ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان بی پرده اکبر ترکان

با پول های کثیف 8 ساله

میخواهند صاحب دو مجلس شوند 
 
 
 
 

 

بدنبال سخنان نه چندان صریح وزیر کشور در باره نقش پول قاچاق مواد مخدر در صحنه سیاسی کشور و واکنش های تند طرفداران احمدی نژاد و مصباح یزدی، روز گذشته اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهوری در گفتگو با سایت ندای ایرانیان با صراحت درباره دو انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان اعلام کرد:

عده‌ای می‌خواهند در سال 94 با پول‌های کثیف و باد آورده وارد بازی سیاسی شوند. هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال 94 به پیروزی برسند. هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم. سال 94، سال افشای آن‌ها است. واضح می‌گوید که دیگر نمی‌توانند پوستین خود را عوض کنند و با تابلویی دیگر حیات سیاسی و اقتصادیشان را ادامه دهند. آن‌ها مهر فساد بر پیشانیشان خورده است. با تشکیل ائتلاف‌های جدید، اسامی جدید و شعارهای جدید می‌خواهند بگویند ما آدم‌های گذشته نیستیم تا اینکه اقبالی از سوی مردم به سمت آن‌ها پیدا شود. اما فسادهای اقتصادی و ورود پول‌های کثیف به عرصه مدیریت و اقتصاد کشور را ما نباید فراموش کنیم. همین الان پول‌های کثیف و قاچاق بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده است.

پرسش- این بحث را که دولت احمدی‌نژاد ناتوان بوده است، همه قبول دارند. دولت یازدهم چطور از سوی چه کسانی تحت فشار است؟

ترکان: احمدی‌نژاد یک فرد یا یک دولت نبود. یک جریان برنامه‌ریزی شده را با خود داشت. این جریان اکنون مدعی است که احمدی‌نژاد را نمی‌شناسد. در حالی که اینطور نیست. این جریان فکری، سیاسی و اقتصادی منافعش در استفاده از موقعیت‌های بادآورده دولت قبل بود. حتی اگر 10 بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند نمی‌توانند تخلفات خود و همراهیشان با تخلفات را انکار کنند. این‌ها هر اسمی بر روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ها انجام دهند نمی‌توانند از پول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند. آن‌ها با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم درست نیست. هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند.

پرسش- ما نمی‌توانیم همه تقصیر‌ها به گردن دولت احمدی‌نژاد بیندازیم. به هر حال اقتصاد ایران کاستی‌هایی دارد؟

ترکان: کاستی و ناکارآمدی داشته و دارد اما با ایجاد مسکن مهر، سهام عدالت، یارانه و رانت‌های نفتی ناکارآمد‌تر و حتی ویران شده است. برای مسکن مهر 48 هزار میلیارد تومان خلق پول شد. این خلق پول در تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است. الان مسکن مهر کجاست؟ چرا مشکلات مسکن جامعه را بر طرف نمی‌کند؟ از یک طرف هیچ امکاناتی برای ایجاد مسکن مهر در نظر گرفته نشد و فقط یک عده پولدار‌تر شدند. همین ساختمان‌های که ساخته شده است اکثراً قابل سکونت نیست، 1300 مدرسه، 350 درمانگاه و مرکز بهداشتی کم دارد. ویژگی دوم، سهام عدالت است. کارخانه‌ها با سهام عدالت بی‌صاحب شدند. الان مشکل ما در دولت نبود یک مدیریت جامع برای کارخانه‌ها و تولیدی‌هایی است که سهامشان در غالب سهام عدالت واگذار شده است. یک ایده کهنه و نابه‌هنجار اقتصادی را که دیگر در دنیا سکه‌ای هم ارزش نداشت در ایران اجرایی شد و دولت یازدهم در باتلاق آن مانده است. دکانی را درست کرده‌اند که تکلیف آن مشخص نیست. از سوی دیگر یارانه نقدی به طبقاتی از جامعه ضربه زد که قرار بود تولید کننده باشند. یارانه نقدی همت‌شکنی کرد، در میان آن‌ها که دست به زانوی خود گرفته بودند. الان همه دنبال یارانه می‌گردند.

پیک نت  18 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: