ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

زیر پوشش آتش بس

جنگی خونین تر، علیه

شرق اوکرائین تدارک دیده می شود 
 
 
 
 

 

سایت اینترنتی صدای روسیه نوشت: اوکرائین به کمک کشورهای اروپائی، خود را آماده حمله ای گسترده به بخش شرقی این کشور که شامل دو جمهوری خود مختار در یک جمهوری نو بنیاد بنام "جمهوری روسیه نوین" است می کند. این سایت از قول مقامات نظامی و امنیتی روسیه نوشت که مسکو این فعل و انفعالات نظامی را که با فرصت از آتش بس کنونی در تدارک آن هستند را بدقت زیر نظر دارد و آگاه است که غرب در پی جنگی خونین و بمراتب گسترده تر از آن جنگی است که تاکنون در شرق اوکرائین جریان داشته است.

بصورت همزمان آلکساندر بورتنیکوف، مدیر سازمان امنیت فدرال روسیه که برای شرکت در کنفرانس مقابله با افراط گری قهری در پایتخت آمریکا واشنگتن به سر می برد طی گفتگوئی با خبرنگاران گفت: حدود صد کشور و 20 هزار نفر خارجی به عنوان اعضای گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) به درگیری عراق کشانده شده اند.

بورتنیکوف ضمن اعلام این مطلب همچنین اظهار داشت که طبق ارزیابی سازمان امنیت فدرال روسیه تعداد خارجیان عضو داعش در عراق از 13 هزار تن به 20 هزار تن رسیده است.

یادآوری می شود داعش که کنترل اراضی پهناوری از قلمروی عراق و سوریه را به دست گرفته و در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی است، یکی از بزرگترین معضلات جهان می باشد . این گروه تروریستی روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی را اعلام کرده است . خشونت علیه افراد غیر نظامی و اجرای احکام غیر انسانی قرون وسطایی بویژه در حق زنان اعتراضات جهانی را علیه تروریست های داعش بر انگیخته است . تعدادی زیادی از مردم در نواحی تحت تصرف داعش مجبور شده اند برای نجات جان خود از این نواحی فرار کرده و آواره شوند.

پیک نت  4 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: