ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در جلسه شورای اداری بوشهر

رقبا و دشمنان

دست از رقابت و دشمنی برنداشته اند 
 
 
 
 

بدنبال وقوع زلزله در استان بوشهر، حسن روحانی عازم منطقه شد و همزمان با بازدید از نقاط زلزله زده، از فازهای گوناگون پارس جنوبی در منطقه عسلویه نیز بازدید کرد.

وی سپس در جلسه شورای اداری استان بوشهر شرکت کرد که در آن بیش از ۵۰ مدیرکل دستگاه های اجرایی استان بوشهر و مسئولان شرکت‌های نفت و گاز کشور حضور داشتند.

در همین جلس روحانی طی سخنانی گفت:

همانطور که در گزارش صد روزه عرض کردم با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم اما آنها  را از پیش پای مردم بر خواهیم داشت و کشور را قدم به قدم در مسیر توسعه قرار خواهیم داد.

امروز فضای بین المللی علیه کشور ما از گذشته آرام تر است. این موضوع به این معنا نیست که رقبا و دشمنان دست از رقابت و دشمنی برداشته اند. اما شرایط بین المللی نسبت به ما عوض شده است.

بحث، تنها این نیست که قدم بزرگ در موضوع هسته ای برداشته ایم و شش کشور بزرگ به حقوق هسته ای ایران اذعان کرده اند یا این شش کشور اعتراف کرده اند در یک مدت زمان کوتاه مسیر مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و همه تحریم ها در پایان این مذاکرات و توافق نهایی باید کنار گذاشته شود بلکه بحث بالاتر از این حرفهاست.

امروز همه آنهایی که دستشان در کار سازندگی و توسعه کشور است احساس می کنند که فضای پیش رویشان باز شده است و قادر به تحرک بیشتر هستند.

این پیام را از کشورهای همسایه ما، قدرت های بزرگ آسیایی، قدرت های بزرگ اروپایی و از سراسر جهان می شنویم که همه آنها به نحوی برای همکاری با ایران در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل در روابط دو جانبه و چند جانبه اعلام آمادگی می کنند.

ایران برای نخستین بار در یک فضای منطقه ای در اوپک گازی دبیر کل شد و وقتی اجلاس اکو برگزار شد کشورها در سطح وزرا حضور پیدا می کنند.

باید همه دست به دست هم بدهیم و متحد و معتدل رفتار کنیم. مگر اختلافات سلیقه ای و جناحی می تواند برادر را از برادر جدا کند؟

 

پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: