ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

با شرکت رهبران مشارکت، کارگزاران، کار

وسیع ترین همایش حزبی

در چهار محال و بختیاری

 
 
 
 
 

جبهه مشارکت عملا فعالیت خود را از سر گرفته است و اعضای دفتر سیاسی آنها به شهرهای مختلف سفر کرده و کار سازماندهی و امور تبلیغاتی را در چارچوب دفاع از دولت روحانی و شعارها و برنامه های وی از سر گرفته اند.

علاوه بر سفر معصومه ابتکار به خراسان که خبر آن را در همین شماره پیک نت می خوانید، همایش جوانان اصلاح طلب با شرکت 450 نماینده و مهمان که 50 تن آنها زن بودند نیز در چهار محال و بختیاری علیرغم برخی محدودیت های حکومتی برگزار شد. در همین همایش محمد رضا خاتمی دبیر کل پیشین جبهه مشارکت از جمله شرکت کنندگان و سخنرانان همایش بود و در خبری که روزنامه نوروز به همین مناسبت منتشر کرد، از وی بعنوان دبیرکل جبهه مشارکت نام برد. این روزنامه ننوشت که وی در غیاب محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت رهبری این جبهه را بدست گرفته است و یا در نشست دفتر سیاسی این حزب، خاتمی بار دیگر دبیرکل جبهه مشارکت شده است.

محمدرضا خاتمی در این همایش گفت:

فراموش نکنیم که اگر امروز روی کارآمدن دولت امید را جشن می‌گیریم، آن را مرهون پایداری، صبر و ایستادگی هستیم. دستاوردهای انتخابات این بود که بفهمیم چه هستیم. اگر امروز این دستاوردها را جشن می‌گیریم، حاصل شعور انقلابی و آزادی خود مردم است. مردم به تغییر رای دادند. انتظار ما این است که این پیام توسط تمام قوا درک شود.

غلامعلی رجایی از مسئولین دفتر هاشمی رفسنجانی نیز به نمایندگی از هاشمی‌رفسنجانی در این همایش بعنوان مهمان حضور یافت و طی سخنانی گفت:

امید است در دولت روحانی دیگر شاهد کینه و مقابله نباشیم.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران نیز مهمان دیگر این همایش بود که طی سخنانی گفت:

شرایط امروز ایران و نگاهی به شرایط سیاسی منطقه و وضعیت کشورهای مهمی چون مصر که درگیر شرایط بحرانی هستند همچنین نگاهی به شرایط عراق و شرایط اسفبار سوریه و همچنین توجه به وضعیت کنونی کشور خودمان ضرورت مرور درس امام (ره) را بار دیگر می‌رساند که فرمودند هر کجا مشکل داشتید مردم را به صحنه آورید؛ چرا که مشکل را حل خواهند کرد. مردم در همین انتخابات با کم‌هزینه‌ترین شرایط وضعیت را تغییر دادند. باید مردم را در صحنه نگه داشت و قدر مردم را دانست و پیوند خود را با مردم مستحکم‌تر کرد؛ چراکه آنان‌اند که می‌توانند کشور را نجات داده و به جلو ببرند.

وی معتقد است: وقتی مردم در دوره طولانی از صحنه خارج شوند به تدریج قدرت ملی نیز از بین می‌رود، این در حالی است که در دوران انقلاب قدرت مردم آزاد شد و اقیانوس خروشان ملت به جوش آمد و پیروزی رقم خورد. همان‌طور که در دوران انتخابات نیز چنین اتفاقی صورت گرفت. اصلاح‌طلبان راه‌شان راه مردم است پس نباید لحظه‌ای از مشکلات مردم غافل بود تا روزهای خوشی با بودن با مردم برای کشور رقم خورد.

حسین کمالی دبیرکل حزب کار نیز در همین همایش حضور یافته و گفت:

شاخص‌ها در هشت سال گذشته و بخشی هم در زمان‌های قبل به شاخص‌های منفی تبدیل شد. آمار طلاق، زندانیان، اعتیاد و خودکشی اگر بررسی شود متوجه خواهیم شد در هنجارهای اجتماعی چه اتفاقاتی افتاده است. نزدیک به ۱۱۰ میلیارد دلار درآمدهای نفتی داشتیم اما نتیجه این اقتصاد چیست. نرخ اشتغال تا چه اندازه تغییر کرده است؟ با این همه پول که می‌شود کشور را غنی‌ ساخت به وضعیت کنونی رسیده‌ایم. با این شرایط، وضع اقتصادی کشور چگونه خواهد شد. در زمینه سیاسی وقتی ما اعلام کنیم سلاح هسته‌یی نمی‌خواهیم و با دیپلماسی درست و اعتمادسازی پیش رویم شرایط امروز را دیگر نخواهیم داشت.

باورهای مردم آسیب دیده است. دوگانه عمل کردن‌ها آسیب‌های زیادی به کشور وارد کرده است. باید خرافه‌زدایی کرد؛ چراکه خرافه از جنس دین نیست، بلکه از آن وسیله‌ای برای در اختیار قرار دادن باور مردم استفاده شد و با دادن امید واهی به مردم شرایط کنونی بوجود آمد. باید به حقوق مدنی تکیه کرد. اصلاحات باید با بازسازی خود با روشی علمی به دنبال حقوق مردم باشد.

 

 

پیک نت  17  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: