ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 اسفند  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

پس از ولایتی، کمال خرازی راهی مسکو شد

جاده سنگلاخ عضویت ایران

 در پیمان شانگهای هموار می شود 
 
 
 
 

 

کمال خرازی، وزیر خارجه دولت خاتمی که اکنون ریاست شورای راهبردی روابط خارجی را برعهده دارد و در چارچوب سیاست های رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می کند، برای یک سفر چهار روزه عازم مسکو شد.

پیش از وی، علی اکبر ولایتی مشاور سیاست خارجی رهبر و جانشین روحانی در مجمع مصلحت نظام (رئیس تحقیقات استراتژیک مجمع) راهی مسکو شده و با پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگوهائی داشت که جزئیات آن فاش نشد. در پایان سفر ولایتی به مسکو اعلام شد که پیوستن ایران به پیمان شانگهای محور عمده مذاکرات بوده است. به همین دلیل میتوان حدس زد که سفر خرازی به مسکو نیز ادامه سفر ولایتی به مسکوست و هدف از آن عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای است. بویژه که تاکنون و به گفته وزیر خارجه روسیه، مانع اصلی برای عضویت ایران در پیمان شانگهای مسئله توافق اتمی با 1+5 و لغو تحریم های جهانی بوده که اکنون همه شواهد نشان میدهد مذاکرات جاری اتمی به آن نتیجه خواهد رسید که دفع کننده مانع پذیرش عضویت ایران در پیمان شانگهای باشد.

خبرگزاری های داخلی درباره سفر خرازی به مسکو نوشتند: قرار است خرازی با وزیر خارجه سابق روسیه "لئونید رشتنیکوف" و جمع دیگری از مقامات علمی روسیه دیدار و مذاکره کند. این خبرگزاری ها درباره احتمال دیدار خرازی با وزیر خارجه کنونی روسیه و یا شخص پوتین خبری مخابره نکرده اند.

پیک نت  27 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: