ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12  خــــــرداد  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدارهای حکومتی هاشمی از سر گرفته شد

با علم بر موانع آشکار و پنهان

به میدان انتخابات آمده بودم 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی، بار دیگر فعالیت ها و دیدارهای حکومتی خود را آغاز کرد و خبرگزاری های داخلی نیز اخبار این دیدارها را منتشر کردند. از جمله خبرگزاری مهر که از دیدار نمایندگان اهل سنت با هاشمی، گزارشی را با عکس این دیدار منتشر کرد. هاشمی دراین دیدار گفت:

تحجر وقتی سبک و سیاقی در تفکرات شد، در طول تاریخ تداوم یافت و در انقلاب اسلامی هم با اینکه شخصیتی چون امام(ره) آن را رهبری می‌کرد، بقایای این تفکر زمانی در کمین بود و الان در سطح جامعه است.

در هیچ مقطعی مثل این دوره از سوی اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم که وارد عرصه شوم. لازم می‌دانم از مردم بزرگوار در سراسر کشور و همه بزرگان علمی و دینی، علما و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، بویژه بیت معزز امام راحل (ره) که طی این مدت مرا از طریق نامه، پیغام، بیانیه و تلفن مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خاضعانه تشکر کنم.

طبع اسلام و منطق قرآن، تبادل آرا و انتخاب احسن است و من هم در این مقطع وقتی پیام‌های مراجع، علما و سخنان گروه‌ها و اصناف مختلف جامعه از زنان و مردان، کارگران و کشاورزان، دانشگاهیان و حوزویان و به خصوص شوق و اشتیاق جوانان را دیدم و شنیدم، با علم به موانع آشکار و پنهان پیش رو و آگاهی از مشکلات کشور در ابعاد داخلی و خارجی، نمی‌خواستم بین مردم، وجدان خودم و بارگاه الهی شرمنده شوم و خدا را شکر که به وظیفه‌ام عمل کردم.

مردم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که نمی‌گذارد دروغ و تهمت، حاکمیت پایدار داشته باشند.

یکی از اهداف حضور من در بُعد سیاست خارجی، کم کردن کینه‌های مذهبی و تقویت وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام بود.

تشکیل جلسه مجمع مصلحت

در خبری دیگر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجمع تشخیص مصلحت ، روز گذشته با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و اكثریت اعضا تشكیل جلسه داد.

در ابتدای جلسه، هاشمی رفسنجانی پس از اشاره به سالگرد در گذشته آیت الله خمینی و همچنین واقعه 15 خرداد، درباره انتخابات 92 گفت:

همان‌گونه كه رهبری در ابتدای سال جاری خواستار خلق حماسه سیاسی در كشور شدند، لازم است مسئولان ذیربط به‌گونه‌ای عمل كنند كه در روز 24 خرداد ماه، حماسه سیاسی در كشور محقق شود تا زمینه حماسه اقتصادی كه ضرورت همه‌جانبه برای رفع مشكلات كشور است محقق شود.

 

پیک نت  12  خـــــــرداد

 
 

اشتراک گذاری: