ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

  12 مهر  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به نشست خبری احمدی نژاد

همه مرا یاری کنید

تا من بیشتر خرابکاری کنم!

 
 
 
 
 

مهم ترین نکات مطرح شده در نشست خبری سه ساعته احمدی نژاد که دیروز در تهران برگزار شد:

 

نوسانات متعلق به امروز نیست و مدتی است بازار ما دچار نوسان است كه در این روزها شدیدتر شده است.

چرا پارسال این موقع این حرف‌ها مطرح نبود؟ روشن است دو عامل دست به دست هم داده‌اند تا به ملت ایران فشار آورند كه عامل اول، بیرونی و دوم عوامل درونی است. خرید نفت از ایران مورد تحریم قرار گرفته است و با توجه به اینكه بخش قابل توجه درآمد ارزی ایران از ناحیه فروش نفت است، مساله‌ای خواهد بود و دوم كه بدتر از آن است، این است كه مبادلات بانكی مورد تحریم قرار گرفته است یعنی حتی اگر نفت فروخته شود درآمد آن قابل هزینه كردن و جابجایی نباشد.

از داخل نیز با برخی اقدامات مواجه هستیم از جمله اقدامات عملی در بازار ارز و جنگ روانی، تبلیغاتی كه به همراه دشمن علیه دولت سازماندهی شده است.

اینجا (اشاره به بحران اقتصادی) جای تسویه‌‌حساب‌های سیاسی نیست. كسانی هستند كه خودشان می‌دانند چقدر نفع دارند و در جلسات شركت می‌كنند ولی در بیرون هم دولت را متهم می‌كنند. چطور دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته مشكلی وجود نداشت و دولت به خوبی اداره می‌كرد؟

 

خبرنگار شبكه تلویزیونی العالم که سیمای عربی جمهوری اسلامی است و سئوال همآهنگ نشده ای را نمی توانست طرح کرد، از احمدی نژاد پرسید:

در پی نوسانات ارز، سخنگوی كاخ سفید گفته است تحریم‌ها در اقتصاد ایران اثر داشته است. آیا كاهش ارزش پول ملی می‌تواند در برنامه هسته‌ای نوعی بازنگری ایجاد كند و مذاكره‌ای صورت گیرد؟

احمدی نژاد گفت:

مذاكره كه در حال انجام است. گفت‌وگوی 1+5 كه برسر مذاكرات هسته‌ای است.

العالم:

منظورم مذاكره مستقیم با آمریكاست.

احمدی نژاد:

مذاكره مستقیم با آمریكا ممكن است؛ اما باید شرایط آن فراهم شود،‌ در این شرایط من فكر نمی‌كنم.

العالم:

عقب‌نشینی ایران در زمینه فعالیت هسته‌ای ممکن است؟

احمدی نژاد:

منظور از ایران چه كسی است؟ اگر منظور احمدی‌نژاد است، من اهل عقب‌نشینی نیستیم.

خبرگزاری وابسته به دولت "ایرنا:

رئیس مجلس گفته است تحریم‌ها تاثیری در اقتصاد كشور نگذاشته است.

احمدی نژاد:

لابد تصمیمات ایشان تاثیر دارد. بعضی افراد در زمان خوشی هستند. من احترام زیادی برای ایشان قائلم، اما ایشان حتما خبر دارند كه چقدر فروش نفت كاهش پیدا كرده است و بانك مركزی چه مشكلاتی در جابجایی ارز دارد. این مصاحبه را خوانده‌ام و متن آن را در اختیار دارم و متاسفم كه با یك خبرگزاری (خبرگزاری فارس) وابسته به نهاد نظامی (سپاه) این مصاحبه شده و این خبرگزاری همه خبرهایش علیه دولت است. در حالی كه این خبرگزاری وابسته به یك نهاد نظامی و امنیتی نباید وارد این مسائل شود.

خبرنگار آریا در باره پیشنهاد مذاكره با آمریكا توسط احمدی‌نژاد در سازمان ملل پرسید و احمدی نژاد پاسخ داد:

هیچ وقت پیشنهاد مذاكره ندادم. ‌ سوال خبرنگار این بود آیا شما با آمریكا گفت‌و‌گو می‌كنید؟ من چه باید پاسخ می‌دادم؟ آیا كسی می‌تواند در عرصه بین‌المللی بگوید من اهل گفت‌و‌گو نیستم؟ كدام آدم عاقلی چنین جوابی می‌دهد؟ عرصه بین‌الملل یعنی گفت‌و‌گو. اصل بر گفت‌و‌گو و رابطه است، مگر این كه استثنایی اتفاق بیافتد مثل رژیم صهیونیستی كه ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آن رابطه نداریم.

پرسش آنها در مورد افغانستان بود، من پاسخ دادم ما گفت‌و‌گو می‌كنیم چون نمی‌توانیم بگوییم كه گفت‌و‌گو نمی‌كنیم.

خبرنگار روزنامه اعتماد پرسید:

زمانی كه شما در نیویورك به سر می‌بردید سه تن از وزرای شما بویژه وزیر ارشاد، به شدت علیه روزنامه شرق موضع گرفتند.

احمدی‌نژاد پاسخ داد:

به نظرم كار وزیر ارشاد قطعا اشتباه بوده است با این توضیح كه ارزش‌های دفاع مقدس برای همه ملت ایران مقدس است چرا كه متعلق به ملت است. اتهامی وارد شده ولی هنوز اثبات نشده است، در حالی كه باید در دادگاه صالح و در حضور هیات منصفه این اتهام بررسی شود. كسی نمی‌تواند نظر شخصی خود را اعمال كند. در هیات نظارت، سه قوه البته بیش از سه قوه (با خنده) حضور دارند كه باید این مساله را پیگیری كنند. البته یادتان باشد كه این تصمیمات در غیاب من گرفته شده است.

خبرنگار روزنامه دولت "ایران" پرسید:

مشاور مطبوعاتی شما بازداشت شد. به روزنامه ایران حمله شد، دوستان ما را كتك زدند، گاز اشك‌آور زدند و امروز مشاور مطبوعاتی شما را به توهین به ولایت متهم می‌شود.

احمدی‌نژاد با خنده پاسخ داد:

حتما ضرورت مهمی است كه در زمان 10 دقیقه سخنرانی من در مجمع سازمان ملل دستگیرشان كرده‌اند. البته این اقدام كار خوبی نبود، خودشان هم متوجه شدند. اتهامی كه گفتید به آقای جوانفكر نسبت داده‌اند، به ایشان نمی‌چسبد. من با كسانی كه باید در این باره صحبت كنند، صحبت خواهم كرد.

خبرنگار روزنامه اطلاعات در باره اعتراضات کارگری و مشکلات کارخانه ها پرسید که احمدی نژاد گفت:

بالاخره در این فشارها، تلاطم‌ها و سروصداهایی كه می‌شود، بخش‌های واقعی اقتصاد را تحت فشار قرار می‌ دهد. برخی در تهیه مواد اولیه مشكل دارند و برخی در برگرداندن بدهی‌های بانكی و برخی هم نقدینگی برای سرمایه در گردش، كم دارند. دولت كارگروهی را برای حمایت از صنعت، تشكیل داده است.

خبرنگار خبرگزاری فارس در باره دلار که از 900 تومان به 4 هزار تومان رسیده سئوال کرد و احمدی نژاد گفت:

شما در خبرگزاری یك خبرنگار هستید و كارتان را خوب انجام می‌دهید. پس خطاب من، شما نیستید. اما همین الان عدد 4 هزار تومان را شما مطرح كردید، بدون اینكه توجه داشته باشید این یك جنگ روانی است. جنگ روانی شاخ و دم ندارد. طبیعی است عده‌ای با دولت مخالفت كنند.

آیا در این كشور فقط دولت كار می‌كند و جاهای دیگر اشكال ندارند؟ آیا قوه قضاییه قابل انتقاد نیست؟ یا نقش كمتری در امنیت اقتصادی دارد؟ اگر نقش ندارد چطور یك قوه مستقل و همطراز و یا گاهی بالاتر از رییس‌جمهور است كه می‌تواند رییس‌جمهور را مورد سوال قرار دهد؟ آیا مجلس نقشی ندارد یا شهرداری اشكالی ندارد؟

در دوره‌ای كه شهردار تهران بودم، اگر چاله‌ای در خیابان پیدا می‌شد صدها مقاله در رابطه با آن نوشته می‌شد و امروز در خیابانی دیدم كه تعداد زیادی از درختان قدیمی قطع شدند اما یك خبر در این رابطه منتشر نشد و این روشن است كه عملكرد برخی رسانه‌ها یكطرفه است.

دلیل حملات به دولت را به من گفته‌اند و من این دلایل را می‌دانم و ملت هم می‌داند. آیا درست است همه جمع شویم و بگوییم دولت اشتباه كرده است؟ اصلا چنین باشد؛ حالا باید چكار كرد؟ هر پیشنهادی دولت می‌دهد اشكال می‌گیرید پس شما پیشنهادی دهید.

رییس محترم مجلس به جای آنكه پنج صفحه مصاحبه كنند و دولت را متهم كند، باید كمك كند. الان وقت این نیست كه كسی بخواهد حساب‌های خود را تسویه كند. اگر خیلی حضور من برایتان سخت است، یك خط بنویسیم خداحافظ شما.

 

 

 

پیک نت 12  مهر

 
 

اشتراک گذاری: