ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 بهمن ماه  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

تشدید توطئه ها

نتیجه پایبندی روحانی

به خواست های مردم است 
 
 
 
 

سخنان محمد خاتمی در جمع دانشجویانی که بمناسبت سالگرد انقلاب 57 با وی دیدار کردند، حاوی نکات مهمی است که هم برخاسته از تجربه دوران ریاست جمهوری وی است و هم حاوی امیدها و نگرانی ها نسبت به موقعیت دولت روحانی. خاتمی در همین دیدار در باره انتخابات 92 گفت که این انتخابات که آن را حماسه می دانیم باید با رفع کدورت‌هایی که در این سال‌ها ایجاد شده تکمیل بشود. منشاء آن را فعلا کاری ندارم، اما نفرت‌ها و کدورت‌هایی رخ داده که خیلی به کشور ما آسیب زد.

در سال‌های گذشته لحظه به لحظه جدایی بیشتر میان دولت و ملت را ‌دیدیم.

اکنون در راس دولت باید اتاق های فکری با حضور اندیشمندان و متفکران تشکیل بشود و در هر دستگاهی اتاق فکر باشد.

رابطه دولت و ملت باید تقویت یشود. در این بخش رسانه ملی که از دولت ارتزاق می‌کند، اگر نگوئیم خرابکاری، لااقل به آقای رئیس‌جمهور و دولت کم لطفی دارد. دولت باید ارتباط خود را با ملت از طریق رسانه‌ها و تشکیلاتی که با مردم ارتباط دارند داشته باشند.

اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در سالهای گذشته تحقیر شدند. آنها تحقیر را بر نمی‌ تابند. به آن‌ها توهین شده. باید دولت به عنوان حامی آن‌ها در عرصه باشد و بخصوص آزادی‌های مثبت برای این بخش بسیار مهم است.

هر اندازه دولت به تعهداتش به مردم پایبند بوده، فشارها بر ایشان بیشتر شده است. رئیس‌جمهور باید متکی بر مردم باشد و روی تعهداتش بماند. راه پرسنگلاخی پیش رو است. انصافا در همین مدت کم ما شاهد موفقیت‌های نسبتا خوبی در مورد دولت هستیم. حتی در مسائل اقتصادی و مدیریتی کشور. شما فضای دانشگاه‌ها و مطبوعات و جامعه را دیده بودید و می بینید که بالاخره تغییر کرده که نفس خود همین انتخابات سبب این فضا در جامعه شده است. 8 درصد کاهش نرخ تورم و استقبال از تولید وسرمایه گذاری در کشور نکات مثبتی است. وضعیت بین المللی در حال سامان پیدا کردن است. در تحریم‌ها شکاف ایجاد شد، فشارها کاهش یافت و اینکه هیات‌های عالی رتبه اروپایی و... می‌آیند و قرارداد می‌بندند. اینها نشان از تغییر است.

می‌خواهم به مردم عزیز که شما نخبگان و نمایندگان آنهائید عرض کنم که به این مشکلات توجه داشته باشند و توقعات خودشان را با توجه به حجم مشکلات و امکانات محدود دولت مطرح کنند. این تصور و تقاضا را نداشته باشید که یک شبه مسائل حل بشود. توجه داشته باشید همه کارها در اختیار دولت نیست، بعلاوه کارشکنی ها در مقابل دولت فراوان است.

(بخش های مهمی از این سخنرانی را در همین شماره پیک نت میخوانید)

 

پیک نت 23 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: