ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آبان  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگوی اختصاصی با "حسن روحانی"
"
جورج بوش" به "البرادعی" گفته بود:
یکنفر با اختیارات تام بیاید
تا همه مسائل را حل کنیم!

 
 
 
 

نشریه "مهرنامه" اردیبهشت ماه در 312 صفحه منتشر شد و در تهران به بازار آمد. دراین شماره بمناسبت انتشار کتاب خاطرات حسن روحانی تحت عنوان "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" مصاحبه ای با وی منتشر شده است. حسن روحانی مذاکره کننده اتمی دوران خاتمی و درعین حال دبیر شورای امنیت ملی در آن زمان بود. او اکنون در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام مستقر است و عضو مجلس خبرگان رهبری است.

روحانی دراین مصاحبه فاش می کند:

«یکبار آقای البرادعی به واشنگتن رفته بود و بعد از آنجا که برگشت به من تلفن کرد. فروردین ۸۳ بود. گفت که می‌خواهم به تهران بیایم. خیلی سریع آمد. تعجب کردم که چرا با این عجله به ایران آمده؟

ظاهر کار این بود که برای مسائل خودمان و ادامه کار آژانس به ایران آمده، اما بعد به من گفت که می‌خواهم خصوصی با شما صحبت کنم. در صحبت خصوصی گفت: من هفته پیش آمریکا بودم. به بوش گفتم شما هم بیایید و وارد مذاکرات هسته‌ای شوید تا مسأله هسته‌ ای ایران حل و فصل شود. بوش در جواب گفت: چرا مسأله هسته‌ای؟ چرا ما تمام مسایل بین خودمان را حل نکنیم؟ البته من خیلی آشنا نیستم که در ایران قدرت‌های مطرح چه کسانی هستند، ولی یک نفر با اختیار تام از ایران به آمریکا بیاید، از طرف آمریکا نیز خودم مذاکره می‌کنم تا همه مسائل خودمان را بگذاریم روی میز و تمام کنیم.»

 

پیک نت   7  آبان

 
 

اشتراک گذاری: