ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

طی مراسمی با حضور روحانی

آغاز بهره برداری

از گاز فاز 12 پارس جنوبی
 
 
 
 

 

بهره بردارری از فاز 12 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور و مدیران، پیمانکاران، صنعگران، کارشناسان و کارگران این طرح آغاز شد. در مراسم آغاز بهره برداری رئیس جمهور طی سخنانی گفت:

 سال گذشته و در منطقه پارس جنوبی به مردم وعده دادیم که صد میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور اضافه خواهد شد، امروز و در پایان سال ۹۳ تولید گاز کشور صد میلیون متر مکعب اضافه شد که کاری بسیار بزرگ و عظیم است. خوشبختانه این تحولات مثبت اقتصادی همچون کاهش نرخ تورم از۳۴.۷ درصد در اسفند ۹۲ به زیر ۱۶ درصد در اسفند ۹۳ ، در شرایط تحریم محقق شد .تحریم ظالمانه‌ای که بر ما تحمیل شده بود، هنوز هم ادامه دارد، ما در برابر تحریم‌های ظالمانه سر فرود نیاوردیم .

رییس جمهوری که سخنانش با تشویق حاضران همراه می‌شد، ادامه داد:

اولویت اول دولت در حوزه نفت و گاز، توسعه، تولید و بهره‌برداری از میدان‌های مشترک نفت و گاز است، با وزیر نفت صحبت و تأکید کردم اگر مخازنی چه در حوزه نفت و چه در حوزه گاز میان ما و کشورهای دیگر مشترک است، بهره‌برداری از آنها باید در اولویت باشد.

خوشحالم که افتتاح فاز۱۲ پارس جنوبی با مذاکرات تیم مذاکره‌ کننده کشورمان با قدرت‌های جهانی و با سالگرد ملی شدن صنعت نفت کشور همزمان شده است. امروز افتتاح بزرگترین پروژه در صنعت نفت و گاز کشور نشان می‌دهد که صنعت نفت ما به معنای واقعی کلمه ملی شده است.

خوشبختانه در زمستان امسال بخاطر افزایش تولید گاز توانستیم سوخت بسیاری از واحدهای نیروگاهی و صنعتی را تبدیل کنیم و این کمک بزرگی به محیط زیست بوده است. اگر به محیط زیست توجه نشود، توسعه توسط خود توسعه نابود می شود. دولت در عرصه حفظ محیط زیست بویژه بهبود کیفیت بنزین و گازوئیل مصرفی گام های بزرگی برداشته است.

پیک نت  27 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: