ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 5 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

دیدار مصباح یزدی با سران موتلفه اسلامی

از انگلستان باید

حزب سازی را آموخت! 
 
 
 
 

 

مصباح یزدی  که رهبر جمهوری اسلامی لقب "علامه" به او داده، روز گذشته با سران حزب موتلفه اسلامی که سخنگوی سرمایه داری تجاری بدون تفنگ در جمهوری اسلامی است دیدار کرد. سرمایه داری تجاری با تفنگ سپاه است.

مصباح یزدی در این دیدار بالای منبر رفته و افاضاتی کرد که باید خواند تا دانست عمق بی خبری او تا چه حد است.

مصباح یزدی درباره تحزب گفت:

 

«حزب کارگر و سرمایه داری (منظور حزب محافظه کار انگلستان است) در انگلیس هر دو پیشرفت کشورشان را می خواهند اما مخالف هم هستند. در انگلیس برخلاف همه کشورهای اروپایی یک خدمات خاصی به محرومین داده می شود و حتی خانه های اجاره ای هفتگی وجود دارد که هیچ جای دنیا همچین چیزی نیست. شهرداری خانه می سازد به طبقات محروم کارگر به صورت هفته ای اجاره می دهد. اینها برای جلوگیری از شورش کارگرها اینکار را کرده‌اند و حزب کارگر انگلیس چنین اهدافی را دنبال می کند.

این وجهه معقولی است که برای این که جامعه اقشار مختلفی دارد و فعالیت های دو گروهی که منافع کل جامعه را تامین می کنند احزاب مختلفی دارند، اما در برخی از کشور ها آنچه منشاء تعدد احزاب می شود غالبا منافع شخصی و گروهی است. این ها می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند تا از موقعیتشان برای رانت خواری و سوء استفاده، استفاده کنند و کسانی که قدرت دارند تبعا پیروز می شوند و کار را از دست آن یکی گروه می گیرند و اگر هم همانند هم باشند با هم ائتلاف و تقسیم قدرت و پس از آن تقسیم منافع می کنند.

ارادات من از 40 سال پیش به موتلفه اسلامی بوده است.»

پیک نت  5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: