ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارشی درباره بند 8 اوین

جای تنگ و پر زندانی

بازار پر رونق مواد مخدر 
 
 
 
 

 

بدنبال سخنرانی های پیاپی رئیس سازمان زندان ها در روزهای اخیر، سحام نیوز گزارش زیر را درباره زندان اوین منتشر کرد:

 

بند 8 اوین شامل چهارسالن به شماره‌های ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ است. زندانیان محبوس دراین بند، به حدی از سرما رنج می‌برند که گاهی ساعت‌های متمادی در طول شب به دلیل سرما نمی‌توانند استراحت کنند و ناچار برای گرم کردن خود در سالن‌های متراکم از زندانیان قدم می زنند تا بدن خود را گرم نگه دارند.

مواد مخدر در بند ۸ زندان اوین به وفور یافت می‌شود. همه نوع مواد مخدر خرید و فروش  و مصرف شود! این درحالی‌است که مبادی خروجی و ورودی زندان اوین تحت کنترل شدید مامورین است و شدت بازرسی‌ها به حدی است که هیچ فردی از خارج زندان نمی‌تواند وسایل غیرقابل نظارت را به زندان وارد کند.

سالن شماره ۸ بند ۸ زندان اوین، که ظرفیت ۱۰۸ نفر زندانی را دارد، اکنون ۲۴۲ زندانی دارد، به طوری‌که زندانیان این سالن، شب و روز در راهروهای منتهی به توالت‌های عمومی  به ‌سر می‌برند. از مدتی‌ پیش زندانیانی که از بند سپاه پاسداران (بند الف) خارج می‌شوند به این بند فرستاده می‌شوند. اغلب زندانیان عادی و سیاسی محبوس در این بند دچار بیماری‌های متعدد جسمی هستند و مامورین زندان از اعزام آن‌ها به بهداری و بیمارستان خارج از زندان برای درمان جلوگیری می‌کنند.

پیک نت  16 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: