ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نشست خبری رئیس مجلس

از افتخارات رئیس مجلس

سانسور نام خاتمی و مطهری بود! 
 
 
 
 

 

دو نکته خبری در نشست خبری پر خبرنگار و کم خبر رئیس مجلس "علی لاریجانی":

لاریجانی بی آن که از دولت نامی ببرد و مخالفان دولت را برنجاند (!) در باره لایجه بودجه گفت:

"بودجه امسال بدون کسری تنظیم شده و از افتخار ماست که شرایط کشور به سمت صادرات غیرنفتی سوق داده می‌شود و حجم صادرات غیرنفتی افزایش پیدا می‌کند. نوسانات قیمت نفت به دلیل همین تمهیدات مشکلی همچون سایر کشورهای منطقه در ایران ایجاد نکرده است. "

در بخش دیگری از این نشست کم خبری، رئیس مجلس به سئوالی که در زیر می خوانید:

"دو سال قبل هنگام سخنرانی شما در قم حوادثی رخ داد که می‌توانست با برخورد قاطعانه قوه قضاییه از فشار آن جلوگیری شود. طی ماه‌های اخیر نیز در مجلس شاهد بودیم که هنگام نطق یک نماینده تعدادی از نمایندگان مانع ادامه نطق ایشان شدند، در هفته گذشته هم شاهد حادثه شیراز بودیم، مسئولان چگونه می‌توانند با رفتار خود برای محترم شمردن حق آزادی بیان الگوسازی کنند؟" 

سئوال کننده نه از مطهری نام برد و نه از پرتاب "مهُر" های برو بچه های مصباح یزدی برای سر و کله رئیس مجلس در قم (شهری که لاریجانی نماینده آنجاست!) و نه از حمله مهاجمین مجلسی به مطهری. لاریجانی هم نامی از آنها نبرد و پاسخ داد:

"اتفاقی که در شیراز و چندی قبل در قم افتاد به ریشه داخلی و خارجی کشور لطمه زد و به نظام نیز کمکی نکرد. امیدوارم این مسئله حل شود و دستگاه هایی اجرایی و قضایی با آن برخورد کنند. رفتارهای مشابه شیراز و قم قابل قبول نیست. رفتارهایی از این جنس کار ناصحیح است و امیدوارم که جلوی اینگونه امور گرفته شود."

در همین نشست کم خبری، درباره ممنوع الخروج و ممنوع التصویر و خبر خاتمی (البته از خاتمی نام برده نشد و گفته شد رئیس جمهور اسبق!) نیز از رئیس مجلس سئوال شد و او نیز بدون ذکر نام خاتمی در پاسخ گفت: ممنوع الخروجی ایشان ربطی به قوه قضائیه ندارد و کار یک نهاد دیگر است و ممنوع التصویر و خبر شدن ایشان هم امیدوارم از طرف یک مرجع صالح حل شود!

پیک نت  26 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: