ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اسفند ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی پوتین درجمع نمایندگان مجلس و مقامات دولت

نئونازی ها در اوکرائین

قدرت را بدست گرفته اند!

 
 
 
 
 

رئیس‌جمهوری روسیه در اولین سخنرانی خود پس از رفراندوم شبه جزیره کریمه و اعلام استقلال این بخش از اوکراین، مواضع مسکو در قبال این منطقه را به اطلاع پارلمان و مردم کشورش رساند.

 

ایسنا (به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی)

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک سخنرانی خارج از برنامه در مجلس این کشور که با تشویق گسترده نمایندگان مجلس و سیاستمداران روسیه حاضر در پارلمان همراه بود گفت:

در رفراندوم کریمه مردم به بازگشت شبه جزیره به روسیه رای دادند و دلیل آن نیز تاریخ مشترکی است که ما با شبه جزیره کریمه داریم. این تاریخ مشترک و رفراندوم میزان اهمیت کریمه برای روسیه و روسیه برای کریمه را نشان داد. کریمه محل ناوگان دریایی روسیه، دژ مستحکم مرزی ما و جایگاه فرهنگ و افتخارات ارتش روسیه است و ما در قبال آن مسئول باقی خواهیم ماند.

مسکو به حقوق تمامی اقلیت‌های موجود در کریمه احترام خواهد گذاشت، پیشتر به اقلیت‌های موجود در شبه جزیره کریمه ظلم و ستم فراوانی شد اما ما وعده می‌دهیم که دوران این ظلم‌ها به پایان رسیده و مردم این منطقه با سه زبان روسی، اوکراینی و تاتاری در کنار هم با صلح و آسایش زندگی خواهند کرد. تاتارهای کریمه امروز به خاک وطنشان بازگشتند و ما باید تمامی تدابیر لازم برای بازپس‌گیری حقوق کامل آنها را اتخاذ کنیم.

طرح پیوستن کریمه به اوکراین در حقیقت نقض قوانین اتحاد شوروی بود و بدون مشورت با اهالی کریمه صورت گرفت. زمانی که کریمه جدا شد مردم روسیه همه احساس می‌کردند که کشورشان به سرقت رفته است و مردم در اعماق قلب‌هایشان کریمه را جزئی از روسیه می‌دانستند. در آن زمان (پس از فروپاشی اتحاد شوروی) روسیه با ترسیم مرزها و به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از اوکراین موافقت کرد اما با پذیرش این مساله در حقیقت اهانت را پذیرفت. همه می‌دانند که کریمه از آن روسیه و سواستوپل نیز به روسیه تعلق دارد.

مردم اوکراین از وضعیت خود راضی نیستند و سالانه هزاران تن از مردم این کشور از شرایط بد اقتصادی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند؛ اما اقدامی که جنایتکاران در اوکرائین انجام دادند کودتا علیه مشروعیت و قانون بود.  آنها با استفاده از ترور، شکنجه و اقدامات جنایتکارانه بدون اینکه بهایی بدهند دولت و ارگان‌های دولتی را به تصرف خود درآورند. آنها با نئونازی‌ها و طرفداران هیتلر که در جنگ جهانی علیه روسیه جنگیدند اوکراین را به آشوب کشیدند.

نئونازی‌ها اکنون در اوکراین قدرت را در دست گرفته‌اند، مردم کریمه از ترس اینکه مبادا ظلم‌ها و جنایات دوران نازی‌ها بازگردد خواهان الحاق به روسیه شدند و ما نیز به درخواست‌ها خیانت نخواهیم کرد.

اروپایی‌ها و آمریکا که از نقض قانون جهانی توسط ما سخن می‌گویند پس چرا هنگام جدایی اوکراین از روسیه و یا تجزیه صربستان چنین موضعی نداشتند. آنها قانونی را که خود نوشته‌اند و بر اساس آن چندین کشور مستقل شد را اکنون غیرقانونی می‌دانند.

ما نیروی نظامی به کریمه اعزام نکردیم و در این منطقه دخالت نظامی نکردیم بلکه بر اساس توافق‌های موجود شماری از نظامیان ما در کریمه مستقر هستند. به صراحت بگویم که اگر نیروهای نظامی ما در کریمه نبود در این منطقه جنایت‌های زیادی رخ می‌داد. غرب به دنبال خونریزی است.

 

 

بر اساس منشور سازمان ملل کریمه حق دارد که سرنوشت خود را تعیین کند و دلیل خشم آمریکا و هم‌پیمانانش چیزی فرای این سیاست یک بام و دو هوا است. این اقدام نشانه نفاق و دورویی آنهاست.

آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند برای دنیا قانون صادر کنند و برای همه تصمیم بگیرند. شیوه آنها این است که ابتدا از طریق شورای امنیت سعی در انجام نیات خود دارند اما در صورتی که موفق به این کار نشوند بدون اجازه سازمان ملل به اجرای مطامع خود خواهند پرداخت چنانکه ما این موضوع را در لیبی،‌ افغانستان،‌عراق و کشورهای دیگر شاهد بودیم. آنها با به راه انداختن انقلاب‌های رنگی جهان را به آشوب کشیدند و بهار عربی را به زمستان عربی تبدیل کردند.

ما از سپر دفاعی آمریکا و تحریم‌های اقتصادی آنها هراسی نداریم. ‌آنها پیشتر در جریان جنگ سرد هم تحریم‌هایی علیه ما وضع کرده بودند اما هیچ یک سودی نبخشید. روسیه همسایه اوکراین است و اگر آمریکا یا اروپا بخواهند بر روسیه اعمال فشار کنند یقینا روسیه می‌تواند به طریق بهتری این رویه را پیش بگیرد.

غرب از خطوط قرمز خود عبور کرده ما به آنها می‌گویم جنگ سرد را پایان بدهید و به خواست ملت روسیه احترام بگذارید. روسیه به مرحله‌ای رسیده که فشار بیشتر را تحمل نمی‌کند و واکنش سختی نشان خواهد داد.

روسیه از مواضع دولت و مردم چین در قبال تحولات جهان سپاسگزار است.

من از پارلمان می‌خواهم تا با الحاق شبه جزیره کریمه و شهرسیمفرویل به روسیه موافقت کنند.

 

پیک نت 28 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: