ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند  1390

infos@pyknet.net

 
 
 
جدال در پشت صحنه
انتخابات تمام شد
انتصابات حکومتی ادامه دارد!

 

 
 
 
 

با اعلام تدریجی نتایج انتخابات مجلس نهم که همچنان قطره چکانی ادامه دارد؛ معلوم شد که برنامه ریزی انتصابات، با جدال گروه کشی پشت صحنه حکومتی گام به گام پیش می رود. انتخابات تمام شده اما انتصابات ادامه دارد!
 جالب اینجاست که هنوز نتایج آرا در بعضی شهرها که چند صد هزار تن جمعیت دارد و کمتر از 30 درصد مردم آن در انتخابات شرکت کرده اند هم روشن نیست، در حالیکه در انتخابات ریاست جمهوری دهم که هشتاد درصد مردم در آن شرکت کرده بودند، هنوز مرکب برگه های رای خشک نشده نتیجه آن، یعنی پیروزی 60 در صدی احمدی نژاد اعلام شد و مقام معظم فرزانه نیز دستپاچه پیام تبریک فرستاد!
هم این کندی و هم آن سرعت نشان از واقعیت انتصابی شدن انتخابات در ایران دارد. انتصاباتی که در جریان است، می خواهد به این نتیجه قطعی برسد: تبدیل مجلس به چماق بالای سر احمدی نژاد تا حد سپردن رسالت برکناری او از ریاست جمهوری به مجلس نهم! یعنی دسته گلی که رهبر به آب داده را مجلس نهم از آب گرفته و در گلدان رای به عدم کفایت احمدی نژاد بگذارد!
 

برخی از شاخص ترین حامیان احمدی نژاد بویژه در شهرستان‌ها از لیست مجلس خط خوردند و صندوقشان پوچ از آب درآمد. رویتر عصر ۱۳ اسفند نوشت، در ۱۲۶ حوزه شمرده شده تنها ۹ کرسی به حامیان احمدی‌نژاد ‌رسیده است. ستاد مهره چینی برای مجلس نهم حتی پروین احمدی نژاد خواهر احمدی نژاد را که از گرمسار کاندیدا شده بود از قوطی رای در نیآورد. به گزارش خبرگزاری دولت "ایرنا" پروین احمدی‌نژاد گفته است: شاهد تخلفات گسترده در حوزه انتخابیه گرمسار بودم و اعتراض خود را دنبال خواهم کرد."  

مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه هم که خود را بازنشسته کرده بود و امید داشت به مجلس برود، از صندوق در نیآمد. نه انتخاب شد و نه منصوب.

سید جلال حسینی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح، ستار هدایت خواه، ولی موسوی و محمد جواد ابطحی هر سه از حامیان سخت احمدی نژاد و همچنین "ماهانه" وزیر اسبق نفت دولت احمدی نژاد نیز از لیست خط خورد. در میان این عده، ذوالنورکه در دوران خاتمی ریاست کفن پوشان حرفه ای را داشت و فرامین مصباح یزدی را اجرا می کرد، دانه درشت بود!

سایت‌های اصولگرا مدعی شدند که از نامزدهای ویژه جبهه پایداری (باند مصباح یزدی- احمدی نژاد) تنها 3 درصد به مجلس راه یافته اند.

خبرگزاری مهر از قول رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد در تهران 12 میلیونی تنها نزدیک به 930 هزار رای اخذ شده است."

به موجب همین خبر "غلامعلی حداد عادل" عضو دفتر شهبانو فرح در سالهای پیش از انقلاب، که برخی او را پادوی مجتبی خامنه‌ای می دانند، در مجلس نهم هم خواهد بود، البته با 400 هزار رای انتصابی از تهران 12  میلیونی.

 گفته شده بود که مجتبی خامنه‌ای برای ریاست مجلس پدر زنش "حداد عادل" برنامه ریزی کرده بود. توکلی و مطهری، دو موتور استیضاح احمدی نژاد نیز عضو مجلس نهم شدند.

از ویژگی‌های دیگر انتخابات اخیر پخش گسترده خبر حضور خاتمی پای صندوق رای بود که حضور همه شخصیت‌های دیگر از جمله رهبر را تحت الشعاع قرار داد. به نحوی که حتی رسانه‌های اصولگرا نیز بدون آنکه جای مهمی به حضور رهبر در انتخابات بدهند حجم وسیعی از اخبار خود را به خاتمی اختصاص داده اند. در واقع معلوم شد که وزن واقعی افراد و شخصیت‌ها در میان مردم چقدر است.

 

پیک نت 14 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: