ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 شهریور  1391

infos@pyknet.net

 
 
 

ابرهای تیره بر سمان

روابط ج. اسلامی و ترکیه

گزارش از استانبول

 
 
 
 
 

با سلام. امیدوارم خوب باشید. به دنبال خبر دیلی تلگراف، مبنی بر فرمان خامنه ای به "سپاه قدس" برای شروع عملیات تروریستی در برخی کشورها و از جمله ترکیه، یکی از روزنامه نگاران سابق روزنامه "ستار" ترکیه بنام "خیرالله محمود اوزگور" مدعی شد که "تروریست های جمهوری اسلامی بدنبال دستور اخیر خامنه ای قصد داشتند که روزنامه نگار ترک"ندیم شنر" را بکشند و مسئولیت این ترور را به گردن نخست وزیر ترکیه "اردوغان" بیاندازند.

این فصل تازه ایست از مناسبات ترکیه و جمهوری اسلامی که خواستم توجه خوانندگان پیک نت را به آن جلب کنم. سمت گیری مطالب رسانه های ترکیه بسیار مهم است و همیشه آژیر حوادث آینده را می کشند. بنابراین باید منتظر حوادث مهمی در رابطه ترکیه و جمهوری اسلامی بود. از جمله، امروز مطبوعات ترکیه خبرهائی درباره آرایش نظامی ایران در مرزهای ترکیه منتشر کردند و آن را مرتبط با سوریه دانستند. یعنی دخالت نظامی ترکیه در سوریه مساویست با عملیات نظامی جمهوری اسلامی در ترکیه!

اطلاعات مختصری هم از روزنامه نگار "ندیم شنر" برایتان می نویسم:

"ندیم شنر" یکی از روزنامه نگاران منتقد اردوغان است که در تاریخ سوم مارس سال گذشته در رایطه با تشکیلاتی موسوم به "ارگنکن" به همراه چند روزنامه نگار دیگر به اتهام همکاری با تشکیلات تروریست موسوم به ارگنکن و کمک به نظامیانی که قصد کودتا علیه اردوغان را داشتند دستگیر و روانه زندان شد و با تقاضای مجازاتی بین هفت- دوازده سال از سوی دادستان محاکمه شد . ولی به دلیل نبودن ادله کافی در دوازدهم مارس گذشته آزاد شد. جالب توجه است که درست یک هفته بعد از آزادی اش از طریق "تویتر" تهدید به سو قصد شد که در این رابطه " گزارشگران بدون مرز" از دولت ترکیه خواهان پی گیری این تهدید شدند.

"ندیم شنر " تحقیقات و مقالات بسیاری در خصوص اسرار ترور روزنامه نگار ارمنی "هرانت دینک " و نیز نقش برخی تشکیلات و جماعات اسلامی در این ترور و ترورهای دیگر دارد.

 

پیک نت 12  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: