ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

اخبار مذاکرات ژنو

در ایران

لحظه به لحظه دنبال میشود 
 
 
 
 

بار سنگین مذاکرات ژنو، که با ورود مستقیم وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده به این مذاکرات انتظار می رود منجر به "گام اول" برای تفاهم اتمی و لغو تدریجی تحریم ها بشود، علاوه بر هیات ایرانی، بر دوش دو هیات چینی و روسی بوده است. لاوروف وزیر خارجه روسیه طولانی ترین مذاکرات دو به دو را با ظریف داشت و بدنبال آن دیدار دو به دو ظریف با وزیر خارجه چین انجام شد. فیلم خبری که تلویزیون مسکو از دیدار ظریف و لاوروف پخش کرد طولانی بودن و مهم بودن این دیدار را نشان داد. صحنه ورود لاوروف به ژنو و آغاز دیدار با ظریف و صحنه پایانی این دیدار که هم چهره ظریف و هم لاوروف بشدت خسته است.

هیچ حدس و گمانی نمی تواند عین واقعیاتی باشد که در پشت درهای بسته جریان دارد و به همین دلیل پیک نت نیز از تکرار این حدس و گمان ها که روی همه سایت های فارسی زبان و به نقل از خبرگزاری ها و خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات منتشر شده خودداری می کند. همچنان باید منتظر آخرین اطلاعیه رسمی این مذاکرات بود. دو وزیر خارجه چین و روسیه نقش پل ارتباطی را در این مذاکرات برعهده گرفته اند، درحالیکه خانم اشتون همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از سوی دیگر همین  نقش را دارد.

آنها که با ایران و با مردم در تماس و ارتباط اند و اعتنائی به حرف های تبلیغاتی رهبر و امام جمعه ها و صدا و سیما ندارند میدانند که هیچ خبری در روزهای گذشته باندازه خبر کنفرانس ژنو مورد توجه مردم نبوده است. حتی مسابقه والیبال میان ایران و امریکا که با برد ایران همراه بود. همه توجه مردم به این مذاکرات و یافتن خبر از نتیجه آنست، زیرا انتظار دو نتیجه را از آن دارند. جنگ و تشدید تحریم ها و تنگنا های بیشتر علیه مردم و یا صلح اتمی و گشایش فضای اقتصادی در کشور و کم شدن درد و رنج عمومی. یکی از خوانندگان پا برجای پیک نت از تهران برای ما نوشته است: باور کنید که مانند یک مسابقه فوتبال هیجان انگیز مردم لحظه به لحظه خبرهای مذاکرات ژنو را دنبال می کنند.

 

پیک نت  3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: