ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2  خــــــرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگوی "یورو نیوز" با حسن شریعتمداری

مشکلات آقای خامنه ای

با رئیس جمهوری بعدی هم ادامه خواهد یافت 
 
 
 
 

یورونیوز شب گذشته در گفتگویی با حسن شریعتمداری (فرزند آیت الله شریعتمداری) عضو رهبری اتحاد جمهوریخواهان ایران نظر او را درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اسفندیار مشایی پرسید. شریعتمداری گفت :

رد صلاحیت هاشمی در حقیقت رد صلاحیت انقلاب اسلامی است که اقای هاشمی در آن نقش اساسی داشته و حداقل تا دوره دوم ریاست جمهوری از تصمیم گیران برجسته آن بوده است و سال ها ریاست مجلس و مجلس خبرگان را برعهده داشته است.

به گفته حسن شریعتمداری "اگر رد صلاحیت هاشمی با اشاره خامنه ای شده باشد، که ظاهرا چنین است، معنایش اینست که چون حوزه اقتدار اقای خامنه ای تضعیف شده و همه نظام را نمی پوشاند وی می کوشد آن بخش از نظام را که در زیر پوشش او نیست حذف کند."

حسن شریعتمداری احتمال صدور حکم حکومتی برای تایید صلاحیت هاشمی را بسیار ضعیف دانست و گفت: "در اینصورت اقای هاشمی وامدار آیت الله خامنه ای خواهد بود. یعنی وامدار کسی که مانع گشایش فضای سیاسی در داخل و همکاری با غرب در مسئله اتمی است. در اینصورت وی دیگر قادر به کار مهمی نخواهد بود."

وی درباره رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی نیز گفت: "تردید در رد او هم زیاد بود که فکر می کردند که شاید احمدی نژاد بتواند عکس العمل هایی ایجاد کند. ولی به احتمال قوی اقای خامنه ای تصمیم گرفته بود که هزینه برکناری ایشان را هم بپردازد."

حسن شریعتمداری در پایان گفت: بنظر من هر کس که رئیس جمهور شود، با علی خامنه ای همان مشکلات سابق را خواهد داشت.

 

 

پیک نت  2  خـــــــرداد

 
 

اشتراک گذاری: