ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیـــــر  1391

infos@pyknet.net

 
 
  روسیه نگران
آرایش نظامی در خلیج فارس است
 
 
 
 

روزنامه انگلیسی زبان «دیلی تلگراف» نوشت: آمریکا کشتی‌ها و جنگنده های خود را در خلیج فارس تقویت می کند. اعزام یک کشتی حامل تفنگداران دریایی با 900  نیروی ویژه از جمله آخرین اقدامات نظامی امریکا در خلیج فارس است. آمریکا همچنین شمار کشتی‌ مین روب خود در خلیج فارس و دهانه دریای عمان را دو برابر کرد و به 8 کشتی رساند. تعداد جنگنده های «اف. 15» و «اف . 22» امریکائی نیز در پایگاه های امریکا در منطفه افزوده شده اما وزارت دفاع این کشور شمار آنها را اعلام نمی کند.

آمریکا پس از آنکه مجلس ایران لایحه بستن تنگه هرمز را برای تقابل با تحریم نفت ایران را اعلام کرد دست به انتقالات نظامی تازه در خلیج فارس و دریای عمان زده است. این حوادث به حوادث واقعی تبدیل خواهند شد؟

«سمن باگداسارف» کارشناس شرق شناسی مسکو می گوید:

"ایرانی ها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند بازار نفتی را مختل سازند اما آمریکا هم نمی‌توانند اجازه بدهند که چنین اقداماتی بدون جواب بمانند. مقدماتی برای حوادث بوجود آمده است. بین ایران و عربستان که از متحدان مهم آمریکا است اختلافات جدی وجود دارد. موقعیت روز بروز حادتر می‌شود. بسته شدن تنگه هرمز موجب قطع انتقال نفت امارات متحده عربی، کویت و عراق به بازار جهانی خواهد شد. درعین حال شواهد نشان میدهد که ایران کمتر از همه به جنگ علاقمند است. البته میداند که با همه امکانات خود نمی‌تواند با ماشین جنگی آمریکا ،اسراییل و کشورهای خلیج فارس مقابله کند. بهرحال در تهران افراد واقع بین وجود دارند. واشنگتن را نیز نمی‌توان به نداشتن واقع بینی متهم کرد. موقعیت منطقه وخیم است. علائمی به ما می گوید که هیچ تحرکی در منطقه بی دلیل انجام نمی شود. (خلاصه تفسیر 16 تیرماه رادیو صدای روسیه)

 

پیک نت 18   تیــــــر

 
 

اشتراک گذاری: