ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 6 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنان پورمحمدی وزیر دادگستری

کشورهای جهان کمک کنند، پولهائی

که درایران غارت شد برگردانده شود! 
 
 
 
 

 

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه نشست بررسی استرداد اموال محمد خاوری که با 3 میلیارد دلار اختلاس به کانادا گریخته و همچنین محکومیت معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" گفت:

 

متهم این پرونده (رحیمی) یکی از مقامات عالی‌رتبه در کشور بود و رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها نیاز جدی جامعه ما است. امیدواریم دیگر چنین تخلفاتی در این سطح در کشور به وجود نیاید.

این پرونده 5 سال مطرح بود تا به اطلاعات لازم دسترسی پیدا شد؛ چرا که متهمان زیادی در این پرونده مطرح بودند. تخلفات متعددی در این پرونده صورت گرفته بود.

پورمحمدی  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پرونده مدیرعامل وقت منطقه آزاد کیش در حال حاضر در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت:

در مناطق آزاد کیش متأسفانه در دوره‌های مختلف با تخلفات پی در پی مواجه بوده‌ایم. در این پرونده نیز واگذاری 200 هکتاری زمین رخ داده بود. این واگذاری بدون کارشناسی درست به فردی که تابعیت کشور بیگانه را قبول کرده بود، صورت گرفت که متاسفانه حکمیت نیز به کشور خارجی داده شد که قطعاً نقض حاکمیت ملی ما بود. از سوی دیگر سوءاستفاده بزرگ نیز مطرح بود. در حال حاضر پرونده تشکیل شده و متأسفانه به طول انجامیده، همچنین حقوق بیت‌المال نیز به خوبی رعایت نشده است. اساسا دادن پست به افراد دارای دو تابعیت غیرقانونی است. البته بحث کارت اقامت، تابعیت نیست و در کشورهای مختلف کارت اقامت نتایج حقوقی مختلفی دارد و نمی‌شود همه را یکسان اجرا کرد.

پور محمدی در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که استرداد اموالی که محمد خاوری رئیس بانک صادرات دوران احمدی نژاد در رقم 3 میلیارد دلار اختلاس کرده گفت:

 امیدواریم کسانی که به وی پناه دادند کمک کنند تا هم خودش و هم اموالش بازگردند.

پیک نت  6 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: