ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

با 16 هزار میلیارد بودجه

حکومت خود مختار شهردار

در 5 منطقه حساس تهران! 
 
 
 
 

شهردار تهران با ایجاد دفاتر نظارتی شورای شهر در 5 منطقه اصلی تهران (شمال، جنوب غرب و شرق و مرکز) است. در این 5 منطقه سیل شکایت مردم از معاونت شهرسازی شهرداری تهران سرازیر است.

"عباس جدیدی" معاون نظارت شورای شهر تهران در همین ارتباط در یک نشست خبری گفت:

در 6 ماه گذشته معاونت نظارت شورا ۶۰۰ شکایت صورت کتبی از تهرانی ها دریافت کرده که از این تعداد ۲۵۰ مورد مربوط به معماری و شهرسازی است.40 درصد مجموعه شکایات و نارضایتی مردم را از عملکرد شهرداری تهران است.

تعدد دستور العمل‌ها، بخشنامه‌ها و صورتجلسه‌ها در شهردای تهران، نقض آرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، اتخاذ تصمیمات غیر قانونی در شورای معماری شهر سازی مناطق، اخذ عوارض غیر قانونی، عدم تعیین تکلیف املاک واقع در طرح و عدم تادییه به موقع حقوق مالکان در طرح اجرایی شهرداری تهران، عدم رعایت برخی پهنه‌ بندی‌ها در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران به هنگام صدور پروانه ساختمان، عدم رسیدگی به موقع به اختلافات پیمانکاران با شهرداری تهران و عدم شفافیت در نحوه و میزان محاسبه عوارض از مهم‌ترین ایرادات و مشکلات در شهرداری تهران است.

بودجه شهرداری تهران حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان است (که البته خبرگزاری ایلنا که این خبر را مخابره کرده ریال و یا تومان آن را ننوشته!). نظارت بر عملکرد شهرداری تهران بسیار پیچیده است. بیشترین نگرانی‌ها در بافت فرسوده، ساخت و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر و حریم گسترده شهر تهران و نگهداری از باغات است.

بعد از معاونت شهرسازی و معماری در حوزه ارتقای شهر الکترونیک و دفتر خدمات الکترونیک، ساماندهی املاک و اموال شهرداری و سامان دهی قرار دادهای منعقد شده و نظارت بر عملکرد پیمانکاران بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از تصمیم گیری‌ها در مناطق به صورت سلیقه‌ای است. متاسفانه در برخی از موارد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ نقض می‌شود و مالکان با پرداخت عوارض و توافق در منطقه رای قانونی دولت را در قانون شهرداری‌ها نقض می‌کنند.

طرح تفصیلی شهر تهران به صورت سلیقه‌ای اجرایی می‌شود.  گزارش‌های متعددی از گود برداریهای غیر قانونی و خارج از ضوابط ایمنی به ما گزارش می‌شود. پروژه ایران زمین و گود برداری آن زنگ خطری برای مناطق است.

 

پیک نت 19 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: