ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بیانیه نمایندگان مجلس

هم دفاع از موشک پرانی

هم مخالفت با مذاکرات موشکی 
 
 
 
 

عده ای از نمایندگان مجلس که بیشتر عضو جبهه پایداری اند تا فراکسیون اصولگرا، همچنان خود را به در و دیوار می زنند تا بلکه از چند و چون مذاکرات اتمی با خبر شوند اما راه به جائی نمی برند. حسن نیت و خوش بینی اولیه دولت، با حضور ظریف در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پس از اولین دور مذاکرات منتهی به توافق ژنو جای خود را به بدبینی داد. در آن حضور، ظریف نکاتی از مذاکرات اتمی را با نمایندگان در میان گذاشت که ناگهان از روزنامه کیهان شریعتمداری سر در آورد. این در حالی بود که دو طرف مذاکرات اتمی متعهد به حفظ اسرار مذاکرات اند. از بعد از آن ماجرا دولت سر کیسه اطلاعات مربوط به مذاکرات اتمی را محکم بسته و دست و پا زدن امثال کوچک زاده و رسائی و روح الله حسینیان و بقیه جبهه پایداری برای اطلاع از جزئیات مذاکرات اتمی بی نتیجه مانده است.

حالا همین دار و دسته مبتکر یک بیانیه شده اند. مطابق این بیانیه آنها مخالف ورود هیات مذاکره کننده اتمی به مسئله موشکی ایران اند. مسئله ای که دو ماه پیش علی لاریجانی رئیس مجلس به آن اشاره کرده بود و روحانی با تائید خامنه ای جلوی مانور موشکی را که می توانست مانوری تحریک آمیز و تاثیر گذار در مذاکرات اتمی باشد متوقف کرد. آنها که حالا با طرح مسئله موشکی در مذاکرات اتمی در مجلس به مخالفت برخاسته اند، درباره جلوگیری از مانور موشکی هم جنجال کرده بودند و این درحالی است که اگر واقعا حسن نیت داشتند اهمیت مسئله را درک کرده و آن زمان به مخالفت بر نمی خاستند تا بهانه بیشتری برای طرح مسئله موشکی ایران در مذاکرات اتمی داده نشود.

مسئله بسیار ساده است. کلاهک اتمی، کلاه شاپو و یا عمامه نیست که روی سر بگذارند. کلاهک اتمی روی موشک سوار می شود. بویژه موشک دور بُرد. هر نوع آزمایش موشکی می تواند به تلاش برای ساختن وسیله ای تعبیر شود که کلاهک موشکی را حمل می کند و به همین دلیل، آزمایش موشک های دارای بُرد بلند چه به کمک کره شمالی در ایران مونتاژ شده باشند و یا حتی ساخته شده باشند، فورا تعبیر به ساختن وسیله حمل کلاهک اتمی می شود.

حالا نمایندگان مجلس که اگر حسین نیت داشتند حداقل توصیه می کردند جنجال بر سر مانورهای موشکی نباید به پا شود تا بلکه حساسیت ها کم شده و از شر تحریم ها خلاص شویم، بیانیه ای را می خواهند منتشر کنند که عملا "عسس بیا منو بگیر" است. یعنی تائید و دفاع از موشکی که قرار است کلاهک اتمی حمل کند و به تعبیری دیگر اگر سری نباشد، کلاهی هم لازم نیست!

آنها دربیانیه خود می خواهند تاکید کنند که توان موشکی نباید در مذاکرات هسته ای مطرح شود. امضای این بیانه هم به ادعای خبرگزاری مهر تاکنون به 222 امضا رسیده است.

 

پیک نت 26 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: