ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصر و ترکیه

حمایت دو کشور مهم منطقه

از توافق اتمی مذاکرات ژنو 
 
 
 
 

از میان همه کشورهای منطقه، موضع گیری دو کشور مصر و ترکیه در برابر توافق اتمی ژنو دارای اهمیتی است که نه تنها روی مسائل سوریه تاثیر گذار است، بلکه به نوعی روابط سه جانبه ایران- مصر- ترکیه را می توانید رقم بزند.

عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه در در واکنش به توافق ژنو گفت: این توافق گام بزرگی رو به جلو محسوب می شود. "احمد داود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه نیز در کنفرانس مشترک خبری با همتای بحرینی خود تاکید کرد: ترکیه از نتایج مثبت در مذاکرات ژنو درباره برنامه هسته ای ایران که در پایان دور سوم این مذاکرات رخ داد، استقبال می کند. وی به ایران و گروه 1+5 بابت این توافق تبریک گفت.

از سوی دیگر، با آن که هنوز روابط کامل دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی و مصر برقرار نیست "ایهاب بدوی" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در یک کنفرانس خبری در قاهره از توافق اتمی ایران و گروه 1+5  استقبال و از آن حمایت کرد. علیرغم ترکیه که اقدام ارتش مصر برای برکناری رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین مصر (مرسی) را محکوم کرده و روابط دو کشور را به تیرگی برده، جمهوری اسلامی در نفی و یا انتقاد از ارتش مصر در برکناری مرسی تاکنون اظهار نظر رسمی نکرده است.

 

پیک نت  6 آذر

 
 

اشتراک گذاری: