ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

اکثر آنها از شهرستانها فرار کرده اند

دختران 16 ساله فراری

در تهران، زنان خیابانی میشوند
 
 
 
 

درحالی که ۱۰ روز پیش فرمانده ناجا از کمبود امکانات برای جمع آوری زنان خیابانی حرف زد و البته

رئیس پلیس امنیت اخلاقی جمهوری اسلامی اعلام کرد برای زنان خیابان (تن فروش) کارت ویژه (شناسنامه کاری) صادر خواهد شد. متعاقب آن‌ سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت که نیروی انتظامی آماده است که تا در عرض یک هفته زنان خیابانی را جمع کند. و در عین حال افزود: ما برائ زنان خیابانی متاسفیم. بعضی ها با غضب بە آنها نگاه می کنند اما از نظر آنها زنان شکست خورده در زندگی اند که اغفال شده اند. گیرم که ما آنها را جمع کردیم، کجا ببریم؟ اول باید محلی برای نگهداری، اشتغال و تربیت آنها درست شود. زنان کە رفتار خود را عوض کنند و توبه کنند باید درآمد سالمی داشته باشد، اما کسی بە او کار نمی دهد . نیروی انتظامی نمی تواند تنها در میدان باشد. همه کارها که وظیفه ما نیست.

معصومه آباد، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به خبرگزاری ایلنا گفت: تعداد زنان خیابانی در شهر تهران کم شده است. ما تعریف خاصی از این مسئله داریم. مرکز پیام را در منطقه ۱۲ شهرداری تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و تا حدودی دخترانی را که از خانه‌شان به هر دلیلی فرار می‌کنند در آنجا ساماندهی کرده‌ایم. این دختران اگر در ۲۴ یا ۴۸ ساعت اول به دام نیفتند می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد و حتی به خانه هایشان بازگرداندشان.

کمترین سن زنان خیابانی الان ۱۶ یا ۱۷ سال است و عموماً نیز شهرستانی‌ اند و به دلایل مختلف از خانه فرار کرده یا کسانی آن‌ها را به شهر تهران آوردند.

 

پیک نت 27 آذر

 
 

اشتراک گذاری: