ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روزنامه حریت ترکیه نوشت

مخالفت رهبر کردهای ترکیه

با کودتا و حمایتش از دولت 
 
 
 
 

رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) با محکوم کردن تنش های اخیر میان دولت آنکارا با حامیان فتح الله گولن، روحانی مسلمان مستقر در آمریکا، از اردوغان حمایت کرد و اتهامات فساد را کودتایی علیه دولت خواند.

 روزنامه "حریت" چاپ ترکیه ادعا کرد که "عبدالله اوجالان"، رهبر بزرگترین و پرنفوذترین حزب کردستان ترکیه "پ. ک. ک" از نخست وزیر این کشور "اردوغان" در برابر رقیب او "فتح الله گولن" که سعی دارد از فاش شدن فساد اقتصادی در دولت بهره گیری سیاسی کند حمایت کرد.

حریت از قول اوجلان اضافه کرد:

"تحولات اخیر نشان می دهد اگر یک کشور کاملا دموکراتیک تشکیل نشود، دشمنان دموکراسی و طرفداران جنگ چه در خارج و چه در داخل، توطئه های خود را علیه دولت ترکیه تشدید می کنند."

 

حریت نوشت اوجالان در جریان دیدار با دو تن از قانونگذاران احزاب "صلح و دموکراسی" و "مردم جمهوری خواه" که برای دیدار با او به جزیره "امرالی"، محل تبعید و حبس اوجالان رفته بودند نظرات خود را بیان کرده است.

اوجالان در صحبت هایش با اشاره به ابتکار دولت ترکیه برای پایان دادن به جنگ در کردستان ترکیه گفت که این ابتکار می تواند به سه دهه جنگ و تنش میان کردها و دولت مرکزی ترکیه خاتمه داده و به  راه حلی مسالمت آمیز میان دو طرف بیانجامد.

اوجالان گفت: ترکیه همواره درگیر تب کودتا بوده و این روند دو قرن ادامه داشته است. ما باید یک جامعه دموکراتیک داشته باشیم. می خواهم به دو مساله بسیار مهم که هر کس باید به آن توجه داشته باشد، اشاره کنم. افرادی که می خواهند کشور را به صحنه جنگ با استفاده از کودتا تبدیل کنند، باید آگاه باشند که ما بر هیزم این آتش نمی افزاییم. هر تلاش و اقدامی برای کودتا را خنثی می کنیم و جلوی آن می ایستیم. همانطور که تا امروز این کار را انجام داده ایم. افرادی که با بی علاقگی و بدون انسجام روند دموکراتیک کشور را دنبال می کنند، باید بدانند که تنها راه خروج از بحران یک صلح همه جانبه و یکبار برای همیشه است. موثر ترین راه حل برای از میان برداشتن و خنثی سازی کودتاها، دستیابی به برنامه ای برای مذاکرات دموکراتیک شفاف و جسورانه است.

روزنامه حریت با نزدیک به نیم میلیون تیراژ سومین روزنامه پرفروش ترکیه است. حریت آنلاین نیز نزدیک به 10 میلیون بازدید کننده دارد و چهارمین سایت خبری پربیننده اروپاست.

 

پیک نت 28 دی

 
 

اشتراک گذاری: