ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 6 دی  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

هاشمی در جمع خبرگان، پس از ریاست مجلس خبرگان

لااقل شماها

واقعیات را به "آقا" منتقل کنید

 
 
 
 
 

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی؛ گزیده سخنان وی در جمع اعضای خبرگان رهبری در اسفند ماه سال 1389 (پس از کناره گیری از ریاست مجلس خبرگان و سپردن آن بدست آیت الله مهدوی کنی) منتشر کرد. هاشمی در این دیدار گفته بود:

 

با خیلی از علما و ائمه جمعه و جماعات ملاقات دارم. می‌آیند و درد دل می‌کنند. کمتر امام جماعت یا جمعه‌ای آمده که از افراد افراطی گله نکند که معمولاً جایی هم در مساجد دارند. می‌گویند توقع دارند ما آنچه را که خودشان می‌فهمند و می‌خواهند بگوییم و اگر چیزی را نپسندند، فوری عکس‌العمل نشان می‌دهند و اهانت می‌کنند.

دفاع از ولایت دروغ و تهمت نمی خواهد. عده ای  اتهام می‌زنند و می‌گویند فلانی فلان کار را کرده بود و ما از ولایت دفاع کردیم. یعنی حرف‌های دروغ می‌زنند تهمت می زنند. این خیلی خطرناک است. یکی از مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد به من گفت: از ده پرونده‌ای که برای ما می‌آید، هشت پرونده مربوط به نیروهایی است که در مساجد هستند. یا امام جماعت از آنها شکایت می‌کند و یا آنها اتهاماتی به امام جماعت می‌زنند و ما رسیدگی می‌کنیم. این یعنی هوچی گری و حکومت هوچی‌گری خیلی خطرناک است.

آقایان! مسائل مهمی در پیش داریم. دلم نمی‌خواهد این حرف‌ها را که الان می‌زنم، به شکل وسیع در جامعه مطرح شود. حسابی برای ما برنامه‌ریزی کردند. در مسائلی که در کشورهای همجوار ما و منطقه می‌افتد، به‌گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که تطبیق دهند تا ایرانی‌ها را  تحریک کنند که مثل آنها رفتار کنند. اگر در نحوه نقل، تطبیق، مثال‌ها و تشبیهاتشان دقت کنید، می‌بینید که می‌خواهند کاملاً از آن حوادث علیه ایران استفاده کنند. لذا تأکید زیادی دارم که باید حافظ وحدت جامعه باشیم.

از بعضی از کارهایی که می‌کنند، ناراضی هستیم و قابل قبول نیست، ولی باید نوع برخورد به گونه‌ای باشد که جامعه اداره شود و عقلای قوم اداره کنند و دست انسان‌های افراطی ندهند تا این اتفاقات بیفتد.

یکی از مسائل مهم هدفمند کردن یارانه هاست. خطر موقعی بروز می‌کند که صنایع و کشاورزی برای صاحبانشان صرف نکند و ضرر بدهد که الان کم و بیش آثارش دارد پیدا می‌شود. خیلی از کارگاه‌ها با این قیمت‌ها نمی‌توانند کار کنند. به ضررشان است. به علاوه دولت هم برای تأمین نیازهای مردم وارد می‌کند. واردات هم از کشورهایی مثل چین است که کالاهایشان ارزان‌تر است. این واردات باعث می‌شود که دامداری، کشاورزی و صیادی ما برای صاحبان این حرفه‌ها به صرفه نباشد.

در روزنامه‌ها خواندم که بوشهری‌ها دیگر صیادی نمی‌کنند و ماهی وارداتی را مصرف می‌کنند. دو سه روز پیش اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز پیش من آمده بودند. می‌گفتند کشاورزی برای کشاورزان صرف نمی‌کند.

 آقایان در شهرهایی که هستید، چشم نظام باشید. آنچه را که می‌بینید، واقعاً منتقل کنید. حداقل به آقا منتقل کنید تا ایشان در جریان باشند. چند روز پیش مدیران صنایع غذایی پیش من آمده بودند. می‌گفتند: از 12 هزار صنعت غذایی الان 6 هزارش کار نمی‌کنند و کارشان را کنار گذاشتند. یا مواد ندارند و یا نمی‌توانند حقوق کارگرانشان را بدهند.

 

پیک نت   6  دی

 
 

اشتراک گذاری: