ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سرقت های روزانه، زورگیری خونین شبانه

شب های تهران

کم حادثه تر از روزهایش نیست 
 
 
 
 

براساس آمارهای پلیس آگاهی و پلیس تهران، زورگیری، موبایل دزدی و کیف قاپی و سرقت خودرو بیشترین آمار جرائم شبانه تهران را به خود اختصاص داده است.

دراین میان، زورگیریهای خشن شبانه مهمترین جرم پایتخت است. اغلب زورگیران سوار موتور سیکلت اند و در محله های خلوت بدنبال شکار می گردند تا پس ازشناسایی طعمه چاقو و قمه را زیر گلوی او گرفته و پول و موبایل و هر آنچه که همراه دارد و می توان آن را تبدیل به پول کرد تحویل بدهد. هر نوع مقاومت، این زورگیری را تبدیل به حادثه ای خونین می کند.

کیف قاپی و موبایل قاپی کار هر روز سارقان موتور سوار است. آنها در خیابان ها موبایل را از دست مردم می قاپند و یا کیف زنان قاپ زده و می روند. همین است که این روزها بهترین مدل گوشی تلفن همراه با کمتر از 150 هزار تومان در شهر فروخته می شود و پول آن اگر خرج تهیه مواد مخدر نشود، خرج تهیه نان می شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به خبرگزاری مهر گفت: بسیاری از افراد که موبایل یا لپ تابشان سرقت می شود برای شکایت به پلیس آگاهی مراجعه نمی کنند.

روزانه بطور متوسط 50 خودرو در تهران سرقت می شود. سرقتی که از آن 200 تا 5 میلیون تومان دست سارق را میگیرد و مالخرها نیز دراین وسط بیش از 5 میلیون تومان گیرشان می آید. 95 درصد سارقان اتومبیل ها معتاد هستند و برای تهیه مواد مخدر دست به سرقت می زنند و 48 درصد آنها سابقه دار هستند.

 

پیک نت  6 مرداد 1392

 
 

اشتراک گذاری: