیات دانشگاه تهران شود. این سرنوشت نه تنها او، بلکه بسیاری از روحانیون و بازاری های مذهبی که سهم امام زیر تشکچه بزرگتر از مصباح می گذاشتند و غیر روحانیون دولتمدار کنونی در جمهوری اسلامی می توانست باشد. حالا همان مردم، یکبار دیگر و با این بار با پرچم سبز به میدان بازگشته اند تا به امثال مصباح یزدی بفهمانند آن که "حق" دارد کیست؟ و آن که حقی برای مردم قائل نیست، جایش کجاست!

در انقلاب مشروطه نیز کار به همینجا کشید. در پادگان باغشاه مشروطه خواهان زندانی شده را به فتوای مصباح یزدی وقت؛ یعنی شیخ فضل الله نوری کشتند و حتی مقابل توپ گذاشته و شلیکشان کردند و زمانی که مردم توانستند حقشان را از چنگ مشروعه خواهان در آورند، امثال مصباح یزدی وقت، یعنی شیخ فضل الله نوری ها بر دار شدند. آن که حقی برای مردم قائل نیست و قدرت مردم را نمی بیند، فصول شاهنامه مشروطه را یا نخوانده و یا خوانده اما باورش نشده!


نامه ای خطاب به خامنه ای
شاید با رهنمود و حمایت رحیم مشائی

این الگو را قرار است
به جهان اسلام صادر کنید
؟

در نماز جمعه تهران خطاب به مردم عرب خاورمیانه فرمودید که جمهوری اسلامی برای شما یک الگو و راه نجات بشریت است. نگاهی به این الگو بیاندازیم:

نرخ بیکاری بالای 30 در صد است. 48 در صد مواد مخدر تولیدی افغانستان در ایران مصرف می شود. بین 10 تا 12 میلیون ایرانی مواد مخدر مصرف می کنند. 6 میلیون زن مطلقه داریم که 800 هزار تن آنها در تهران زندگی می کنند. 6 میلیون ایرانی از کشور گریخته اند. سن سقط جنین به 18 سال رسیده و ترمیم پرده بکارت یکی از پر رونق ترین کسب و کارهای پزشکان است. ایران پرمصرف کننده ترین لوازم آرایش زنان در جهان است. هم جنس گرائی در خوابگاههای دانشجوئی شایع است. زنان ایرانی به ساخت و ساز مشروبات الکلی کشانده شده اند. هرسال 12 میلیون پرونده تشکیل می شود. در خودكشی زنان رتبه‌ سوم جهان را پیدا کرده ایم. در اعدام رتبه دوم جهانی، بعد از چین. در مهاجرت نخبگان بین 91 کشور جهان اول شده ایم و در آزادی مطبوعات رتبه 172 را از میان 175 کشور جهان کسب کرده ایم. در بهداشت و تامین سلامت مردم به رتبه 123 سقوط کرده ایم. در سهم زنان در مدیریت به رتبه‌ 101 میان 120 كشور رسیده ایم و در
سرعت اینترنت رتبه‌ 186 (پائین‌تر از بورکینافاسو و افغانستان) را بدست آورده ایم. پول ملی "ریال" هم  سومین پول بی‌ارزش دنیا شده است.


 قانون اساسی را  بخوانید

مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

نماز جمعه

خامنه ای


بیانیه کودتای

22 خرداد را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات



بازداشت سبز
در بهبهان

 مهندس کورش قناطیر، مسئول واحد تبلیغات ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در بهبهان و از فعالین سابق دانشجویی 4 اسفند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مهندس کورش قناطیر که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، مسئول واحد تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در شهرستان بهبهان بود. 4 اسفند او را به اداره اطلاعات احضار و سپس بازداشت و روانه زندان  بهبهان کردند.

کورش قناطیر فارغ التحصیل دانشگاه عباس پور، شاعر و وبلاگ نویس است و گفته می‌شود برای اعتراف گیری، توسط بازجویان اداره اطلاعات تحت فشارهای شدید فیزیکی و روحی قرار گرفته است.


مدیریت
ایران خودرو
متهم اصلی است!

سلام- من همواره اخبارشما را دنبال می کنم وامیدوارم موفق باشید. نامه ای را در مورد حادثه دلخراش ايران خودرو منتشر کردید که در اصل درست است اما با قید این چند نکته:

آنها که بعنوان حراست برکنار شدند قطعا کوتاهی داشتند اما نه آنچنان که در آن نامه ذکر شده بود. مدیريت شرکت شاید بگونه ای ضعيف کشی کرده باشد. ضمن اینکه دراین ماجرا، معاون منابع انسانی "باقری" چه کاره بود که حذف شد؟ مهدی لشکری که جوان 26ساله اش را حدود 40 روز قبلش ازدست داد و هنوز عزادار فرزندش هست چه کاره بود؟ مقصراصلی مديریت ارشد شرکت است که سالهاست تعطيلات را روز کار اعلام می کند وعامل بسیاری از نابسامانی ها در زندگی خصوصی کارگران شده است. من مديری را می شناسم که به او پیشنهاد معاونت دادند و او شرط پذیرش پست را در این دانست که برنامه ای بدهد تا روزهای تعطيل و جمعه، کاری نباشد و کمتر از یک ماه بعد بدون اطلاع قبلی بازنشسته شد. بنظربنده دراین حادثه می بایست مدیریت ارشد شرکت استعفاء می داد و خود را آماده پاسخگوئی قضائی اعلام می کرد که اين جسارت و ازخودگذشتگی در فرهنگ ما جائی ندارد. والسلام


مقام معظم
رفته پشت پرده!
بهروز از ایران

ظرف دو هفته ی اخیر و با ناپدید شدن آقایان موسوی و كروبی دو نكته ی مهم به چشم میخورد كه كمتر بدان پرداخته اند :

1- ظرف 20 ماه اخیر نهادهای قضایی و امنیتی همواره عدم برخورد با سران به اصطلاح خودشان فتنه را به درایت رهبر ربط میدادند و كاملا روشن بود كه اگر روزی رهبران جنبش سبز حبس یا حصر شوند،  این كار با دستور مستقیم و برنامه ریزی شخص آقای خامنه ای خواهد بود. اما در این دو هفته آنچه را ندیدیم در موضع گیری سبز ها اشاره به همین ارتباط بدیهی است.

2- با حصر رهبران جنبش و نزدیكی به انتخابات ریاست خبرگان، مقام عظمای ولایت در لاك سكوت فرو رفته و مكارانه در اتنظار نتیجه ی بازی نشسته تا در هر صورت برنده باشد. اگر هاشمی رای نیاورد كه او به خواسته اش رسیده و اگر بیاورد اینگونه وانمود خواهد شد كه لطف رهبر شامل حال هاشمی شده و همچنین حصر سران جنبش سبز اگر با واكنش مردم روبرو شود، احتمالا مسئولیتش را به گردن دیگران بیاندازد. از جمله اژه ای و یا جنتی.

همینجا بنویسم که در اغلب موارد، مواضعی كه آقای خامنه ای جرئت بیان آن را ندارد، آن را روی یك كاغذ مینویسند و میدهند به دست این آقا.

 باشید و باشیم تا آخر داستان را با هم ببینیم.


سازمان ملل را
به یاری بطلبیم
مجید

حکومت موسوی و کروبی را به همراه همسرانشان از خانه هایشان ربوده است. اگر چنین نکرده بود، باید بازداشت آنها را اعلام می کرد. این موش و گربه بازی از ترس و وحشت حکومت است، اگر چنین نبود، دادستان کل جمهوری اسلامی "اژه ای" در پاسخ به سئوال دستوری خبرنگاران انتقال آنها به زندان حشمتیه را تکذیب و در باره بازداشت و یا محل نگهداری آنها سکوت نمی کرد.

اینها را خودتان بهتر می دانید. فقط می خواستم با توجه به مصاحبه روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی "مهمانپرست" یک نکته ای را بنویسم. آقای مهمانپرست در واکنش به اعتراض امریکا و اروپا نسبت به بازداشت امنیتی موسوی و کروبی، اظهار نظر فرمود که این مساله – توجه کنید که او هم نگفت بازداشت بلکه اسم بازداشت را گذاشت مسئله- داخلی است و کشورهای دیگر حق مداخله در امور ما را ندارند.

1- شاید یکی از بهترین پاسخ ها به این بازی موش و گربه حکومتی، بسیج ایرانیان و سازمان های حقوق بشری برای درخواست دخالت سازمان ملل و فرستادن نماینده ای به ایران برای دیدار با موسوی و کروبی باشد.

2- این درخواست را می توان مستند کرد به مداخله های مستقیم و حتی نظامی جمهوری اسلامی در امور داخلی دیگر کشورها و محکوم کردن این دولت و آن دولت در نماز جمعه ها که خودش یک دخالت مستقیم است با نمایش های خیابانی متعاقب آن در مقابل دانشگاه تهران. مثل آتش زدن عکس این و آن و یا آتش زدن پرچم این و یا آن کشور.


حراست با شلاق
از دانشگاه شیراز

مسئولین حراست دانشگاه شیراز که بیشترین نقش را در سرکوب دانشجویان داشته اند: محمدی (رییس حراست دانشگاه) و رجبی (رییس حراست دانشکده مهندسی). جهت ثبت در تاریخ تا در موقع مناسب به جرایم آنها رسیدگی شود. تعداد بسیاری شاهد داریم که ایندو، بخصوص رجبی شخصا با کابل برقی به جان دانشویان افتاده اند.


باغ را خوردند
حالا برج
بالا می آورند

سلام- از سال ها پیش از انقلاب باغ بزرگی در اتوبان اندرزگو، میدان صالحی، بین دو کوچه شهید غلامرضا صالحی و شهید محمد حسن چیذری وجود داشت که بین مردم شایع بود قرار است به پارک تبدیل شود. بیش از سی سال، بر سر بالا کشیدن این زمین دعوای حکومتی بود، تا این که امسال به قول پادشاه افغانستان، "زور یکی پر زور" بود و شهرداری را زمین زد. اکنون در بخشی از این باغ، درخت ها را از ریشه در آورده اند و یک برج در حال صعود است. این زمین و درخت هایش را عسگراولادی و شرکای موتلفه اسلامی بلعیدند و حالا دارند یک برج در آن بالا می آورند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)