ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 6 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

روز گذشته در یک انتخابات تاریخی

حزب چپگرای سیریزیا

برنده انتخابات یونان شد

 
 
 
 
 

دیروز یکشنبه یونان شاهد برگزاری یکی از مهمترین انتخابات های تاریخ این کشور و حتی اروپا بود. حزب چپ سیریزیا که از مخالفان برنامه های ریاضت اقتصادی گروه موسوم به "ترویکا" (سه چرخه) مرکب از بانک مرکزی اروپایی، کمیسیون اروپا و صندوق بین‌المللی پول است با کسب اکثریت وسیع آرا برنده انتخابات گردید. نتایج شمارش آرا تا این ساعت شب یکشنبه نشان می دهد که سیریزا با کسب بیش از 36 ذرصذ آرا دارای حدود 150 کرسی از 300 کرسی در پارلمان اینده خواهد بود. حزب سیریزا در دوران کارزارهای انتخاباتی وعده داد که نظام بانکی را دوباره دولتی خواهد کرد و برنامه های خصوصی سازی را متوقف و بجای آن در هر جا که لازم باشد سیاست ملی سازی را در پیش گرفته خواهد شد. سیریزا همچنین اعلام کرد که از پذیرش برنامه های ترویکا برای ریاضت اقتصادی یونان خودداری خواهد کرد.
حزب محافظه کار حاکم سابق در این انتخابات تنها کمی بیش از 70 کرسی کسب کرد، در حالیکه حزب سوسیالیست این کشور کمتر از 5درصد رای آورد. حزب کمونیست یونان نیز در این انتخابات توانست 15 کرسی در پارلمان بدست آورد
.الکسی تسیپراس رهبر این حزب مطابق قانون اساسی یونان بزودی به عنوان نخست وزیر معرفی می شود تا کابینه خود را به پارلمان معرفی کند. تسیپراس روز گذشته پس از اعلام پیروزی در انتخابات در اجتماع وسیع مردم آتن ظاهر شد و اعلام کرد که ترویکا (صندوق پول، بانک مرکزی و کمیسیون اروپایی) دیگر به تاریخ گذشته یونان تعلق دارند و تفاهم هایی که دولت قبلی با آنان کرده است بنا بر رای مردم یونان اعتبار خود را از دست داده اند.

پیک نت  6 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: