ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اسفند  1390

infos@pyknet.net

 
 
  از یک نامه وارده
رقابت های اقتصادی، تا مرز
دشمنی میان فرماندهان سپاه
 
 
 
 

شاید باور این امر برای شما که از بیرون نظاره گر فعالیت ها و موضعگیری های سپاه پاسداران هستید سخت باشد که اکثر فرماندهان عملیاتی و بدنه واقعی سپاه پاسداران که از رزمندگان دیروز جبهه های جنگ هشت ساله هستند از دزدی ها و کلاهبرداری ها و اختلاس ها توسط برخی از فرماندهان ارشد سپاه و پنهان شدنشان پشت واژه های مقدس و حمایت تام و تمام از رهبری خامنه ای و تکرار مرتب واژه فتنه به تنگ آمده اند.

این روزها هیچکس نمی تواند وجود اختلاف میان فرماندهان ارشد سپاه پاسدارا ن را نادیده بگیرد چون هیچکس نمی تواند منکر جابجایی های فرماندهان ، بازنشستگی های اجباری و خانه نشینی های زود هنگام شود.

در سپاه قدس وجود اختلاف و باند بازی از تمام نیروهای سپاه پاسداران بیشتر و آشکارتر است چون فساد مالی بیشتری در این نیرو وجود دارد.

اختلاف آنها که روزی از دوستان نزدیک بودند و حال گیری هایشان از یکدیگر نقل قول گعده های دوستان در سپاه پاسداران شده است.

برای نمونه، نکاتی را در ارتباط با معامله نفت می نویسم: ادامه را از اینجا و یا کلیک روی عنوان بالا بخوانید.

 

دو سال پیش، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به یک شرکت ترکیه ای و یک شرکت عراقی کمک کرد که بتوانند گازوییل از ایران خریداری و در عراق به فروش برسانند.

این دو شرکت بدون کمک سپاه قدس و شخص سردار سلیمانی نمی توانستند چنین مجوزی دریافت نماید چون شرکت ملی نفت ایران معتقد بود که اولا تولید گازوییل در ایران کفاف مصرف داخلی را نمی دهد و دوم، قیمت فروش گازوییل در داخل ایران با قیمت فروش گازوییل در عراق قابل مقایسه نیست.

پس از صدور مجوزهای لازم مشکل جدیدی سر راه این دو شرکت که طرف قرارداد شخص قاسم سلیمانی بودند بوجود آمد و آن مسئله نقل و انتقال روزانه گازوییل این دو شرکت به خاک عراق از طریق مرزهای دربندی خوان ، خسروی و مهران بود.

سردار سلیمانی برای حل مشکل به سراغ دانایی فر رفت و از او خواست تا تانکرهای شرکت خویش را در اختیار این  دو شرکت قرار دهد ولی دانایی فر به دلیل دور خوردن در این پروژه بزرگ و بی کلاه ماندن سرش که می توانست سود زیادی به او برساند از این کار سر باز زد و شروع به بهانه جویی کرد.

آن روزها قرار بود دانایی فر بعنوان سفیر ایران در عراق به جای قمی به بغداد برود. سلیمانی به تلافی این کار دانایی فر تعمدا انتصاب دانایی فر به عنوان سفیر جدید در عراق را با مشکل مواجه کرد تا بالاخره دانایی فر سر تسلیم فرود آورد.

درآمد حاصل از فروش گازوییل به حساب سردار سلیمانی واریز می شود و برخی دیگر از مقامات سپاه قدس هم در بخش کوچکی از سود فروش و حمل و نقل گازوییل به عراق سهم می برند.

ارزش این معامله سالانه نزدیک به 30 میلیون دلار است که کماکان ادامه دارد.

دانایی فر پس از این ماجرا هیچگاه نتوانست سردار سلیمانی را ببخشد و عملا پس از سفیر شدن راه سلیمانی و اعضای باند اقتصادی او در داخل عراق را بسته و به آنها اجازه فعالیت اقتصادی  در داخل عراق نمی دهد.

در واقع این دو به یک توافق نانوشته دست  پیدا کرده اند: سود حاصل از فروش و قاچاق بنزین و گازوییل  و دیگر اقلام تجاری و مصالح ساختمانی و بخصوص تیر آهن به باند سردار سلیمانی اختصاص یافته و سود حاصل از شرکت های پوششی سپاه قدس در داخل عراق از اربیل و سلیمانیه گرفته تا بصره و بغداد به باند دانایی فر تعلق دارد.

باند دانایی فر با استفاده از ارتباطاتی که از قبل با برخی عراقی ها در مرکز، جنوب و شمال دارند در قالب شرکت های پوششی ثبت شده در ایران و ترکیه و مالزی اکثر قراردادهای عمرانی بزرگ و ساختمان سازی که یک سر آن وزارتخانه های عراقی است را در کنترل دارند .

تعدادی از اعضای دولت عراق و برخی از نمایندگان مجلس عراق و برخی از مقامات رسمی و غیر رسمی عراق که سابقا جزء مجلس اعلای عراق و دیگر تشکل های سیاسی و شبه نظامی عراق در دوران صدام بوده اند برای از دست ندادن حمایت های سپاه قدس و جمهوری اسلامی ایران و البته سهم بردن از این سفره رنگین ، اکثر پروژه های بزرگ را به شرکت های پوششی سپاه قدس که مورد تایید دانایی فر هستند می دهند و شرکت های قدس هم با گرفتن پورسانت های کلان ، اجرای پروژه ها را به شرکت های دست دوم ایرانی ، ترک و عراقی واگذار می کنند. 

دقیقا همان کاری که اکثر فرماندهان دزد و کلاهبردار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در داخل ایران انجام می دهند.

برخی از فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که مستقیما با حاج قاسم رستمی وزیر فعلی نفت در ارتباط بوده و یا هستند با فشار به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و یا شبه دولتی و با استفاده از رانت سپاه پاسداران و بیت رهبری عمده پروژه های بزرگ نفتی و مخابراتی و دریایی و اسکله سازی بخصوص در منطقه پارس جنوبی را بدست آورده و پس از پیدا کردن شرکت های داخلی و خارجی که توانایی انجام پروژه ها را دارند با آنها وارد مذاکره شده و پس از گرفتن پورسانت های کلان و واریز آن به حساب های شخصی خودشان، این پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچکتر تقسیم کرده و در قالب قراردادهای کوچک تر بعنوان مجری دست دوم به  این شرکت ها واگذار می کنند تا امکان ردگیری ، قیمت گذاری و اجرای پروژه ها را از دستگاه های ذیربط سلب نمایند.

 از طریق یکی از دوستانم که دستی در قراردادهای قرارگاه خاتم دارد متوجه شدم که دزدی های این آقایان تنها به گرفتن پورسانت از شرکت های دست دوم محدود نمی شود و چند وقتی است که به کارچاق کنی نیز رو آورده اند.

دوستم که به اطلاعات قرارگاه خاتم دسترسی دارد می گفت  سال 1388 با یک شرکت چینی که قصد داشت برای انجام یک پروژه مربوط به وزارت نیرو در نزدیکی اصفهان مبلغی در حدود نه و نیم میلیون دلار قیمت دهد و در مناقصه شرکت کند از طرف یکی از فرماندهان ارشد قرارگاه خاتم و به واسطه یکی از مترجمین چینی شرکت تماس گرفتند و پیغام دادند که می توانیم به شما کمک کنیم که برنده مناقصه شوید به شرط آنکه به جای نه و نیم میلیون دلار، مبلغ اجرای پروژه را 18میلیون دلار عنوان کنید و 9 و نیم میلیون دیگر را به حساب مشخصی در دبی واریز نمایید.  

اکثر پروژه های چند میلیون دلاری نفتی و دریایی قرارگاه خاتم با رقم های کمتری بین بیست و پنج درصد تا پنجاه درصد قابل اجرا هستند .

  

پیک نت 26 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: