ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در استان های ایران

انجمن های رابط میان

اقلیت های مذهبی تشکیل می شود 
 
 
 
 

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقلیت های مذهبی و اقوام ایران با رهبران کلیسای آشوری کلدانی ایران دیدار کرد و طی این دیدار گفت:

باید تلاش کنیم احساس تبعیض برای هیچ شهروندی بوجود نیاید. مسئولان عالی رتبه کشور مصمم هستند که مشکلات اقلیت های دینی و اقوام حل شود. ممکن است که در لایه های پایینی مدیریتی، نگاه های خودسرانه ای وجود داشته باشد که نباید به حساب مجموعه نظام گذاشته شود. اختلاف موجود بین ادیان و مذاهب، اختلاف کلامی است و به صورت طبیعی به اختلافات کلامی ایرادی وارد نیست. آنچه که نارواست و از کسی هم پذیرفته نمی شود، تنازع و رفتارهای غیر اخلاقی است که با بهانه اختلاف کلامی ایجاد می شود. نباید تنگ نظری های عده ای معدود را به همه علما و مردم تسری داد.

آشوریان میراث دار بخش مهمی از تاریخ ایران هستند و دولت تدبیر و امید هم به دنبال حل منطقی مشکلات این عده از شهروندان است.

برای برقراری ارتباط بهتر اقلیت های دینی با مسئولان و پیگیری مشکلات و انتظارات قانونی و انجمنی آن ها، رابطی را در استان ها تعیین می کنیم. امیدواریم با نهایی شدن منشور حقوق شهروندی، حقوق اجتماعی همه شهروندان ایران اسلامی محترم شمرده شود.

در این دیدار "یوناتن بت کلیا" نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی، اسقف "رمزی گرمو"، اسقف "نرسای بنیامین"، کشیش "مینوس مقدس نیا"، "استانلی سیمونز" رئیس انجمن آشوری های ارومیه، "گیبر گیزارشان" رئیس انجمن آشوری های کرج و حومه، "شاروکین خنانیش" نایب رییس انجمن تهران، "آلبرت کوچویی" مشاور فرهنگی اتحادیه جهانی آشوریان، "هویک بهبو" مشاور حقوقی اتحادیه جهانی آشوریان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند و ابراز امیدواری کردند که اقدام رئیس جمهور برای تعیین مشاور و دستیار اقوام گشایشی جدید در ارتباط حاکمیت با اقلیت ها ایجاد کند.

 

پیک نت 5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: