ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش مولاوردی از دیدار با پاپ

این "پاپ" از آن

"پاپ"های قدیمی نیست! 
 
 
 
 

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده "شهیندخت مولاوردی" از دیدار اخیرش با پاپ در واتیکان رم، گزارشی را در فیسبوک خود منتشر کرده که خلاصه ای از آن را می خوانید:

من به دعوت شورای پاپی امور خانواده واتیکان و بعد از ماه‌ها پیگیری بالاخره با هیأتی از صاحب‌ نظران فقه و حقوق، جامعه‌ شناسی خانواده و ارتباطات، عازم رم شدیم. در این سفر علاوه بر دیدار با نخست‌ وزیر واتیکان و همچنین با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کردیم.

پاپ کنونی در مقایسه با سلف خود به دنبال نقش ملموس‌تر و محسو‌س‌تر واتیکان در مواجهه با بحران‌های اجتماعی و سیاسی جهان است.

پاپ فرانسیس - که از آمریکای لاتین آمده است- در این مدت دست به اصلاحات شجاعانه و وسیعی زده است. حذف کاردینال‌ها و اسقف‌های سالخورده و ناکارآمد، تأسیس چندین کمیسیون و شورای نظارتی و برگزاری اجلاس فوق‌العاده اسقف ها نمونه این اقدامات است.

اجلاسی که در آن موضوعاتی چون ازدواج رسمی و غیرثبتی، همزیستی ساده و بدون قرارداد، بحران ازدواج، طلاق و بی‌ثباتی خانواده، تحولات مربوط به برداشت از نهاد خانواده و به رسمیت شناختن انواع جدید و نامتعارف آن، ازدواج مجدد افراد مطلقه و فرزندان آن، انواع خشونت علیه زنان و کودک‌ آزاری، برده‌داری نوین و قاچاق انسان و سقط جنین در دستور کار است.

پیک نت  اول اسفند

 
 

اشتراک گذاری: