ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نامه جبهه ملی ایران به روحانی

استوار پیش بروید، و از خود

نامی نیک به یادگار بگذارید 
 
 
 
 

 

«جبهه ملی ایران» در  نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور، از وی خواست مذاکرات را درجهت حفظ منافع ملی ایرانیان با قدرت به پیش ببرد و از هیاهوی غوغاسالاران کم تعداد و مخالفان اندک خود نهراسد تا بتواند در آینده ایران نام نیک از خود برجای گذارد. در این نامه که در پایگاه خبری  جبهه ملی ایران منتشر شده تاکید شده است:

جنابعالی در خرداد ماه ۹۲ با رای بالای ملت ایران به ریاست جمهوری انتخاب شدید. واضح است که ملت ایران برای رهائی از تنگناها و با استماع برنامه‌های شما و شنیدن این‌ که حقوقدان هستید و نه سرهنگ، و این ‌که می‌خواهید علاوه برچرخش سانتریفوژها چرخ زندگی مردم هم بچرخد و می‌خواهید با در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول، زنجیرگرفتاری‌ها را از دست ‌و پای مردم باز کنید به صحنه آمد و ازمیان شش نفر کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام شده توسط شورای نگهبان با آرائی چشمگیر به شما رای داد.

حدود یک ‌سال و نیم ازتشکیل دولت شما می‌گذرد. باید گفت که شما در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌المللی و برای جلب اطمینان جامعه جهانی نسبت به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران با همه دشواری‌ها گام‌هائی برداشته‌اید که قبلا قابل تصور نبود. گو این‌ که در سیاست داخلی که زمینه ساز و مکمل توفیق در سیاست خارجی است، هیچ تغییرمحسوسی حاصل نگردیده و فشار بر گروه‌های سیاسی و محدودیت روزنامه‌ها و سرکوب دگراندیشان و اعدام‌ها به همان روال قبلی ادامه دارد. ولی به هرصورت مذاکرات با کشورهای ۱+۵ را تا جائی حساس پیش برده‌اید، که این پیشرفت می‌تواند به یک توافق قطعی و پایدار و آبرومندانه منتهی شود. و درنتیجه با رفع تحریم‌ها ازکشور وآزاد شدن دارائی‌های ملی از انسداد و پیداشدن بازارهای جدید مانند بازارفروش گاز به اروپا و جلب سرمایه گذاری‌های خارجی، اقتصاد ملی رمقی گرفته و مفری پیدا شود تا مردمی که زیربار فسادهای باورنکردنی و مشکلات اقتصادی و گرانی و رکود و تورم و بیکاری و نگرانی از آینده کمرخم کرده‌اند بتوانند نفس راحتی بکشند. ازسوی دیگرمعلوم نیست که درصورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات سرنوشت این کشور و روزگار این ملت به کجا خواهد کشید.

 

درچنین شرایطی برخی عناصر، با ناآگاهی و یا سوءنیت با روند مذاکرات دولت مخالفت نموده و با شعارهای واهی و توخالی نسبت به گفت‌وگوها عناد می‌ورزند و شگفتا که مخالفت آنان کاملا با مخالفت دولت اسرائیل و جناح تندرو و محافظه‌کار حاکمیت آمریکا همسو می ‌باشد. در این اوضاع شما نمی‌توانید و نباید ازمصالح ملی و تامین منافع مردم ایران کوتاه بیائید و این کشور و این ملت را به دست رویدادها و حوادث ناپیدا بسپارید. هیچ کشوری درجهان دوست و دشمن ابدی ندارد و در هر زمان، تامین و حفظ منافع ملی کشورهاست که دوستان و دشمنان آن‌ها را معین می‌کند. امروزحفظ تمامیت ارضی و تامین صلح و امنیت این مرز و بوم و رفع بحران و مضایق اقتصادی، اصول اولیه منافع ملی ما را تشکیل می‌دهند.

مذاکرات را درجهت حفظ منافع ملی ایران پیش ببرید تا دراین دوراهی سرنوشت ساز که کشور با آن روبروست بتوانید با دستیابی به توافقی منطقی، خدمتی به ملت ایران نموده و از خود نامی نیک درتاریخ باقی بگذارید. بدیهی‌است که درپیمودن راه صحیح باید با قاطعیت عمل نموده و از مخالف خوانی‌های افراد معدود با افکارمحدود نهراسید.

 

دهم اسفندماه ۱۳۹۳

تهران

جبهه ملی ایران

پیک نت  11 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: