ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

موقعیتی حساس تر از

اعضای حساس بدن آقای خامنه ای 
 
 
 
 

 

سه روز پیش و در گرماگرم مذاکرات حساس اتمی و ابراز امیدواری ها نسبت به تفاهم و همچنین همزمان با سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در نیویورک علیه مذاکرات و تفاهم اتمی با ایران، ناگهان پایگاه خبری "العربیه" از قول منابعی که نام نبرد، اعلام کرد، اعضای حساس بدن رهبر جمهوری اسلامی از کار افتاده و وی به بیمارستان منتقل شده است. بلافاصله سایت خبری "صدای روسیه" به نقل از خبرگزاری روسی "اینترفاکس" که برای فهم جملات فارسی هر دو آنها باید به رمل و استرلاب متوسل شد تا بلکه فهمید چه می خواهد بنویسند و یا بگویند، این خبر را به نقل از منابع عربی منتشر کردند. بدنبال این دو پایگاه خبری، فیسبوک های منتظرالاشتراک هم دست به کار شدند. البته پیش از این دو سایت، نشریه "فیگارو" نیز این گمان را منتشر کرده بود که آقای خامنه ای دو سال بیشتر زنده نمی ماند.

این که آقای خامنه ای سرطان پروستات دارد، آشکار است و این که برای معاینه و یا حتی کنترل پیشروی این بیماری به بیمارستان هم منتقل شده باشد محتمل است، این که حال وی هم بهم خورده باشد بعید نیست، اما این که اعلام این خبر درست در گرماگرم مذاکرات اتمی و نزدیک شدن به مرحله پایانی و نتیجه گیری منتشر شد، جای سئوال دارد. جای سئوال دارد زیرا طبیعی است که مذاکره کنندگان امریکائی و اروپائی برای برداشتن گام پایانی در این مرحله، دچار تردید شوند و خود را عقب بکشند تا تکلیف جانشینی آقای خامنه ای و معلوم شدن قدرت جانشین معلوم شود! بحث اصلی، درست در همینجاست و نه تائید و یا تکذیب خبر از کار افتادن اعضای حساس بدن آقای خامنه ای که تازه این اعضای از کار افتاده هم چنان در پرده ابهام اعلام شده بود که به راستی ایجاد شبهه می کرد. حتی اگر حال آقای خامنه وخیم نیز شده باشد و نیاز به انتقال به بیمارستان هم پیدا کرده باشد، مانند بسیاری از امور پنهان در جمهوری اسلامی، می توانستند ایشان را بی سر و صدا به یکی از بیمارستان های ویژه که کنترل آن دراختیار سپاه و سازمان امنیت آنست منتقل کنند و ماجرا رسانه ای نشود. چنان که حتی هیات رئیسه مجلس خبرگان که همین روزها انتخابات آن تجدید می شود و رئیس تازه ای برای آن انتخاب می شود نیز مطلع نشده و باعث تقویت موقعیت هاشمی رفسنجانی نشود!

اما، از آنجا که "تا نباشد چیزکی، رسانه ها نگویند چیزها"، باید خبرهائی در باره سلامت آقای خامنه ای در پشت صحنه وجود داشته باشد. بویژه که تازه ترین اظهار نظر منتشر شده هاشمی رفسنجانی در باره احتمال شورائی شدن رهبری نظام، این مسئله را تائید می کند.

نکته پایانی، این که "صدای روسیه"، در ادامه انتشار خبر از کار افتادن اعضای حساس بدن آقای خامنه ای، مقاله ای را در تکذیب این خبر به قلم فردی که اعلام نشده کیست و مقام و مسئولیتش چیست منتشر کرد. نویسنده این مقاله "عماد آبشناس" (با توجه به فارسی نویسی سایت صدای روسیه شاید هم منظور "کارشناس" بوده) اعلام شده است. در این مقاله نیز نکاتی وجود دارد که ابهام درباره از کار افتادن اعضای حساس بدن آقای خامنه ای را هم تائید و هم تکذیب می کند. این مقاله را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت می خوانید.

پیک نت  17 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: