ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

  12 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

آنچه که مردم لیبی داشتند

و حالا حسرت آن را می خورند!

سایت حزب کمونیست روسیه

 
 
 
 

بزودی یک سال از کشته شدن فجیع قذافی رهبر لیبی خواهد گذشت. کشور جماهیر عربی لیبی عضو رسمی سازمان ملل متحد و پایبند به همه قوانین و کنوانسیون های مختلف جهانی بود .

از بدو سرنگونی حکومت پادشاهی فاسد این کشور توسط افسران ناسیونالیست و ملت گرا، آمریکا و کشور های غربی بنای کینه توزی خود را با رژیم جدید درعرصه های مختلف را نشان دادند. حتی در زمان حکومت ریگان یک بار هواپیما های جنگی این کشور منزل مسکونی قذافی را جهت کشتن او بمباران کردند . اما بخت با رهبر لیبی یارشد و چند ساعت قبل از بمباران او به مکانی دیگر رفته بود. (در آخرین لحظات اتحاد شوروی او را از این خطر آگاه کرده بود- مترجم) گناه کبیر حکومت لیبی به رهبری قذافی آوردن بالا ترین شاخص زندگی مرفه در آفریقا برای مردم خود بود و از طرف دیگر نمونه ای از یک کشور مستقل در قاره سیاه. تا زمان اتحاد شوروی و کشورهای سوسیالیستی قذافی توانست با پشتوانه آن ها در مقابل متجاوزان و جهان خواران مقاوت کند . بعد از نابودی کشورهای سوسیالیستی، جنگ و دندان نشان دادن های آمریکا دست آخرکار را به آن جا کشاند تا کینه دیرینه خود را بر سر مردم لیبی خالی کنند و تحت عنوان "بمباران های بشر دوستانه " خاک این کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد را بوسیله سازمان نظامی جهنمی ناتو به توبره ببندند. اگر قذافی یک گناه داشته باشد آن است که در مقابل سلطه گران جهانی مقاومت کرد، بقیه دلائل تسخیر این کشوردروغ های بزرگ بودند و بس . نمودار زیرین سند گویائی است در باره لیبی و قذافی .

 

شانزده چیزی که اهالی لیبی دیگر نخواهند داشت

 

 1- در لیبی چیزی به نام قبض برق وجود نداشت. هزینه برق برای همه رایگان بود

2- چیزی به نام بهره بانکی وجود نداشت. همه بانکها موظف بودند وامهایی با صفردرصد سود ارائه کنند.

3- داشتن خانه یک حق مسلم برای تمام لیبیایی ها بود.

4- هر زوج تازه ازدواج کرده، از دولت معادل پنجاه هزار دلار بابت خرید آپارتمان و شروع زندگی هدیه می گرفتند.

5- هزینه تحصیل و هزینه های پزشکی در لیبی مجانی بود. قبل از قذافی 25 درصد مردم باسواد بودند و در حال حاضر 83 درصد.

6- اگر یکی لیبیایی تصمیم می گرفت زراعت کند، مزرعه ، خانه، تجهیزات، بذر و احشام برای شروع کار به صورت رایگان به او داده می شد.

7- اگر یک شهروند لیبی به امکانات پزشکی مورد نیازش در داخل لیبی دست پیدا نمی کرد، دولت هزینه درمان و اقامت او در خارج از کشور را به مقدار 2300 دلار در ماه تقبل می کرد.

8- اگر یک شهروند لیبی اتوموبیل می خرید، نیمی از هزینه آن توسط دولت پرداخت میشد .

9- قیمت بنزین در لیبی 14 سنت در لیتر بود. 

10- لیبی هیچ بدهی خارجی نداشت و غیر از آن صد و پنجاه میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت که اکنون تمام آن پول در دنیا بلوکه شده است.

11- اگر یک لیبیایی نمی توانست شغلی مرتبط با تحصیلات خود پیدا کند، دولت موظف به دادن دستمزد معادل همان شغل تا زمان پیدا شدن شغل برای او می بود.

12- قسمتی از درآمد فروش نفت لیبی سالیانه به حساب بانکی هر شهروند واریز می شد.

13- هر زنی که زایمان می کرد، پنج هزار دلار از دولت هدیه دریافت میکرد.

14- قیمت چهل قرص نان در لیبی پانزده سنت بود. 

15- بیست و پنج درصد اهالی لیبی تحصیلات دانشگاهی داشتند.

16- قذافی بزرگترین پروژه آبیاری اجرا شده توسط انسان را در بیابانهای لیبی پیاده سازی کرد که در تمام صحرا دسترسی به آب وجود داشته باشد.

 

 

پیک نت 12  مهر

 
 

اشتراک گذاری: