ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مقایسه کنید مطبوعات ایران و ترکیه را

بهار و شهروند امروز

قربانی چند افشاگری شدند! 
 
 
 
 

هیئت منصفه مطبوعات، روزنامه‌ بهار و هفته‌نامه شهروند امروز را به اتهام «توهین، نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجرم شناخت و مدیران مسئول آنها حمید عطریانفر، مدیر مسئول شهروند امروز و سعید پورعزیزی، مدیر مسئول روزنامه بهار، را مجرم شناخت.

 

جرم روزنامه بهار انتشار مقاله ای در اول آبان ماه گذشته بود. در این مقاله نویسنده "غروی" مطرح کرده بود که حضرت علی در پی قدرت حکومتی نبود. برخی مراجع این استدلال را خلاف استدلال رایج در جمهوری اسلامی اعلام کردند. مراجع به قدرت و حکومت رسیده ای که یک ولی فقیه صاحب قدرت هم درست کرده اند.

هفته‌نامه شهروند امروز نیز به دنبال شکایت فرزند اسدالله لاجوردی، قصاب زندان اوین توقیف شد. این مجله گفته‌هایی را از فاطمه و فائزه هاشمی، همسران فرزندان آیت‌الله حسن لاهوتی، در مورد مرگ آیت الله لاهوتی منتشر کرده بود که در آن لاجوردی بصورت غیر مستقیم عامل قتل لاهوتی اعلام شده بود. از جمله دلائل دیگری که منجر به توقیف شهروند امروز شد چاپ تصویری از محمود احمدی‌نژاد و یاران کابینه اش روی جلد این هفته نامه بود. این درحالی است که دادستان عمومی و انقلاب (اژه ای) در مصاحبه روز یکشنبه گذشته خود اعتراف کرد که معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" به جرم فساد مالی بازداشت شده و فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است. همچنین "بقائی" یکی از آخرین معاونان احمدی نژاد درحال خارج کردن پول از کشور ممنوع الخروج، بازداشت موقت شده و فعلا او نیز با قرار وثیقه مانند رحیمی آزاد است. چاپ طرح این عده موجب محکومیت شهروند امروز شد!

حالا مقایسه کنید این میزان آزادی مطبوعات در جمهوری اسلامی را با آزادی مطبوعات در ترکیه که با افشای فساد اقتصاد و پولشوئی مرتبط با ایران 12 عضو کابینه دولت به زیر کشیده شدند.

 

پیک نت 17 دی

 
 

اشتراک گذاری: